XXL Nutrition

De 4 mythen over de Marokkaanse onderklasse

• Topic Starter Topic Starter
- (Tijdelijke) migratiestop
- geboortebeperking
- verplichte taalcursus voor ouders
- verplichte inburgeringscursus voor ouders
- verplichte cursus voor aanleren juiste opvoeding
- strengere straffen voor jeugd criminaliteit
- meer initiatieven om buurten aangenamer te maken
- uitkeringen moeilijker te behouden maken indien te weinig inspanning
- op straat Nederlands > verplicht voor mensen met Nederlands paspoort
- afschaffen dubbel paspoort
- meer opleidingen organiseren voor geschikte jobs
- zware jobs hoger minimumloon
- discriminatie en racisme onder werkgevers aanpakken

etc etc wellicht niet allemaal uitvoerbaar maar dit komt dan in me op voor de echte probleemwijken.

Kijk daar kan ik me goed in vinden, maar vooral: DE ONTKENNERS KEIHARD MET DE NEUS OP DE FEITEN DRUKKEN!

Je kan dan nu opeens wel zeggen dat dit allang bekend is, maar volgens mij denkt de gemiddelde Nederlander, zeker als hij Groenlinks, PvdA of SP stemt, dat het allemaal wel meevalt en dat het vanzelf wel overgaat. Dat is dus niet zo. Het wordt alleen maar erger. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als deze lijn zich voortzet.

Helaas is er de laatse jaren eigenlijk gewoon helemaal niets veranderd. Draaideurcriminelen komen er nog steeds vanaf met een taakstrafje dat totaal niet opweegt tegen het geld dat ze verdienen met criminele activiteiten, en al helemaal niet opweegt tegen het leed en de economische schade die ze aanrichten.

Toch is het nog steeds zo dat het gewoon taboe is de beschuldigende vinger in de juiste richting te wijzen. Vroeger volstonden de softe straffen, maar helaas kan dat niet meer. Met de immigratie van niet westerse en in veel gevallen anti-westerse mensen is de maatschappij veranderd, en niet geheel ten goede.

De helft is misschien wat veel maar 40% werkloos is toch niet niks.

Is het nou heel vreemd om aan te nemen dat een groot deel van die 40% er criminele activiteiten op nahoudt?

als we even de inburgeringswet van Curacao erbij pakken:

eenieder die een verblijfsvegunning aanvraagd moet weten dat die per direct zal worden ingetrokken bij criminele activiteiten en vervolging daarvan!

zo'n wet moet in NL toch ook makkelijk kunnen; alleen jammer voor die gasten die in NL zijn geboren maar afgeven op de Nederlandse politiek..............gewoon naar hun vaderland ( lees: land van hun voorouders) sturen om te kijken of de rechtsstaat aldaar wel meegaat in hun mening cq gedrag!

;)

- geboortebeperking

etc etc wellicht niet allemaal uitvoerbaar maar dit komt dan in me op voor de echte probleemwijken.

Kom met deze voorstellen in de politiek aanzetten en je beland in de politieke vergeetput bij de "onverdraagzame", de "onruststokers" en de "racisten". Sinds het migrantenstemrecht kunnen zulke uitspraken je immers stemmen kosten... :rolleyes:

* niet mee eens.. migratie is net bij voorbaat negatief.. zeker tegenwoordig is dit een regel die niet in dezer tijd past.. je migrati controleren is een ander verhaal...

- geboortebeperking

* Deze wordt al beperkt door de economie.. het is steeds moelijker om kinderen te hebeben.. lees steeds duurder

* In Nederland is dit al verplicht als je in Nederland komt wonen.. had al meteen gedaan moeten worden.. mosterd na de maaltijd zeg maar..

* idem als taalcursus.. verder is het nu al verplicht als je in Nederland komt wonen

* niet mee eens.. iemand die hier vanuit een ander land komt is niet bij voorbaat een slechte opvoeder... klinklare onzin.

* eens...

* eens...

* eens..

* grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen...

* mag.. heb geen problemen als het niet gebeurt ook niet als het wel gebeurt.. is me om het even..

* eens..

* is wat voor te zeggen maar gaat niet zo makkelijk

* denk niet dat dit een probleem is in Nederland en dus geen prioriteit in mijn ogen.

