AndroidHealthClinic

De 4 mythen over de Marokkaanse onderklasse

Dat stukje over Gittai.... staat ook letterlijk zo op de Volkskrantsite. Dat bedoel ik met quotes aanbrengen, als een stuk niet je eigen inbreng is kan je er beter quotes omheen zetten.

Waar is thinkie eigenlijk?

Als het afzetten tegen de samenleving voortkomt vanuit een religieuze overtuiging dan hebben we een probleem. De geschiedenis leert ons dat die overtuiging er vrijwel alleen met geweld uit te kijgen is.

Ik kreeg trouwens de indruk dat die jongerenwerker stelling innam tegen de aanbevelingen van Jurgens uit lijfbehoudt. :D

Als het afzetten tegen de samenleving voortkomt vanuit een religieuze overtuiging dan hebben we een probleem. De geschiedenis leert ons dat die overtuiging er vrijwel alleen met geweld uit te kijgen is.

Ik kreeg trouwens de indruk dat die jongerenwerker stelling innam tegen de aanbevelingen van Jurgens uit lijfbehoudt. :D

Klopt, vandaar ook als het komt dan komt het
Ik maak me er iig niet druk op integendeel...

Klopt, vandaar ook als het komt dan komt het
Ik maak me er iig niet druk op integendeel...

Als het afzetten tegen de maatschappij een sociale oorzaak heeft dan maak ik me er ook niet al te druk om, omdat dat relatief eenvoudig op te lossen is.

Maar als die zogenaamde Marrokaanse onderklasse grotendeels onstaat vanuit een religieuze overtuiging dan hebben we een probleem. Want zelfs als die onderklasse een bovenklasse wordt die volop meedraait in de maatschappij, dan nog hebben ze dezelfde anti-nederlandse overtuiging (en dan zijn ze zelfs nog gevaarlijker voor de nederlandse maatschappij).

Ik begin me er zo onderhand een klein beetje druk over te maken.

Dat de zachte aanpak niet werkt weten we trouwens toch ook al jaren?
Misschien heeft die Jurgens gelijk en moeten we een deel van de Marrokaanse gemeeschap m.b.v. hun portemonee enig verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen. Het is een beproefd principe. Dankzij dit principe rijdt de helft van Nederland maximaal 75 km/u op 80 km/u wegen :D

Hey spiertje, geef eens wat bronnen van jouw cijfers. Je spreekt de desbetreffende mevrouw namelijk aardig tegen.

Als het afzetten tegen de maatschappij een sociale oorzaak heeft dan maak ik me er ook niet al te druk om, omdat dat relatief eenvoudig op te lossen is.

Maar als die zogenaamde Marrokaanse onderklasse grotendeels onstaat vanuit een religieuze overtuiging dan hebben we een probleem. Want zelfs als die onderklasse een bovenklasse wordt die volop meedraait in de maatschappij, dan nog hebben ze dezelfde anti-nederlandse overtuiging (en dan zijn ze zelfs nog gevaarlijker voor de nederlandse maatschappij).
Ik begin me er zo onderhand een klein beetje druk over te maken.

Dat de zachte aanpak niet werkt weten we trouwens toch ook al jaren?
Misschien heeft die Jurgens gelijk en moeten we een deel van de Marrokaanse gemeeschap m.b.v. hun portemonee enig verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen. Het is een beproefd principe. Dankzij dit principe rijdt de helft van Nederland maximaal 75 km/u op 80 km/u wegen :D

Wordt moeilijk lauw wordt moeilijk, religie speelt een veel grotere rol als cultuur namelijk.
Hoe pak je dat door de ongunstige verspreiding van allochtonen/autochtonen die xenofobie als eindresultaat heeft aan. Hoe pak je die xenofobie zowieso aan?

