Fitness Seller

Daar gaan we dan! Voor het echie!

Bezoekers in dit topic

Ik begin denk ik lekker gewoon hiermee:
Workout A
Squad 5x5 20kg
Bench 5x5 20kg
Row 5x5 30kg

Workout B
Squat 5x5 20kg
Overhead Press 5x5 20kg
Deadlift 1x5 40kg

Ik ben inderdaad een groentje op gebied van bodybuilding, hopelijk ondervind ik mijn eerste vordering tijdens de 5x5. Laat ik dat eerst maar eens gaan doen voordat we over hele serieuze volgordes e.d. gaan praten ;)
Beginnen met een lege barbel, en elke workout +2,5kg. Ik maak mooi gebruik van de StrongLift 5x5 app. Lijkt mij erg handig.

Mensen interesse in een trainingslogje ?

En aan het eind van de training elke keer even een paar setjes crunsches doen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog een beetje wachten met situp te doen.Als je uw techniek goed gaat doen dan zal je er wel komen.
In begin zal het miss demotiverend zijn omdat je minder gewicht gebruikd, maar het zal snel hoger gaan en je zal snel verbetering zien.
 
Ik zou nog een beetje wachten met situp te doen.Als je uw techniek goed gaat doen dan zal je er wel komen.
In begin zal het miss demotiverend zijn omdat je minder gewicht gebruikd, maar het zal snel hoger gaan en je zal snel verbetering zien.
Het begint zal inderdaad vrij "nutteloos" voelen. Maar dat is het echter niet als ik jullie zo aanhoor.
 
Het begint zal inderdaad vrij "nutteloos" voelen. Maar dat is het echter niet als ik jullie zo aanhoor.
neen neen nuteloos is het zeker niet, je zal zien dat je heel snel naar boven gaat. Met zo lichte gewichten is het ook super goed om uw vorm van de lifts te perfectioneren.
je zal er zeker komen met SL
 
1ste workout gehad.

Squats
Bench Press
Bent Over Row

Begonnen met 20kg zoals ik eerder al vermelden. Bent Over Row op 30kg gepakt.
Tijdens en na de training had ik echt het gevoel alsof ik helemaal niks heb uitgevoerd. Maar als dit de beste manier is om te beginnen moet ik deze periode maar even doorstaan.
Na de 5x5 ging ik nog een 15 minuten hardlopen op 14km/per uur.

Dinsdag workout B pakken!

Qua voeding het volgende:
Vanmorgen door m'n havermout ontbijt 1 scoop eiwitten gedaan (30 gram). Tijdens de lunch even 4 eitjes naar binnen gewerkt. En vanavond gewoon aanschuiven bij het avondeten.
In de loop van de avond nog een handje vol pecan noten, en voor het slapen gaan nog een bak kwark. 500gram + 1 scoop eiwitten.
Voedingsschema moet ik nog goed gaan maken hoor. Eerst eens even kijken hoe ik alles wat ik naar binnen werk ga vastleggen. Zijn vast wel appjes voor.
 
Laatst bewerkt:
Is het heel gek als ik toch even wat zwaarder begin ? Dit duurt weken voordat ik anders een beetje gewicht wegdruk.... en ik schaam me kapot in de sportschool, iemand met mijn postuur die een lege barbell aan het drukken is.
 
Is het heel gek als ik toch even wat zwaarder begin ? Dit duurt weken voordat ik anders een beetje gewicht wegdruk.... en ik schaam me kapot in de sportschool, iemand met mijn postuur die een lege barbell aan het drukken is.
Focus u gewoon op de juiste uitvoering van uw oefening. Laat de mensen in de gym maar kijken, je zal wel zien binnn paar weken als je met zwaardere gewichten en een juiste vorm bezig bent hoe ze dan gaan kijken.
Gewoon niet aantrekken.
 
Focus u gewoon op de juiste uitvoering van uw oefening. Laat de mensen in de gym maar kijken, je zal wel zien binnn paar weken als je met zwaardere gewichten en een juiste vorm bezig bent hoe ze dan gaan kijken.
Gewoon niet aantrekken.
Eens, eens. En als ik het zo in een Excel sheetje even bekijk is de stijgende lijn qua gewichten nog best hoog. Voor het eind van de maand als ik het volgens planning zou doen pomp ik de volgende gewichten:
1af65bd71e.png


Gaat best snel in een maand tijd! Is het nu al van belang dat ik veel ga eten ? Omdat de intensiviteit nog behoorlijk laag is ?
 
Gewoon uw voedingschema aanhouden. Als je zwaarder word moet je natuurlijk uw schema aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Voeding gaat nog goed, ik blijf tot op heden nog op gewicht. Gewichten gaan elke training lekker omhoog. Voelt tot nu toe goed !
 
Voeding gaat nog goed, ik blijf tot op heden nog op gewicht. Gewichten gaan elke training lekker omhoog. Voelt tot nu toe goed !
top toch, doe zo verder...
 
Wat moet ik doen op het moment dat een bepaalde oefening qua gewicht te zwaar wordt om hem netjes uit te voeren ? Stapje terug ? Bent over Row is er een die ik nog even kan doen, maar ik denk dat hij volge week behoorlijk lastig gaat worden voor mij.
 
Techniek gaat altijd vóór gewicht!
Dus een stapje terug en dan weer opbouwen. Je kan ook wat spelen met reps.

Stel je doet nu 3x8x40kg en 42,5kg zou slordig gaan. Dan pak je een volgende keer 3x10x40 kg en dan 3x12x40 kg en probeer je daarna 3x8x42,5 kg.
Dan weer reps verhogen en daarna gewicht weer verhogen. Dat kan ook.
 
Ben ik nou de enige waar dit opvalt??

Gewicht: 80kg
Spiermassa: 33.5kg
lengte: 183cm

Verder aan TS...goed dat je aan het trainen bent! Keep it up...
 
Techniek gaat altijd vóór gewicht!
Dus een stapje terug en dan weer opbouwen. Je kan ook wat spelen met reps.

Stel je doet nu 3x8x40kg en 42,5kg zou slordig gaan. Dan pak je een volgende keer 3x10x40 kg en dan 3x12x40 kg en probeer je daarna 3x8x42,5 kg.
Dan weer reps verhogen en daarna gewicht weer verhogen. Dat kan ook.
Tnx! Bedankt voor de tip!

Ben ik nou de enige waar dit opvalt??
Verder aan TS...goed dat je aan het trainen bent! Keep it up...

Is het raar ? Mijn aantal kg's aan spiermassa ?
En sorry dat ik zo'n newbie ben, maar wat is TS ?
 
Is het raar ? Mijn aantal kg's aan spiermassa ?
En sorry dat ik zo'n newbie ben, maar wat is TS ?

Nou, misschien ben ik wel de newbie hoor, maar het leek me zo laag vergeleken bij je gewicht en lengte :o

TS is Topic Starter...jij dus ;)
 
Back
Naar boven