Zo.. dat was even mijn mening op de partijpunten van de PVDBB met als lijsttrekker Big_T :D

Wat een dikke kkk grap is zei zech!
En al helemaal de volkskrant, ik ga voor een lange tijd geleden weer eens serieus hierop reageren straks

Wat word er trouwens subtiel gezegd dat dit zich allemaal in amsterdam afspeelt en niet in de rest van het land

Ik ruik rassenhaat!

Er wordt volgens mij soms echt gedacht dat mensen die op een linkse partij stemmen wereldvreemd zijn, best grappig eigenlijk. Genoeg stemmers die zelf in probleemwijken wonen (ok Groenlinkers dan niet), die weten vaak genoeg van de problematiek die speelt. Alleen is niet overal even een simpele oplossing voor te vinden. Je kan wel wat slogans neerzetten, maar feit blijft dat grote steden problematiek wel wat dieper gaat dan alleen even de migratie beperken. Net doen alsof Nederlanders zich niet kunnen misdragen of misbruik kunnen maken van voorzieningen is denk ik nog wel iets wereldvreemder, in de tijd dat Nederlanders de voornaamste bewoners waren van achterstandsbuurten was het daar net zo'n grote pestbende, misschien nog wel groter gelet op de huisvesting in die tijd.

De jaren dat het probleem uit de hand ging lopen, jaren 80, hadden we overigens een rechtse regering met het CDA en de VVD. En nu niet gaan zeggen dat benoemen van het probleem in die tijd leidde tot grote kritiek van links, want sinds wanneer heeft de oppositie feitelijk iets te vertellen en kan het beslissingen dwarsbomen? Dat kan alleen bij een meerderheid, een meerderheid die in handen was van het CDA en de VVD.

Laatst bewerkt:
Wat een dikke kkk grap is zei zech!En al helemaal de volkskrant, ik ga voor een lange tijd geleden weer eens serieus hierop reageren straks

Spier, waarom maak je juist in dít topic een schandelijke spelfout :D

Zullen wij hier niet beter bijdragen aan de samenleving door boardmocro Spier op de juiste paden te leiden? Die jongen zit het probleem geloof ik vrij hoog en hij lijkt steeds agressiever daarin te worden.

En als ze toch een kind krijgen, wordt dat dan "geëuthaniseerd"? Strafboete van enkele tientallen duizenden euri om af te schrikken heeft weinig nut, een kale kip kan je niet plukken. En de kersverse pappie en mammie in de nor stoppen evenmin, zit je zelf met het probleem van achterblijvende Marokkaanse snotblagen in je maag.

Er wordt volgens mij soms echt gedacht dat mensen die op een linkse partij stemmen wereldvreemd zijn, best grappig eigenlijk. Genoeg stemmers die zelf in probleemwijken wonen (ok Groenlinkers dan niet), die weten vaak genoeg van de problematiek die speelt. Alleen is niet overal even een simpele oplossing voor te vinden. Je kan wel wat slogans neerzetten, maar feit blijft dat grote steden problematiek wel wat dieper gaat dan alleen even de migratie beperken. Net doen alsof Nederlanders zich niet kunnen misdragen of misbruik kunnen maken van voorzieningen is denk ik nog wel iets wereldvreemder, in de tijd dat Nederlanders de voornaamste bewoners waren van achterstandsbuurten was het daar net zo'n grote pestbende, misschien nog wel groter gelet op de huisvesting in die tijd.

De jaren dat het probleem uit de hand ging lopen, jaren 80, hadden we overigens een rechtse regering met het CDA en de VVD. En nu niet gaan zeggen dat benoemen van het probleem in die tijd leidde tot grote kritiek van links, want sinds wanneer heeft de oppositie feitelijk iets te vertellen en kan het beslissingen dwarsbomen? Dat kan alleen bij een meerderheid, een meerderheid die in handen was van het CDA en de VVD.

Ik zeg helemaal niet dat alle linkse mensen werledvreemd zijn. Ook zeg ik niet dat alle Nederlanders zich wel kunnen gedragen. En ten slotte zeg ik ook niet dat het alle problemen oplost als we de Marokkanen maar aanpakken. Ik heb dit soort dingen ook nooit gezegd en ik zou je willen verzoeken Eric om op te houden dat constant te insinueren. Telkens als ik iets zeg over deze problematiek maak jij er een karikatuur van.

