AndroidHealthClinic

De Gooische 'R' (Een irritatie van Bench) (en ook van mij) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda zei:
Ik vind het wel grappig om te zien dat die 'gooise r' zo oprukt.

Vroeger lachtte iedereen me uit om mijn r, nu praat iedereen me na! :o :D

Ik vind trouwens dat het beter een Haarlemse r zou kunnen heten, het ABN komt immers ook hier vandaan.

De Haarlemse 'r'. Tering, wat kan ik me daaraan irriteren. Zelfs de meest pauperige hufter komt nog kakkerig over wanneer je ze hoort praten.
 
Jizza zei:
De Haarlemse 'r'. Tering, wat kan ik me daaraan irriteren. Zelfs de meest pauperige hufter komt nog kakkerig over wanneer je ze hoort praten.

Hahahahaha! :D

Ik hoorde net nog dat pauperliedje 'Het Land Van..' van Baas B en Lange Frans.
Mijnnnnnnnn god, ik zweer het je, tien jaar geleden zouden die lui vierkant uitgelachen worden om de tekst én de uitspraak. Zó overdreven, zó gemaakt, zó nep. Maar tegenwoordig is dat allemaal cool hè ;)

Maar de Gooische 'r' lééft enorm onder bepaalde jongeren die ook vreselijk bezig zijn met zichzelf: Zichzelf een dure status aanmeten ook al hebben papa en mama die vaak niet. Koste wat kost je wringen in de meest afzichtelijk zuurstok-kleurige lamswollen truitjes en maar 'relaaaaaxed kerel!' roepen. :roflol:
 
Hehe gaat echt weer nergens over. Vrouw van mij spreekt bijna geen R uit. Ikzelf ik denk normaal. Ik hou me daar dus oo kniet echt mee bezig.
 
Komt omdat je niet in de regio woont van de Gooische 'rrrr' Richard.
Toen benchMarc uit z'n hooiberg kwam en op een tractor meereed naar de Kwaaie Randstad was er één ding wat hij zich voor altijd zou blijven herinneren:

Die Gooisch 'rrr'....
 
DBC01 zei:
Hahahahaha! :D

Maar de Gooische 'r' lééft enorm onder bepaalde jongeren die ook vreselijk bezig zijn met zichzelf: Zichzelf een dure status aanmeten ook al hebben papa en mama die vaak niet. Koste wat kost je wringen in de meest afzichtelijk zuurstok-kleurige lamswollen truitjes en maar 'relaaaaaxed kerel!' roepen. :roflol:

wat is er mis met de gooise R, doe relaxed kerel, ik kom ook uit het gooi :rolleyes: en houd van golf :p heerlijk. en lamswol dat zit zo lekkerrrr.
ik ben errrrr trots op hoorrrr:D
 
jordy zei:
wat is er mis met de gooise R, doe relaxed kerel, ik kom ook uit het gooi :rolleyes: en houd van golf :p heerlijk. en lamswol dat zit zo lekkerrrr.
ik ben errrrr trots op hoorrrr:D

:roflol: :roflol:
 
Ik vind de Gooische 'R' inderdaad wel kenmerkend voor een bepaald 'type' mensen:D. Maar nog erger zijn die wannabe-kakkers die het dan ook nadoen, :kots:. Alle gekheid op een stokje, het woord gangster is tegenwoordig ook niet meer cool, het moet namelijk ganstahhhh zijn, nogmaals :kots:
 
Leuk stuk. Maar wij hebben niet alle r-en. De Franse r is veel zachter dat wij kunnen uitspreken.

Ik dacht juist dat jonge gasten met een marokaans accent proberen te praten (begrrrijp jij). Dan prefeer ik toch die oerhollandse Gooise rrr.
 
Woon je zelf uberhaupt wel in het Gooi DBC?
 
Het ergste vond ik dat mn zusje die errrrrr ging gebruiken nadat ze een paar weken lid was van zo'n soceiteit (of hoe je dat dan ook schrijft). Allemaal schapenneukers die studenten.:D
 
Lauw zei:
het is meer pappen en nathouden:D
Een paar jaar later heeft de vrouw des huizes het door en grijpt, als manlief weer eens op reis is, de eerste de beste boy uit de gym om helemaal volgeyoghurt te worden.
volgeyoghurt? :D
als je maar genoeg kwark vreet krijg je vanzelf linksdraaiend zaad.[/QUOTE]
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
 
Heeft iemand wat audio van hoe die r zou moeten klinken???
 
Spiertje, ken je Georgina V?
 
langleve de franse/brusselse "r"!!!! wie doet hem na :D
 
Wat een gelul hier zeg, jullie geven ook wel een protoype Korpsbal weer, de meeste mensen die in het Gooi wonen hebben helemaal geen R, Dan moet je meer de kant op van Haarlem en die contreien. Daar spreken ze pas met zo'n R als jullie zeggen. :)
 
bur zei:
Wat een gelul hier zeg, jullie geven ook wel een protoype Korpsbal weer, de meeste mensen die in het Gooi wonen hebben helemaal geen R, Dan moet je meer de kant op van Haarlem en die contreien. Daar spreken ze pas met zo'n R als jullie zeggen. :)

ben je ooit in Larrrrrren geweest, of Blaricum. moet je eens horen hoe ze daar prrrraten:eek:
 
DBC01 zei:
Komt omdat je niet in de regio woont van de Gooische 'rrrr' Richard.
Toen benchMarc uit z'n hooiberg kwam en op een tractor meereed naar de Kwaaie Randstad was er één ding wat hij zich voor altijd zou blijven herinneren:

Die Gooisch 'rrr'....
:roflol: uit z'n hooiberg :roflol:

Maar dat is zo ja. En die 'g' dan, dat slaat eigenlijk ook nergens op. Ik vraag me trouwens nu nog steeds af of de 'ch' in woorden eigenlijk niet gewoon als zachte g moet worden uitgesproken :) Chloor, School, etc...
 
benchMarc zei:
Maar dat is zo ja. En die 'g' dan, dat slaat eigenlijk ook nergens op. Ik vraag me trouwens nu nog steeds af of de 'ch' in woorden eigenlijk niet gewoon als zachte g moet worden uitgesproken :) Chloor, School, etc...
Nee, iets harder.
 
benchMarc zei:
:roflol: uit z'n hooiberg :roflol:

Maar dat is zo ja. En die 'g' dan, dat slaat eigenlijk ook nergens op. Ik vraag me trouwens nu nog steeds af of de 'ch' in woorden eigenlijk niet gewoon als zachte g moet worden uitgesproken :) Chloor, School, etc...

Dat zou jij wel willen he etter! :D
Beetje Brabo invloed allover the country! :D
 
't een kwestie van geduld dbco1 ;)

Maar een gelul weer om die r. Ik ben heel benieuwd naar die 12 klanken, ik kan er zelf 3 bedenken.
 
Back
Naar boven