AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Ik gebruik al jaren Opera als browser, Firefox is helemaal niet zo geweldig als dat de Marketingmachine van Mozilla de mensen doet laten geloven.
Opera was altijd al veel vooruitstrevender dan alle andere browsers oa de 1e met tabbladen, altijd sneller dan de rest, en veiliger.

Met Open Office kun je prima uit de voeten, zelf gebruik ik Microsoft Office 2007 , maar eerdergenoemde is een prima alternatief.
Overigens is Open Office niet de enige Open Source op de markt er zijn nog wat alternatieven.

Ubuntu is niet sneller dan Windows XP, ws wel sneller als Vista op een PC waarvan de hardware geen upgrade heeft ondergaan.

http://www.gratissoftwaresite.nl/

Firefox gebruik ik al jaren, ben wel van Microsoft Office overgestapt naar OpenOffice. MO zat ook niet bijgeleverd bij mijn Vista download en ik vond het bullshit om een dvd rip te moeten downloaden terwijl openoffice maar iets meer dan 100 MB is en even goed werkt.

wil Safari of Chrome wel een kans geven maar krijg ik dan niet gezeik over installatie van irritante aps zoals iTunes of Google Toolbar? want ik zit daar echt niet op te wachten.

Eric ik geloof niet wat ik lees, IE en stabiliteit in 1 zin. Ik werk al jaren met IE, FF en nu weken met chrome en IE is al tientallen keren gecrashed terwijl de anderen zelden crashen. En als de anderen crashen open je ze nadien weer en kom je op de pagina's waar je het laatst was. Met IE kan je dat vergeten. IE is volgens mijn ervaringen gewoon de slechtste browser die er bestaat, klaar. Daar zijn velen het ook wel over eens. De nieuwe versies zijn ietsje beter, maar het blijft zo lek als een vergiet, een echte spyware - en virus stofzuiger. Doe me een plezier en probeer een keer iets anders ;)

Ik werk met FF maar ook alleen maar omdat ik anders geen tabbed browser heb op mijn werk. Vind IE echt een stuk stabieler dan FF. IE crashes maak ik eigenlijk zo goed als nooit mee. Maar zoals gezegd is het lastig een vergelijk te maken tussen twee verschillende computers.

Heb op mijn vorige pc wel FF gedraaid maar ik vind het verschil te klein om een overstap te maken.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren Firefox en ben daar heel tevreden over...nooit geen problemen met virussen en adware,veel gratis addons voor het blocken van flash,adware en spyware en talloze extra toepassingen voor vanalles en nog wat.

Verder gebruik ik ook gmail als gratis alternatief voor hotmail ed...oneindig veel ruimte en via tools in firefox om te vormen tot een moderrne look met extra mogelijkheden en je hebt outlook ook niet meer nodig.

Als besturingsssyteem ben ik redelijk tevreden over WindowsXP...ik heb al andere systemen geprobeerd(UBUNTU oa:) maar die installeren niet of mijn hardware werkt maar voor de helft(dikwijls zo met Raidcontrolers en diverse grafische kaarten)

De laatste tijd loopt IE7 veel vast op men vista. Te veel.. Heb nu de overstap op FF3 gemaakt. Effe wennen maar hopelijk is deze stabieler.

BTW aan alle Internet Explorer gebruikers die halstarrig weigeren te veranderen, update dan tenminste naar de nieuwste versie want IE 6.0 draaien is echt vragen om problemen met virussen, spyware ed.

Iex. 6 ? nog even en 8 is al uit de Beta

Is er al een nieuwe tussenstand, zijn er al veel mensen overgegaan naar andere browser?

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat je dat toch minimaal een week moet geven, want niet iedereen is online geweest op enkele dagen tijd, wat de stats onbetrouwbaar maakt.

ik gebruik soms Opera, maar Safari is toch echt het chillst

Big T zei:
5% van de dbbrs gebruikt nog 6.0

ik ben daar nu 1 van... ;____; zit nu op werk, en daar hebben we alleen maar IE6. Ga wel ff voorstellen of ze FF of Chrome willen draaien. Vooral chrome, omdat die vrij weinig geheugen in neemt in vergelijking tot IE.

wil m'n mac met FF terug!:mad:

ben nu eigenlijk wel helemaal verkocht voor chrome. maar als ik mijn mail opendoe via msn dan komt explorer open. hoe kan ik dat instellen dat dat ook met chrome is?

thx

ben nu eigenlijk wel helemaal verkocht voor chrome. maar als ik mijn mail opendoe via msn dan komt explorer open. hoe kan ik dat instellen dat dat ook met chrome is?

thx

Volgens mij als je je mail via msn opent word dat altijd via IE geopend.
En anders moet je Chrome als hoofd brouwser instellen.

heb vroeger op een andere mac nog Camino gebruikt als browser. was ook wel net toen.

thx

standaard is het zo dat je via msn altijd explorer opent, maar het is volgens mij wel mogelijk dat hij standaard een andere browser opent.

moet je even op google kijken.
weet alleen niet of het voor chrome ook werkt, want wat ik had gelezen, ging over firefox dacht ik.

thx
Helaas is dit een typisch kenmerk van de onethische manier van werken van Microsoft. Ze maken hun Live Messenger opzettelijk zo dat deze alleen kan samenwerken met hun eigen browser (IE) en de mails kunnen dus niet geopend worden met een andere browser. Althans, ik ben hiervoor nog geen trucje tegengekomen, wat niet wil zeggen dat het niet kan bestaan. Als iemand wat vind laat het me weten, ik ben hier zelf ook wel voor te vinden.

Helaas is dit een typisch kenmerk van de onethische manier van werken van Microsoft. Ze maken hun Live Messenger opzettelijk zo dat deze alleen kan samenwerken met hun eigen browser (IE) en de mails kunnen dus niet geopend worden met een andere browser. Althans, ik ben hiervoor nog geen trucje tegengekomen, wat niet wil zeggen dat het niet kan bestaan. Als iemand wat vind laat het me weten, ik ben hier zelf ook wel voor te vinden.

ook niet als je IE eraf gooit?

want wat ben ik nu met chrome/FF/of gelijk wat als ik toch nog altijd mijn mail + e-maillinks in IE opengaan

nest!

ook niet als je IE eraf gooit?

want wat ben ik nu met chrome/FF/of gelijk wat als ik toch nog altijd mijn mail + e-maillinks in IE opengaan

nest!
Ja ook als je IE eraf gooit. IE zal je dan niet meer via een snelkoppeling kunnen openen maar dat kreng blijft gewoon op je pc zitten. Eigenlijk kan je 'm er niet afgooien. Als je dat toch forceert krijg je een foutmelding als je MSN mail zou openen via Live messenger. Ja het zuigt ik weet het, dat is MS.

Misschien een tip, gebruik ipv hotmail gewoon Gmail, beter en dan ben je meteen van het probleem verlost.

gebruik 90% Firefox, heel af en toe eens IE7 maar merk daar meteen groot snelheidsverlies

en ik DualBoot Linux (Fedora9 686) met WinXP mediacenter (std op laptop)

Terug
Naar boven