Verschijnselen als softe straffen en vrijblijvende uitkeringen wel degelijk linkse erfenissen. Dat er ook perioden zijn geweest met een centrum rechtse regering doet daar echt niets aan af en dat weet jij ook best. Een wat rechtsere regering kan echt niet alle wetgeving in één keer gaan terugdraaien, bovendien hebben ze daarbij wel degelijk last van tegengas van de oppositie, als die echt zo machteloos was als jij suggereert kunnen ze die telkens na de verkiezingen wel voor 4 jaar op vakantie sturen. Niet dat de VVD alles altijd zo perfect heeft gedaan maar ik denk niet dat je ze kan verwijten dat ze net zo schuldig zijn als de PvdA of maar in de buurt komen.

Richt ik me direct op jou dan? Nee. Dus niet alles persoonlijk opvatten. Deze thread verder graag verschoond houden van opmerkingen die op de persoon gericht zijn.

Richt ik me direct op jou dan? Nee. Dus niet alles persoonlijk opvatten. Deze thread verder graag verschoond houden van opmerkingen die op de persoon gericht zijn.

Ik was de enige die het over linkse politieke partijen had in deze thread, dus het lijkt me logisch dat jouw reactie over linkse partijen daar op sloeg. Maar goed, ontopic...

Christus wat een zelfgenoegzame muts is die Jurgens, een boek schrijven over een vrij groot probleem en dan gezellig lacherig in haar kamer uitweiden over wat ze beschreven heeft. De cijfers spreken voor zich, maar die conclusies van Jurgens vind ik van over het algemeen van dik hout zaagt men planken.

Er wordt volgens mij soms echt gedacht dat mensen die op een linkse partij stemmen wereldvreemd zijn, best grappig eigenlijk.

Was me ook al opgevallen ja... wat me ook is opgevallen is dat wanneer sommige mensen problemen aankaarten de oorzaak meteen met het woordje links begint... damn hoe simpel kan je zijn man.....

Was me ook al opgevallen ja... wat me ook is opgevallen is dat wanneer sommige mensen problemen aankaarten de oorzaak meteen met het woordje links begint... damn hoe simpel kan je zijn man.....

Waarbij ik het bedoelde in algemene zin, links ontkent ieder probleem en rechts heeft de oplossingen. Rechtse Fleur denkt het ook beter te weten, maar veel zinnigs komt er eigenlijk ook niet uit. Maar goed je kan ook niet veel verwachten van iemand die kost wat het kost haar kind op een witte school wilde hebben. Waarom ze haar hebben ingehuurd om een boek te schrijven is mij een raadsel.

Laten we mevrouw Fleur jurgens eens goed onder de loep nemen
Als ik eerste als iemand weet waar dat onderzoek staat, mischien even naar mij toe pmen
Ik ben heeeel benieuwd naar hoe dit ''onderzoek'' tot stand is gekomen
Zowieso is de Volkskrant een leugenachtige en naar mijn mening onbetrouwbare krant. Ze hebben echt tig berichten over marokkanen als eerste gedrukt die laten nonsens bleken te zijn
Een klein voorproefje
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Jaar geleden stond in de Volkskrant dat een NL meisjes verkracht was door Marokkanen en bedreigd werd, weken werd hier aandacht aan besteed. Nadat de politie een onderzoek deed bleek dat het meisjes het hele verhaal uit haar duim had gezogen
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Na 11-9 was de Volkskrant een van de eerste media die zei Marokkanen feest zouden hebben gevierd in Ede. Later bleek dit niet waar te zijn...

