XXL Nutrition

Cutten of Bulken ?

antek

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Heb vandaag een vetmeeting laten doen bij mn sportschool en er kwam dit uit als resultaat :

Leeftijd 18
Lengte 178 cm
Gewicht 75,2 kg
BMI 23,7
BMR 1873kcal
vet% 14,1
Vet-Massa 10,6 kg
Vetvrije Massa 64,6kg
Lichaamsvocht 47,3kg

Mijn doel is om meer massa te kweken en vooral mijn buikspieren zichtbaar te maken.
Mijn vraag is moet ik bulken of cutten?

Alvast bedankt

Meer massa kweken: bulken.
Buikspieren zichtbaar maken: cutten.

Dan kun je toch het beste eerst cutten om het overtollige vet weg te werken en dan bulken om massa te kweken en daarna cutten om het op je goede gewicht te houden?

• Topic Starter Topic Starter
zo denk ik er iig ook over:)

Dan kun je toch het beste eerst cutten om het overtollige vet weg te werken en dan bulken om massa te kweken en daarna cutten om het op je goede gewicht te houden?

Dit is wat ik ook zou doen, en nu aan het doen ben.

Hangt ervanaf hoeveel massa je al hebt.

Weinig massa moet je in ieder geval eerst gaan bulken, omdat je anders teveel spiermassa verliest.

zal zo ffe een foto van mn fysiek maken
heb alleen een klein beetje massa van het body pumpen wat ik 1 jaar heb gedaan

ik zou cutten tot +/- 12% en dan clean bulken...

Hallo allemaal,

Heb vandaag een vetmeeting laten doen bij mn sportschool en er kwam dit uit als resultaat :

Leeftijd 18
Lengte 178 cm
Gewicht 75,2 kg
BMI 23,7
BMR 1873kcal
vet% 14,1
Vet-Massa 10,6 kg
Vetvrije Massa 64,6kg
Lichaamsvocht 47,3kg

Mijn doel is om meer massa te kweken en vooral mijn buikspieren zichtbaar te maken.
Mijn vraag is moet ik bulken of cutten?

Alvast bedankt

Hangt ervanaf wat je zelf wil, wat heeft prioriteit.

Op zich zou je kunnen gaan bulken, want voor je lengte mag je nog wel wat zwaarder worden, zelfs voor BMI index(29-30 is dan de grens), deze houdt trouwens geen rekening met je spiermassa, maar puur het totale lengte/gewichtverhouding. Het voordeel van bulken is dat je wel meer kracht gaat krijgen want, je vet- en spiermassa(je totale gewicht) gaan beide omhoog. Dus als je vetpercentage wat omhoog gaat, is dat geen ramp, zorg wel dat het onder de 20% blijft(verwacht geen sixpack dan).

Wil je cutten om je buikspieren zichtbaarder te maken, zul je natuurlijk je vetten moeten verbranden, spiermassa verlies komt op zich alleen van crash dieeten, dus dan moet je rustig aan je calorie(normaal 2500) inname verlagen. En omdat je algehele massa verliest(als je afvalt ga je lichter wegen logischerwijs), kan dit gepaard gaan met minder kracht, want massaverlies is krachtverlies, maar nog geen spiermassaverlies. Zichtbare buikspieren zie je natuurlijk beter naarmate je vetpercentage daalt, per persoon verschild dat, de 1 staat met 10% al scherp de ander pas met 7%.

Aan jou de keus.
Succes.

hallo bulky,

bedankt voor je info.
ik ga denk ik cutten
Aangezien ik nu helemaal niet op mijn voeding let denk ik dat als ik ga cutten Ook nog aardig wat massa op bouw.
Hierbij ook nog een foto van mijn fysiek nu.

Fysiek

hallo bulky,

bedankt voor je info.
ik ga denk ik cutten
Aangezien ik nu helemaal niet op mijn voeding let denk ik dat als ik ga cutten Ook nog aardig wat massa op bouw.
Hierbij ook nog een foto van mijn fysiek nu.

Fysiek

dude je gaat toch niet cutten ??? :eek: dan schiet er niets spiermassa meer over!
gewoon een clean bulk om massa op te bouwen!!!

Terug
Naar boven