Culturele verschillen overboord gooien? Ik dacht het niet,de hypocriete houding van allochtonen jegens autochtoon en vice versa is zowieso een blamaga voor het vroeger bekende intellectuele en rationele imago van Nederland.
Maar toch wel weer dat herkenbare universele stoornis xenofobie
Zie maar een clubje met te grote culturele verschillen toe te laten in je eigen groepje

Toelaten is het probleem niet altijd, ook al ontken ik niet dat er discriminatie voorkomt, echter moet er vanuit bepaalde groepen ook wel de wil zijn om te behoren tot het bijdragende deel van onze maatschappij. Ben het niet op veel punten eens met Jurgens, maar degenen die zonder opleiding zich buitengesloten voelen hebben dat toch aan hun zelf te danken. Zei de mod zonder opleiding, maar wel een sloot aan inzet die velen ontberen.

Ik ben er iig hoe dan ook klaar voor mocht het zover zijn...

- (Tijdelijke) migratiestop
* niet mee eens.. migratie is net bij voorbaat negatief.. zeker tegenwoordig is dit een regel die niet in dezer tijd past.. je migrati controleren is een ander verhaal...
Nieuwe migratie kan niet zolang de huidige generaties die er eerdere migratie voortvloeiden totaal aan het ontsporen zijn. Ik val (samen met vele anderen) in herhaling maar dweilen doe je niet met de kraan open. Bovendien is migratie alleen goed voor een land als het gaat om mensen die iets bijdragen, helaas komen alleen de sukkelaars naar onze landen omdat we het hier juist zo goed hebben. Nederland is al redelijk dicht bevolkt en dus denk ik dat alleen selectief mensen toestaan een goed idee is. Zoiets als in Engeland dus.

- geboortebeperking

* Deze wordt al beperkt door de economie.. het is steeds moelijker om kinderen te hebeben.. lees steeds duurder
Dat is in realiteit niet altijd zo, kijk maar naar Afrika. Is hetzelfde hier, sommige mensen begrijpen gewoon niet de verantwoordelijkheid en schatten de kosten verkeerd in of laten hun kinderen maar wat op straat rondlopen (wat dan diefjes worden). Inkomen heeft niets te maken met de drang voor kinderen, integendeel, veel mensen met laag inkomen nemen juist veel kinderen om van de voordelen (lees: kindergeld) te profiteren. Die kinderen krijgen dan vaak maar een slappe opvoeding (weinig aandacht) en de ouders geven hen te weinig mee van het land waarin ze geboren zijn, een van de grootste oorzaken van de ellende die we nu zien bij derde en vierde generatie. Ik heb het trouwens niet over een strenge vermindering, maar zeg nu zelf: 8 kinderen of 4 is wel een groot verschil.

- verplichte taalcursus voor ouders

* In Nederland is dit al verplicht als je in Nederland komt wonen.. had al meteen gedaan moeten worden.. mosterd na de maaltijd zeg maar..
Is dat zo? Zijn ze verplicht? Word dit ook opgevolgd? Waar zijn de resultaten? etc. In België is het er iig niet.

- verplichte inburgeringscursus voor ouders

* idem als taalcursus.. verder is het nu al verplicht als je in Nederland komt wonen
Wist ik niet? Opnieuw ben ik dan benieuwd naar hoe ze dat aanpakken, of het goed opgevolgd wordt, wat de resultaten zijn etc. Want als dat er is dan faalt het iig zwaar.

- verplichte cursus voor aanleren juiste opvoeding

* niet mee eens.. iemand die hier vanuit een ander land komt is niet bij voorbaat een slechte opvoeder... klinklare onzin.
Het gaat niet om de afkomst of het feit dat ze uit een ander land komen , het gaat erom dat het zo IS, nieuwe generaties krijgen de verkeerde opvoeding en dat heeft te maken met het feit dat de ouders zelf nog niet eens fatsoenlijk ingeburgerd zijn. De opvoeding is HET grootste probleem dat aan de grond ligt van alle andere problemen. Ik denk dat dit wel algemeen aanvaard is, dit is echter iets dat vooral vanuit de mensen zelf zal moeten komen, de cursus is slechts een manier om mensen te helpen.

- strengere straffen voor jeugd criminaliteit

* eens...
Ok, ik heb het dan vooral over zware misdrijven onder de 18.

