Fitness Seller

cutten fastfood eten maar toch onder je onderhoud zitten = vet verliezen?

prono

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
42
Lengte
1m73
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
bro's,

ben begonnen met de cut maar stel je voor dat je een keer een durum eet of iets anders kwa fast food.
maar je slaat daarna een maaltijd over om zo totaal toch onder je onderhoud te zitten op een dag.
verlies je dan nog steeds vet?

of is het echt zo belangrijk dat alles wat je eet clean is lijkt met niet toch dat het uitmaakt...

thnx alvast.

iifym macro's principe.
Je lichaam weet niet waar die 300 kcal vandaan komen, of dat nou een hamburger is of een bak brinta.
Voor je micronutrienten is het wel aan te raden om toch wel een beetje gezonde dingen te eten maar als je een keer denkt dat je een hamburger oid verdiend hebt doe je dat toch gewoon?
Maaltijden overslaan kan, maar zorg dan wel dat je aan hetzelfde aantal eiwitten komt zodat je niet ineens 50g eiwit minder hebt.

Heb dit letterlijk gekopieerd uit ander topic, dus klopt niet helemaal met je vraag. Maar het gaat om de essentie. Het gaat niet alleen om kcal. Je kunt 6000 kcal op een dag binnenkrijgen en nog steeds ondervoed zijn. Ondervoeding is nml dat je essentiële mineralen/vitamines/voedingsstoffen mist. Alleen maar vette hap eten zorgt ervoor dat je veel te veel eenzijdig voedsel binnenkrijgt. Hetzelfde geldt voor alleen rijst en kip. Je lichaam heeft verschillende voedingsstoffen nodig om processen in je lichaam te regelen. Je voedsel heeft niet alleen invloed op aankomen en afvallen maar ook op hormonale processen, je huid, haar, alles.

Iedereen eet wel eens ongezond. Is ook geen probleem. Maar je basis moet wel goed zijn.

Voor soortgelijke info zie dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/mcdonalds-kip-rijst-358734/#post8294694

Om concreet antwoord te geven op je vraag ts: JA! Geen mitsen, geen maren.. Simpelweg JA!!

Lees dit maar eens: http://evidencemag.com/calories-count/

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr, laat dit geen vrijbrief zijn om iedere dag in 't snackhok te zitten! Wat Moess aangeeft klopt, je hebt ook je vitaminden, mineralen etc. nodig. Daarnaast kan ik me voorstellen dat wanneer je gaat cutten je zoveel mogelijk spiermassa wilt behouden. Je zult dus redelijk hoog in eiwitten moeten blijven om zoveel mogelijk te houden.. Minimaal 2 á 2,5 gr/kg lichaamsgewicht.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Om concreet antwoord te geven op je vraag ts: JA! Geen mitsen, geen maren.. Simpelweg JA!!

Lees dit maar eens: http://evidencemag.com/calories-count/

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr, laat dit geen vrijbrief zijn om iedere dag in 't snackhok te zitten! Wat Moess aangeeft klopt, je hebt ook je vitaminden, mineralen etc. nodig. Daarnaast kan ik me voorstellen dat wanneer je gaat cutten je zoveel mogelijk spiermassa wilt behouden. Je zult dus redelijk hoog in eiwitten moeten blijven om zoveel mogelijk te houden.. Minimaal 2 á 2,5 gr/kg lichaamsgewicht.

Succes!

ik had 1,5 x lichaamsgewicht en vet 1gr per kg lichaamsgewicht rest is kh.
Dan zal ik wel naar de 2 - 2,5 eiwit gaan no problem:D
verder het is geen gewoonte hoor maar af en toe met collega's bij de turk een durum eten om de week moet op deze manier wel kunnen.
verder doe ik er geen saus in enkel sambal.
ik neem ook gewoon naast mijn voeding een multivit om zo zeker te zijn dat ik mn vits binnen krijg.
maar vroeg me af of het dan niet erg is als ik dan mn voeding van 3 uur in de middag laat vallen en er dus tussen de lunch en avond eten 6 uur zit..

ik zal zo het linkje even lezen.

Zou ik inderdaad wel doen ja! Verder is dat broodje durum geen probleem kerel, op die manier is een cut ook veel beter vol te houden ;)

Wat betreft die voeding met een 'gat' van 6 uur.. Hoe vaak je eet is al zo vaak besproken en bediscussierd (is dat een goed NL woord? :P) maar 3x per dag eten geeft hetzelfde resultaat als 6x per dag (met uitzondering van voeding rondom je training), wanneer je 3x per dag eet, zit er ook vaan 4 á 5 uur tussen dus dat je 1x in de 2 weken een maaltijdgat van 6 uur hebt is niet zo spannend!

ik denk dat het zoiezo handiger is in de cut om minder maaltijden te eten omdat je per keer gewoon te weinig kan eten haha. zit nu op 2200 kcal ongeveer.

Of dat ja! Meer activiteit=meer kcal nodig=meer kunnen eten :)

true dat..
maar wat ik heb gedaan is gewoon mijn basis behoefte berekenen en 500 eronder gaan zitten zoals overal hiier word aangeraden.
ik heb daar geen activiteit aan toegevoegd.
hoop dat ik het zo goed doe.

kan wel 200 verhogen ofzo en dan cardio erbij doen want dat doe ik momenteel niet.

ik had 1,5 x lichaamsgewicht en vet 1gr per kg lichaamsgewicht rest is kh.
Dan zal ik wel naar de 2 - 2,5 eiwit gaan no problem:D
verder het is geen gewoonte hoor maar af en toe met collega's bij de turk een durum eten om de week moet op deze manier wel kunnen.
verder doe ik er geen saus in enkel sambal.
ik neem ook gewoon naast mijn voeding een multivit om zo zeker te zijn dat ik mn vits binnen krijg.
maar vroeg me af of het dan niet erg is als ik dan mn voeding van 3 uur in de middag laat vallen en er dus tussen de lunch en avond eten 6 uur zit..

ik zal zo het linkje even lezen.

