Fitness Seller

Cutting @ 2639 KCAL naar 110 KG

marc181982

Advanced Bodybuilder
Waardering
3
Vorig jaar en het jaar daarvoor is de cut compleet mislukt. Zonder trainingsschema en een beetje aankloten plus het willekeurig omlaag gooien van KCAL ging het compleet de verkeerde richting op. Veel vet aangezet en spiermassa verloren. Dit jaar een serieuze cut.

Weeg momenteel 116 KG met een vetpercentage van rond de 17-18%, bedoeling is naar de 110 KG te cutten zal dan zo rond de 10% zitten. Lichaamsbouw gaat richting ecto, bedoeling is om de eerste maand per week 1 kg af te vallen, daarna 0,5 kg.

Volg momenteel een aangepast WSB schema (West side for skinny bastards). Cardio is zo'n 4x p/w.

Log : http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/west-side-barbell-for-skinny-bastards-defranco-342950/

Aantal gr eiwitten is aardig hoog, helaas slechte ervaringen met het verlagen van het aantal gr eiwitten.

rlz49j.png

Veel te weinig calorieën. Met een normale activiteit (3-5 gemiddelde traindagen per week) verbruikt een gemiddeld persoon met jouw stats zo'n 3750 kcal per dag. 1 kg per week afvallen is niet verantwoord en daardoor ga je niet alleen ongezond bezig zijn, maar ook veel spieren inleveren. Ik zou het bij 500 kcal onder onderhoud houden, wat neerkomt op zo'n 0,5 kilo afvallen per week. Dit mag op het begin wat meer zijn. Dat komt doordat je dan niet alleen gewicht verliest vanwege vetverbranding, maar ook doordat je maag- en darminhoud minder wordt, en omdat je minder vocht vasthoudt.

Wats je lengte :/

1.97m

• Topic Starter Topic Starter
Veel te weinig calorieën. Met een normale activiteit (3-5 gemiddelde traindagen per week) verbruikt een gemiddeld persoon met jouw stats zo'n 3750 kcal per dag. 1 kg per week afvallen is niet verantwoord en daardoor ga je niet alleen ongezond bezig zijn, maar ook veel spieren inleveren. Ik zou het bij 500 kcal onder onderhoud houden, wat neerkomt op zo'n 0,5 kilo afvallen per week. Dit mag op het begin wat meer zijn. Dat komt doordat je dan niet alleen gewicht verliest vanwege vetverbranding, maar ook doordat je maag- en darminhoud minder wordt, en omdat je minder vocht vasthoudt.

Bedankt voor je advies. Als ik 3750 KCAL per dag ga eten weeg ik binnen no-time 125 KG, bij 3400 KCAL blijft mijn gewicht aardig gelijk, vooral zittend werk. Vanmiddag zal ik even een nieuw schema posten, deze zit rond de 3050 KCAL.

En de aangepaste versie met meer KCAL en iets meer vet. Voorlopig hou ik het hier even op, aantal KCAL met avondeten zal hoger uitvallen, plus de nodige koffie, bacardi enz.

2zxmgb4.png

2 meter en 116 kilo lijkt me dit echt veeelste weinig

pfff als je elke week gwn rond de 0.5-1kg afvalt is het prima negeer andere comments.

Als je niet afvalt 10% minder eten problem solved of meer cardio

2 meter en 116 kilo lijkt me dit echt veeelste weinig

Zit maar eens de hele dag stil ;)... Toen ik nog zwaar werk had zat mijn normale bulk schema rond de 5000 KCAL @ 100 KG. Neem ik nu boven de 3700 KCAL (Net een cleanbulk) dan kom ik per maand gemiddeld 3 kg aan. Op sommige dagen zal het richting de 3400 KCAL gaan zoals vanavond, ongelooflijke honger, 3 wraps , 400 gr kipfilet, 500 gr champinons, 2 paprika's, 2 uien, 50 gr geraspte kaas. Dit telt aardig aan..

---------- Post toegevoegd 13 July 2013 om 05:17 ----------

Die bacardi's etc moet je in je schema zetten he...

Verschilt teveel per weekend ;)

---------- Post toegevoegd 13 July 2013 om 05:20 ----------

pfff als je elke week gwn rond de 0.5-1kg afvalt is het prima negeer andere comments.

Als je niet afvalt 10% minder eten problem solved of meer cardio

Zal dan de intensiteit van de cardio opvoeren, zit nu rond de 30 min cardio per training. Of deze in de ochtend pakken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven