AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Ja ook als je IE eraf gooit. IE zal je dan niet meer via een snelkoppeling kunnen openen maar dat kreng blijft gewoon op je pc zitten. Eigenlijk kan je 'm er niet afgooien. Als je dat toch forceert krijg je een foutmelding als je MSN mail zou openen via Live messenger. Ja het zuigt ik weet het, dat is MS.

Misschien een tip, gebruik ipv hotmail gewoon Gmail, beter en dan ben je meteen van het probleem verlost.

wat een gezeik, nu dat ik IE haat, van chrome hou kom ik dit tegen...

Ik gebruik bijna alle browsers (chrome, frirefox, safari, IE) ben wel veel bezig met websites bouwen en soms ziet het er net even wat anders uit in andere browsers, daarom heb ik zo veel geinstalleerd. En ja, daarom klik ik gewoon hersen loos elke dag een andere browser aan, ik heb wel het meeste hekel aan IE7 omdat IE7 vaag genoeg crasht (misschien speelt vista hierbij een rol?) chrome werkt nog niet overal altijd even goed, en firefox is heerlijk. Safari is ook lekker :D

Zit op dit moment op google chrome te browsen. Vind t opzich wel lekker. het is neit meer dan dat je nodig hebt eigenlijk. Geen gezeur, laad lekker snel. Bovendien vind ik het 'meest bezocht' ook wel grappig eigenlijk.

hmm even proberen en aanhouden. wie weet bevalt het mij :D

so far so good

ben tevreden over FF en geen crashes meer

Oke ik gebruik nu een aantal weken Crome. Ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben en dat ik deze ga verkiezen boven mijn aloude geliefde internet explorer.

Chrome is vele malen makkelijker en handiger dan de gewone Internet Explorer. Het begint al bij het opstarten en ook als je naar pagina's toe wilt ben je er met Chrome vele malen sneller. De pagina's die je veel bezoekt slaat hij automatisch op en die weergeeft hij zodat jij snel en eenvoudig naar 1 van die sites toe kan.

Ook zitten er vele andere makkelijke dingen in. Als je bijvoorbeeld de URL van een afbeelding wilt hoef je alleen maar rechtermuisknop te doen en dan staat er: Afbeeldings url kopiëren. Je hoeft dus niet eerst rechtermuisknop-)eigenschappen en selecteren en kopiëren. Maar gewoon makkelijk met 2 x klikken. Er zullen vast veel meer makkelijke dingen zijn ingevoegd in Chrome waarvan ik het bestaan nog niet af weet. Maakt niet uit ik zal het hoe dan ook blijven gebruiken. :D:D:D:D

ik heb Chrome nu op m'n desktop en net hier op mn laptop Firefox.. verder ga ik van t weekend weer eens lekker aan de slag met Ubuntu... versie 7.x vond ik niet zo fijn werken:
kon niet echt iets leuks vinden voor m'n mp3s
wireless netwerk aan de praat krijgen op school ging niet goed met ubuntu
etc.

Maar we gaan t weer eens testen allemaal.

Nadeel van Chrome: Sommige searchfuncties van bep. websites doen het niet. Ik kan niet scrollen door op de middle mouse knop te drukken en web email (exchange) werkt minder goed onder chrome... IE blijft, ondanks de minder mooie kleurtjes en "vele beveiligingslekken" (waar ik eigenlijk geen last van heb), tot nu toe nog steeds mijn favo om eerlijk te zijn...

Maar wel super dat MS flink wat concurrentiedruk krijgt van Linux, Apple en Google !

Laatst bewerkt:
hmmm zit nu weer even op FF. Wat ik wel vaag vind ik chrome is dat, wanneer ik op mijn muisscroll ding klik, ik de ene keer wel een nieuw tabblad open, en de andere keer niet. Is dit in te stellen? ben nogal een noob met chrome tot nu toe.

vind beide eigenlijk -tot nu toe- wel makkelijk. FF kan je wel weer meer personalisen, dat wel. En hij onthoud je tabbladen, dit is ook mogelijk in chrome?

heb vandaag de eerste beta van windows 7 geinstalleerd en daar ook ineens onderandere chrome up

over windows 7 vind ik dat het veel stabieler en sneller dan windows XP werkt, van iedereen die het geprobeerd heb lees ik ook constant dat zelfs de beta versie al stabieler en sneller dan windows vista is, voorlopig gebruik ik windows 7 als mijn standaard os

heb ook geprobeerd osx te installeren maar lukte eerst niet, ga het nu eens proberen in VMWARE

Chrome vind ik persoonlijk niet zo leuk werken als firefox, maar kan ook zijn dat ik het nog niet lang genoeg gebruik, als je het vergelijkt met IE is het zeker wel een verbetering

Maar stel als ik een andere browser installeer, al mijn wachtwoorden en instellingen moet ik dan opnieuw invoeren.... dat is mijn drempel.. :)

Maar stel als ik een andere browser installeer, al mijn wachtwoorden en instellingen moet ik dan opnieuw invoeren.... dat is mijn drempel.. :)

De meeste browsers die je nieuw kunt installeren nemen al die gegevens (wachtwoorden, bookmarks, geschiedenis) over van Internet Explorer. Ik weet sowieso dat Firefox en Chrome dit doen. Opera zal het het ook kunnen. Bij de andere browsers moet je het even nakijken op de site.