- meer initiatieven om buurten aangenamer te maken

* eens...
Ok, het is hierbij ook belangrijk dat mensen vooral samenwerken om dit te bereiken.

- uitkeringen moeilijker te behouden maken indien te weinig inspanning

* eens..
:)

- op straat Nederlands > verplicht voor mensen met Nederlands paspoort

* grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen...
Ai en hier gaat het weer fout, want jij vindt dus dat iedereen maar z'n eigen wereldje mag scheppen in Nederland, aanpassen en meedoen met de rest is niet nodig. gewoon eeuwig en altijd je eigen cultuurtje en zinnetje doordrijven, daar ga je ver mee komen. De taal is een van de belangrijkste fundamentele begrippen om mee te kunnen in een maatschappij. Als je geen fatsoenlijk Nederlands kent dan vind je geen werk, als je zomaar je eigen taaltje blijft spreken dan ben je associaal en scheid je je af van de rest. Bovendien is het erg onbeleefd om over straat en in publieke ruimten maar Arabisch (oid) te blijven spreken/roepen. Dat kan prima als het echt moet tussen familie in gesloten kring (hoewel dat ook niet helpt), maar niet om opzettelijk in te gaan tegen het land waarin je geboren bent. De enige reden dat men dit doet is dan ook omdat men de taal hier niet respecteerd en perse een eigen wereld binnen dit land probeert op te dringen. Dit is samen met de opvoeding opnieuw een van de belangrijkste peilers. Je kan dit beperking van vrijheid vinden, maar dat is het niet. Indien je Nederlands kan dan is het logisch dat je Nederlands spreekt. Als toerist kan je je eigen taaltje blijven spreken tussen soortgenoten als je in een vreemd land bent, maar niet als je heir geboren en getogen bent, dat is pas onzin.
- afschaffen dubbel paspoort

* mag.. heb geen problemen als het niet gebeurt ook niet als het wel gebeurt.. is me om het even..
Zo denk ik er ook over.

- meer opleidingen organiseren voor geschikte jobs

* eens..
:thumbup:

- zware jobs hoger minimumloon

* is wat voor te zeggen maar gaat niet zo makkelijk
Ik denk dat als je mensen uit de criminaliteit wilt krijgen je enerzijds zwaardere straffen moet kunnen geven maar aan de andere kant een alternatief bieden dat hen financieel meer toekomst geeft. Omdat deze groep geen goedbetaalde baantjes zal vinden door vaak geen of laag diploma moet je dan ook zwaar en vuil werk iets beter gaan betalen dan nu het geval is. Misschien lastig om door te voeren , maar met wat moeite moet het lukken.

- discriminatie en racisme onder werkgevers aanpakken

* denk niet dat dit een probleem is in Nederland en dus geen prioriteit in mijn ogen.
Verbaast me dat je dat vindt, ik had eerder een grote 'eens' verwacht hier. Dat het bestaat daar is geen twijfel over, en omdat je deze groep van solicitanten zeker aan het werk moet krijgen moet je ook zorgen dat hun slechte reputatie wegebt, en ondertussen zal je moeten zorgen dat werkgevers deze mensen ook aanvaarden. Hoewel dit wat moeilijk is (bewijs) zal je de echt overduidelijke gevallen van racisme en dicriminatie toch wel hard moeten aanpakken, je hoeft niet perse op te sporen, gewoon nagaan of bekwame en willende mensen van allochtoonse afkomst ook een kans krijgen en niet op voorhand (blij het lezen van de naam bijv.) weggestuurd worden. Geen prioriteit idd, wel iets waar je rekening mee moet houden.

Bedankt voor je kritiek op de PVDBB :D

- op straat Nederlands > verplicht voor mensen met Nederlands paspoort

* grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen...