Laat je niks wijs maken ;)
http://bayesianbodybuilding.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/

Hey shady, interessant artikel, net even gelezen! 1,65 gram per kilo vvm zou dus afdoende moeten zijn volgens dit artikel.. Interessant! Kudo's voor u :)

Edit: 1.80 gram.. "There is normally no advantage to consuming more than 0.82g/lb (1.8g/kg) of protein per day to preserve or build muscle. This already includes a very safe mark-up. There hasn’t been any recorded advantage of consuming more than 0.64g/lb. The only exceptions to this rule could be individuals with extraordinarily high anabolic hormone levels."

Hey shady, interessant artikel, net even gelezen! 1,65 gram per kilo vvm zou dus afdoende moeten zijn volgens dit artikel.. Interessant! Kudo's voor u :)

Edit: 1.80 gram.. "There is normally no advantage to consuming more than 0.82g/lb (1.8g/kg) of protein per day to preserve or build muscle. This already includes a very safe mark-up. There hasn’t been any recorded advantage of consuming more than 0.64g/lb. The only exceptions to this rule could be individuals with extraordinarily high anabolic hormone levels."

Klopt :)
Toch zou ik voor de zekerheid in de cut toch iets hoger gaan zitten, uit eigenwijsheid.
Maar dan alsnog zou ik het maximaal bij 1.8/2gr per kilo lichaamsgewicht aanhouden.

Waarom moet het direct gecompeseerd worden?

Als je nu op -500 cut en je eet 1 burger van 500 dan heb je 1 dagje op onderhoud gegeten. No wins / no loss Gewoon de volgende dag verder cutten en één dag later je doel bereiken.

Lijkt me beter dan een slippertje compeseren met nog meer slecht gedrag (maaltijd skippen).

Heeft niks met 'wijs maken' te maken, lees o.a. deze even door:
http://www.jissn.com/content/9/1/42

Naast dat gegeven, en uiteraard interindividuele variatie, is 1,65 gr/kg lichaamsgewicht niet afdoende. Iedereen die gewerkt heeft met meerdere bodybuilders op hoog niveau weet dit. Even zomaar 'n citaat:
In several studies, controls consumed protein at ~1.5-2.5 times the current RDA, in line with current strength/power recommendations, yet in many cases, adding additional protein produced significantly greater muscular benefits [1,2,4,6,9].
Is alweer ruim 'n jaar geleden dat ik die studie heb gelezen, dus pin me nergens op vast voor de rest.

Hier, interindividuele variatie kaarten ze ook aan:
The findings of Ratamess et al. and Thalacker-Mercer et al. [28,31] bring scientific backing to a common phenomenon: that nutritional and training recommendations based upon group means are not effective for all individuals. Data displayed by Lockwood et al. on a per participant basis demonstrates this [34]

Ik denk dat de meesten dit wel kunnen beamen, waaronder ik. Voor mezelf merk ik dat ik in 'n cut hoger in eiwit moet gaan zitten, en eenzelfde observatie heb ik gemaakt bij enkele anderen. Alleen bij beginners en novices is m'n ervaring dat het geen reet uitmaakt.

Laatst bewerkt:
Interesting, de theorie van GetXXL linkje geeft weer aan dat ze middels een proef hebben bewezen dat het nemen van 3+ gr. proteine per kg. lichaamsgewicht wel degelijk verschil maakt t.o.v. de 1,80 gr. per kg. lichaamsgewicht zoals in de studie van Shady werd beweerd.. Proefpersonen die een x periode 3 gr. per kg/lichaamsgewicht kregen toegediend gainden aanzienlijk meer 'lean muscle' en aanzienlijk meer kracht dan de proefpersonen die op 1,65 gr/kg lichaamsgewicht zaten..

Hmm, ik ga er denk ik ergens tussen zitten, op ongeveer 2,5 gr per kilo lichaamsgewicht.. Zit ik altijd wel goed :)

Ik zit doorgaans ook op circa 2,5 gr/kg lichaamsgewicht. Al komt het bij mij simpelweg 'gewoon' zo uit. Werk 'n halve kilo vlees weg per dag excl. m'n dagelijkse haring, kwark en eieren.

Ik zit op 3.6 gram eiwit per kg bodyweight O_x

Ik zit op 3.6 gram eiwit per kg bodyweight O_x

De t*ring :roflol:
Thanks voor de link GetXXL.
Niet echt veel geld om elke dag zoveel vlees te eten, hooguit 200 gram oid en met eieren/whey kom ik niet aan de 200 gram voor in de cut.
Heb zelf ook altijd (en nu nog steeds) de richtlijnen van 1.8gr/kg en 2.5gr/kg gevolgd. Ben dit artikel toevallig vanmiddag tegengekomen :o
Toch maar eens een job vinden voor de cut dan.

zal de link thuis even bekijken, kom hier op werk niet door de proxy heen (drugs) :p

Terug
Naar boven