• Topic Starter Topic Starter
heb vandaag de eerste beta van windows 7 geinstalleerd en daar ook ineens onderandere chrome up

over windows 7 vind ik dat het veel stabieler en sneller dan windows XP werkt, van iedereen die het geprobeerd heb lees ik ook constant dat zelfs de beta versie al stabieler en sneller dan windows vista is, voorlopig gebruik ik windows 7 als mijn standaard os

heb ook geprobeerd osx te installeren maar lukte eerst niet, ga het nu eens proberen in VMWARE

Chrome vind ik persoonlijk niet zo leuk werken als firefox, maar kan ook zijn dat ik het nog niet lang genoeg gebruik, als je het vergelijkt met IE is het zeker wel een verbetering
Chrome is een heel nieuw concept met belangrijke voordelen, maar als je het niet gewend bent kan het een nadeel zijn dat je niet meteen alles weet te vinden. In begin vond ik chrome ook wat lastig en wilde ik eerst bij ff blijven, maar zodra je het door hebt is het echt geweldig. Zo weinig mogelijk browser en zoveel mogelijk content, heerlijk is dat.

Trouwens leuk weetje: Chrome is gebouwd op Apple's webkit, waar ook Apple's browser Safari op draait.

ik heb Chrome nu op m'n desktop en net hier op mn laptop Firefox.. verder ga ik van t weekend weer eens lekker aan de slag met Ubuntu... versie 7.x vond ik niet zo fijn werken:
kon niet echt iets leuks vinden voor m'n mp3s
wireless netwerk aan de praat krijgen op school ging niet goed met ubuntu
etc.

probeer ubuntu 8.10. Er is een beter netwerkondersteuning en betere netwerkmanager. Wel dan eens kijken in de release notes want je moet iets veranderen in een config bestand wil je meer channels kunnen zien op je wireless.
Wat bedoel je iets leuks voor je mp3's? Een programma? Zoek eens xmms op. Sudo aptitude install xmms.

zit altijd met ff te werken heel af en toe met IE omdat ik sommige sites niet kan openen in FF zelfs niet met de tool openen als IE tab......misschien een keer dat chrome uit proberen dan maar...

Chrome is een heel nieuw concept met belangrijke voordelen, maar als je het niet gewend bent kan het een nadeel zijn dat je niet meteen alles weet te vinden. In begin vond ik chrome ook wat lastig en wilde ik eerst bij ff blijven, maar zodra je het door hebt is het echt geweldig. Zo weinig mogelijk browser en zoveel mogelijk content, heerlijk is dat.

Trouwens leuk weetje: Chrome is gebouwd op Apple's webkit, waar ook Apple's browser Safari op draait.
heb chrome nu als standaardbrowser ingesteld, moet toegeven dat het grootste probleem is dat ik alles niet zo direct vind, maar ga hem nu voor een tijdje gebruiken zodat ik em gewoon kan worden

Ben nu in Safari aan het browsen. op hun site stond dat dit de snelste browser was, echter doet DBB er vele malen langer over om een site te laden. verder doet de scrollfunctie het niet als ik op de middelste muisknop klik. lettertype is ook best irritant.

• Topic Starter Topic Starter
Ik surf op de macbook altijd vlot in Safari wel de mac versie natuurlijk. Met de PC versie heb ik geen ervaringen. Lettertype wordt toch bepaald door de site waarop je zit? Of bedoel je de zachte overgangen? Ja dat is ff wennen maar op zich niet zo storend vind ik. Of je het kan veranderen weet ik niet.

Wat verder iedereen met die ingedrukte middelste scrolknop altijd heeft weet ik niet , zo'n onhandig ding, een keer gebruikt en daarna nooit meer. Gewoon scrollen met het wieltje ofwel de schuifbalk.

gebruik nu een paar dagen chrome en moet zeggen dat ik het nu beter dan firefox begin te vinden, was gewoon ff aanpassen

Is er al een uitslag bekend. of een tussenstand van hoeveel forumleden er over zijn gestapt naar anders als Iex.7

Ben weer terug naar Iex7.

Is toch de fijnste browser voor mij.
als je gewoon elke up-date krijgt dan is er toch geen gevaar?

Terug
Naar boven