Mocht dit ooit doorgevoerd worden dan zal ik me hier met hand en tand tegen verdedigen. Indien nodig met geweld, zie het maar als een daad van vrijheid

En als ze toch een kind krijgen, wordt dat dan "geëuthaniseerd"? Strafboete van enkele tientallen duizenden euri om af te schrikken heeft weinig nut, een kale kip kan je niet plukken. En de kersverse pappie en mammie in de nor stoppen evenmin, zit je zelf met het probleem van achterblijvende Marokkaanse snotblagen in je maag.
Niet meteen zo extreem denken MD ;) Geboortebeperking kan je bereiken op verscheidene manieren, beperking van kindergeld is daar één van, in plaats van te plukken kan je beter mensen stimuleren om de opvoeding te verbeteren (subsidies schoolgeld voor eerste 2 kinderen bijv.).

Mocht dit ooit doorgevoerd worden dan zal ik me hier met hand en tand tegen verdedigen. Indien nodig met geweld, zie het maar als een daad van vrijheid
Hier bewijs je toch maar mooi mee waar het probleem zit. Waarom is het zo verschrikkelijk om Nederlands te spreken? Ik vraag me toch af waarom mensen het daar moeilijk mee hebben. Als Belgen of Nederlanders naar de VS verhuizen en daar gaan wonen spreken ze tegen iedereen Engels. Het lijkt alsof nederlands voor sommigen maar een k*ttaal is en ze dus lekker hun eigen taaltje behouden. Dan moet je natuurlijk niet vreemd vinden dat mensen dat een tegendraadse en associale actie vinden. ik heb niets tegen je eigen taal respecteren en blijven gebruiken, maar opzettelijk weigeren je aan te passen zal je niet helpen. Als je dit allemaal maar onzin vindt dan is dat ook prima, vroeg of laat begrijp je wel wat ik bedoel.

"I speak Spanish to God, Italian to women, French to men, and Germanic to my horse

Nederlands is idd niet het meest charmanste taaltje nee....
Maar het gaat er niet om of ik het wel of niet spreek, het gaat erom dat ik dat kan en mag wanneer ik dat wil. Wat is dat met die bemoeizucht van sommigen?
Net zoals theo van gogh mocht zeggen wat hij wil en overduidelijk tegen dingen aanschopte wil ik arabisch kunnen praten wanneer ik dat wil
Zonodig met geweld ja

Ik denk eigenlijk niet aan opdringen of sancties in dit geval, het is eerder iets dat vanzelf moet komen (oa door opvoedin) Het zijn de ouders die je moet stimuleren om Nederlands aan te leren en door te geven (en als men ook als tweede taal Arabisch wilt doorgeven dan is dat prima, hoe meer talen, hoe beter je toekomst).

En de gevolgen komen vanzelf. Vorige week zijn 2 allochtone collega's ontslagen omdat ze hun eigen taaltje bleven spreken onderling, ten overstaan van de klant.
Dag baan.
Zo gaat dat nu eenmaal. En dan later jankiejankie doen dat ze geen baan hebben en dús moeten ze gedwongen de criminaliteit in! :roflol:

Trouwens het valt niet op heur, iemand die normaal nauwelijks één zin correct Nederlands kan posten, ramt nu een lap tekst neer alsof het de eigen woorden zijn... :D

De dreigtaal die tussendoor post na post weerklinkt zegt precies waarom veel mensen zeggen: Platbombarderen dat volk.' Als je zo praat dan krijg je dat soort reacties. Want schijnbaar moet alles met geweld doorgedrukt, praten dat is te geciviliseerd, daar doet men niet aan.

"I speak Spanish to God, Italian to women, French to men, and Germanic to my horse

Nederlands is idd niet het meest charmanste taaltje nee....
Maar het gaat er niet om of ik het wel of niet spreek, het gaat erom dat ik dat kan en mag wanneer ik dat wil. Wat is dat met die bemoeizucht van sommigen?
Net zoals theo van gogh mocht zeggen wat hij wil en overduidelijk tegen dingen aanschopte wil ik arabisch kunnen praten wanneer ik dat wil
Zonodig met geweld ja

:roflol:

goed genoeg gelachen weer voor vandaag:o

Terug
Naar boven