XXL Nutrition

dames, ben ik goed bezig ?

belsken

Novice
Waardering
0
hallo,

ik ben een 41-jarige vrouw en ben bijna een jaar bezig met fitness : 3 weken in de week - fullbody ; krachttraining en zo'n 30 minuten cardio ! (heb zittend beroep)
weeg 66 kg en meet 1.78 cm
ben dus helemaal niet dik, maar heb toch een buikje !

wat eet ik : om 6 uur : 2 bruine boterhammen met dieetconfituur en magere platte kaas - rond 10 uur : appel - om 12 uur : aardappelen, groenten en mager vlees of vis - rond 14 uur : magere yoghurt en stuk fruit - om 18.30 uur : 5 bruine boterhammen met beleg (mager en gewoon) - tomaat en om 19 uur nog magere yoghurt (ik drink ook 1.5 liter water per dag)

wat denken jullie hiervan ?

ben wel best tevreden hoor over mijn lichaamsbouw, juist dat buikje !!

alvast bedankt voor de reacties !

Plaatselijk vet kwijt raken gaat niet. Je voeding lijkt me in orde, schroef je cardio qua tijd, frequentie of intensiteit eens een poosje op.

of je kcl s wat omlaag zou ik eerder doen..

ik zou eens een tijdje je brood en je zuivelproducten er uit gooien en die gaan vervangen....

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties !

minder (vet) eten heb ik al geprobeerd, met als gevolg verstoorde menstruatiecyclus - ook niet gezond als je het mij vraagt !
ik ga proberen met intensiteit cardio op te drijven !

hallo,

ik ben een 41-jarige vrouw en ben bijna een jaar bezig met fitness : 3 weken in de week - fullbody ; krachttraining en zo'n 30 minuten cardio ! (heb zittend beroep)

wat eet ik : om 6 uur : 2 bruine boterhammen met dieetconfituur en magere platte kaas - rond 10 uur : appel - om 12 uur : aardappelen, groenten en mager vlees of vis - rond 14 uur : magere yoghurt en stuk fruit - om 18.30 uur : 5 bruine boterhammen met beleg (mager en gewoon) - tomaat en om 19 uur nog magere yoghurt (ik drink ook 1.5 liter water per dag)

Hoi Belsken,

Voor een Dame van 41 lente's heeft u een mooi gewicht .

dat buikje zou te verklaren zijn omdat u waarschijnlijk Kinderen heeft gebaard.

maar daar valt mee te leven toch.

gewoon beetje opletten wat u eet en blijven sporten.

Mvg PH;)

beste ph,

neen van kinderen baren is het niet :-))

maar ik ben al een paar jaar gestopt met roken en ik heb de indruk dat ik er die paar kilo'tjes die ik vroeger niet had er niet meer afkrijg !
en natuurlijk ben pas uit verlof en dan laat een mens zich al eens wat meer gaan qua drinken en eten hé :-))) dat zal er waarschijnlijk ook wel mee te maken hebben !

groetjes

belsken

Neem s 'avonds geen Koolhydraten , en drink iets meer water( bij elke maaltijd n glaaske)

's avonds geen koolhydraten ! wat eet ik dan best in de plaats ?
want ben wel scheel van honger als ik 's avonds thuiskom van mijn werk :-))

een foto heb ik niet direct ! maar ik kan je wel zeggen dat ik niet meer in mijn broeken van vroeger kan :-((
zal misschien ook met leeftijd te maken hebben !!

's avonds geen koolhydraten ! wat eet ik dan best in de plaats ?
want ben wel scheel van honger als ik 's avonds thuiskom van mijn werk :-))

Eiwitrijk onderdrukt de honger het langst, en ze bevatten precies evenveel Kcals per gram als koolhydraten. Je kan eiwitten zien als supertrage koolhydraten. Wat vetvorming betreft maakt het niet uit, het gaat daarbij puur om hoeveel kcals je binnenkrijgt vs hoeveel je verbruikt.

een foto heb ik niet direct ! maar ik kan je wel zeggen dat ik niet meer in mijn broeken van vroeger kan :-((
zal misschien ook met leeftijd te maken hebben !!

dat zeker en daar moet je je ook niet blind op staren als je in de spiegel kijkt zie je genoeg en weet je precies wat je nog moet doen veel geluk en hou de moed erin groetjes fitnes opa ;)

Persoonlijk zou ik de cardio opschroeven, krijg je daar niet voldoende resultaat mee dan pas de voeding wijzigen/aanpassen
Veel succes

hallo,

zou het volgende voorstellen, met niet meer dan 3uur tussen de maaltijden:

6uur 200gr magere yoghurt met wat lijnzaad en 60gr muesli (incl rozijnen), geen cruesli!!!

9uur 4cracottes/rijstwafels met 120gr mager beleg (max 2x p/wk 20+kaas) en appel

12uur 50gr rijst/pasta (volkoren) + 200gr groente + 100-150gr mager vlees (2x p/wk 100gr vette vis)

15uur 4cracottes/rijstwafels met 120gr mager beleg (max 2x p/wk pindakaas) en kiwi

18uur 1 grote zoete aardappel + vochtafdrijvende groentes + 150gr witte vis

voor slapen: 200gr magere kwark (geen yoghurt) + grapefruit + kaneel/canderel

Daarnaast moet je je trainingsprogramma min elke 3 weken omgooien, voorbeeld:

1e 3 weken: dag 1 Upper Body; dag 2 Full Body; dag 3 Lower Body met 3x per week cardio na de training (2x HIT training, 1x lange cardio)
2e 3 weken: dag 1 Benen, kuiten, buik, schouders; dag 2 rug en triceps; dag 3 borst en biceps met 3x p/wk cardio in de ochtend voor ontbijt (3x HIT cardio)
met andere woorden, laat je lichaam niet wennen aan een routine..

Succes ermee.. MissF

Ik vind je voedings- en trainingsschema er goed uitzien. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je er volgens iedereen van alles aan zou moeten veranderen. Je zegt namelijk dat je ook met je 'buikje' wel tevreden bent. Uit je post blijkt niet dat je echt iets aan je lichaam wilt veranderen. Er vanuitgaand dat je dus je gewicht en lichaamssamenstelling wilt behouden, zou ik zeggen: ga zo door.

Alleen 1 adviesje: besmeer je brood met iets van halvarine of minarine. Een minimale hoeveelheid vet heb je nodig vanwege de vetoplosbare vitaminen (in broodsmeersels zit vooral A en D). Ik ga er vanuit dat je je vlees of vis bereid in vloeibaar vet of olie (vitamine E)?

Ik vind je voedings- en trainingsschema er goed uitzien. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je er volgens iedereen van alles aan zou moeten veranderen. Je zegt namelijk dat je ook met je 'buikje' wel tevreden bent. Uit je post blijkt niet dat je echt iets aan je lichaam wilt veranderen. Er vanuitgaand dat je dus je gewicht en lichaamssamenstelling wilt behouden, zou ik zeggen: ga zo door.

Alleen 1 adviesje: besmeer je brood met iets van halvarine of minarine. Een minimale hoeveelheid vet heb je nodig vanwege de vetoplosbare vitaminen (in broodsmeersels zit vooral A en D). Ik ga er vanuit dat je je vlees of vis bereid in vloeibaar vet of olie (vitamine E)?

Even goed lezen.. ze wil juist dat buikje weg..

En we zeggen ook niet dat het totaal verkeerd is, maar zij vraagt advies en dat geven we haar.. juiste voeding en vaste tijden zijn daarbij van belang..

;)

hallo,

....

Ben ik nou gek?:rolleyes:

Terug
Naar boven