Een paar maanden geleden schreef de Volkskrant dat Marokkanen een huis van een Homo in Adam zouden hebben bekogeld met stenen. Later bleek dat de man hetzelf had gedaan
Zo te zien neemt de Volkskrant het gedeelte VOLK wel erg letterlijk

Fleur jurgens, een mevrouw waarvan ik benieuwd ben naar wat voor ''wetenschappelijk'' onderzoek zei heeft uitgevoerd? Is ze een gecertificeerd wetenschapper dan?
En dan haar stelling over criminaliteit waarvan ik benieuwd ben op welke basis dit gedaan is want criminaliteit onder allochtone jongeren is inderdaad 2,5 maal zo hoog als bij autochtone jongeren maar de grootste groep is niet de Marokannen maar de Antilianen (ruim 2x zoveel). Marokkanen zitten met 3,9% zelfs onder het gemiddelde. Allochtonen zijn overigens ook vaker het slachtoffer van criminaliteit.

Ook de harde kern criminelen verspreid over nederland is dik overdreven
Het aantal Marokkaanse ' harde criminelen' is niet meer dan 1000 in Nederland. Dus meer dan 98% van de Marokkanen valt niet onder de draaideur-criminelen cq harde kern
Zowieso de grooste groep allochtonen in de gevangenissen zijn
De grootste allochtoonse groepen in de gevangenissen zijn de Surinamers , Antilianen. Marokkanen nemen een derde plek in dit geval, dus zeker GEEN eerste

Feit:

De jongerencriminaliteit is het hoogst onder Oost-Europeanen. Van de 16-jarigen onder hen komt bijna 17 procent in aanraking met de politie.

Wat ook wel grappig is om op te merken is dat het programma "De Leugen Regeert" de vloer had afgeveegd met de Volkskrant die lariekoek verhalen had geplaatst over Marokkanen die uit de duim waren gezogen...
De volkskrant wou niet eens komen om hun verhaal te doen...

Die mythes leven onder andere ook tussen haar oren volgens mij:roflol:
Volgens jurgens waren er in 1975 maar 22000 marokanen en is het nu in 40 jaar vertienvoudigd, en dit is aan de importpartners te wijten aldus jurgens. Ten eerste hoort bij de eerste generatie ook de gezinshereniging waardoor je al gauw aan de 100.000 komt en in 40 jaar tijd worden er kinderen geboren. Zolang willem alexander zijn vrouw uit argentinie mag importeren kan niemand een marokkaan wat verwijten
En wat ook heel erg intressant is dat fleur jurgens een joodse achtergrond heeft en ook een ongezouten mening daarover heeft, zelfs tegenover westerlingen

Gittaï heeft met zijn film een aantal joodse wetten willen kraken. Cynisch heeft hij het Kadosh genoemd, wat in het Hebreeuws 'heilig' betekent. Om vervolgens met grove passen alle heiligheid die het jodendom te bieden heeft te vertrappen. Het beeldverbod, om te beginnen. Hij filmt de 'heiligheid' in een synagoge en hij filmt de 'heiligheid' van een naakte vrouw in het bijzijn van een rabbijn, iets wat in werkelijkheid ondenkbaar zou zijn.
Dit alles had best gewaagd kunnen zijn, maar in dit geval resulteert het doorbreken van taboes in helemaal niets nieuws. Kadosh bevestigt alleen maar alle bestaande westerse vooroordelen jegens orthodoxe joden: ze zijn gierig, stug, vrouwonvriendelijk en ze wassen zich niet.

Fleur heeft dan ook met veel plezier volgens mij voor het rechtse blad hp/detijd gewerkt
Overigens spreekt mevr fleur van VERDACHTEN en niet mensen die al veroordeeld zijn. Ja zo kom je ook wel een aan mooi rond getal
Ook gekeken naar eerdere onderzoeken van haar en artikelen die meerendeels over allochtonen/asielzoekers gaan komt ze bij mij over als een soort slap mediageil aftreksel van hirshi ali en geert wilders
En als ik eerlijk mag zijn boeit me het allemaal niet meer als het fout gaat, als het komt dan komt het. En ik zal er niet met tegenzin naar vooruit kijken

Laatst bewerkt:
Spiertje als je een gedeelte quote uit bijvoorbeeld de reacties op de Volkskrantsite kan je dat dan aangeven als quote? Beetje lastig lezen zo.

Vind het trouwens wel fijn om te zien dat er ook behoorlijk wat intelligente Marokkanen rondlopen, moet voor hen goed k*t zijn dat ze in zo'n slecht daglicht worden gezet.

Terug
Naar boven