Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vergeet niet dat vit K ook een vetoplosbare vitamine is waar het zeer belangrijk is om niet te overdoseren.
Ik had helemaal geen redenering... ik stelde je enkel en alleen een vraag in de post hierboven.
Typisch dat je er vervolgens als door een wesp gestoken op reageert. Een normale, beschaafde discussie lijk je niet te kunnen voeren.
Ik volg je goede raad op: "Doe geen moeite om te reageren."
Ik waardeer je intellect, een domme jongen ben je zeker niet, maar jouw houding is ronduit misselijkmakend - voor mij althans.
---------- Post toegevoegd Tue 12 Feb 2013 om 18:07 ----------
Toch mis: je kan een constante hoeveelheid van een stof in je bloed hebben. "Consistent" is hier niet het juiste woord.
Overigens, ik hou niet van zulke muggenzifterij, doe dat normaal ook niet, maar je gaf er zelf de aanzet toe.
Om het toch nog eens vriendelijk uit te leggen.
En ik blijf erbij dat "Die blijft consistent vanwege zijn noodzakelijke rol in het bloed zelve." een grammaticaal correcte zin is.
Het minste calcidiol is genoeg om calcitriol hoog te houden. hypocalciëmie ten gevolge van vitamine D deficiëntie is uiterst zeldzaam, haast onmogelijk! Je hebt nog altijd je botten en het vermogen om de in urine aanwezige Ca te 'recycleren'. Hoe minder efficient de werking van calcitriol hoe langer het pthormoon geproduceerd dient te worden. Bij een heel extreem tekort aan D zal je een chronisch verhoogd pth hebben om je Ca beter op te schroeven. Daarmee dat vit.D tekort leidt tot osteopenie en uiteindelijk tot esteoporose. Echter draaien we het nu om, het ging over suppletie, en extra vit.D, ongeacht de bron, belast je aderen niet met extra Ca.
Edit: die grammaticale discussie laat ik aan passeren.

Stel dat vitD je vit.K uitput (daar kwam het op neer), als dit al zo is dan had je dat argument mede ten grondslag moeten leggen aan jouw vitamine K aanbeveling.
Jij zei in je OP:
Vit D neemt calcium op
+
Vit K zorgt dat Ca op zijn plaats terecht komt=
Extra vit.D moet hand in hand gaan met aanvulling van Vit.K. Daar reageerde ik dus op.

Het minste calcidiol is genoeg om calcitriol op pijl te houden. hypocalciëmie ten gevolge van vitamine D deficiëntie is uiterst zeldzaam, haast onmogelijk! Je hebt nog altijd je botten en het vermogen om de in urine aanwezige Ca te 'recycleren'. Hoe minder efficient de werking van calcitriol hoe langer het pthormoon geproduceerd dient te worden. Bij een heel extreem tekort aan D zal je een chronisch verhoogd pth hebben om je Ca beter op te schroeven. Daarmee dat vit.D tekort leidt tot osteopenie en uiteindelijk tot esteoporose. Echter draaien we het nu om, het ging over suppletie, en extra vit.D, ongeacht de bron, belast je aderen niet met extra Ca.
Edit: die grammaticale discussie laat ik aan mij passeren.

1. er staat some people
2. dat is logisch want er zijn wel "wat mensen" met vitamine.D tekort > verhoogd pth > tijdelijk verhoogt calcium bij vit.D suppletie.
3. je bron is een blog
4. Het gaat over Ca EN vit.D, en dan bij de mensen waaronder sommige met een functioneel vit.D tekort: do the math.
5. Ik had daarbij ook erkend dat Ca suppletie je calciumbloed spiegel doet stijgen. Ook bij niet vit.D deficiënte mensen! Lees maar even terug.
5. mensen met een functioneel vit.D tekort (waarmee ik wil zeggen zeggen dat je lichaam beter zou kunnen werken met meer vit.D ongeacht wat de bloedwaarden zeggen. Dus je hebt net geen tekort volgens een bloed bepaling maar je lichaam werkt beter en je voelt je beter met hogere vit.D waarden) Zullen bij Ca suppletie minder belast worden door Ca dan mensen die geen functioneel vit.D tekort hebben en Ca suppleren. Omdat zij beter hun calcium kunnen opnemen en dus meer ermee belast worden = conclusie Vit.D tekort is goed want als je dan Ca suppleert neem je die minder goed op?? bryce
6. Bij loutere vit.D suppletie, kan je in het begin een tijdelijke stijging hebben. Maar daarna, wanneer je parathormoon adaptieve proporties aanneemt, zal je Ca gehalte niet te hoog zijn. Je lichaam regelt het Ca gehalte via vit.D en meer vit.D belast deze niet. Alleen een echt overschot van calcitriol en een tijdelijke verhoging bij een tekort.(Maar bij dat laatste kan je ook gewoon langzaam opbouwen ipv stootkuren; gratis bro-tip van de dag. geen dank hoor)
7. ik win
8. en jij blijft homo.
/haaibrid.
Edit: zie aanpassing punt 5. was wat warrig geschreven![]()

2. tuurlijk niet tijdelijk: omdat het hier om vit.D + Ca gaat. Ik beargumenteerde alleen dat vit.D op lange termijn je aders niet zou kunnen belasten VIA calcium. Maar ik beaamde dat calcium suppletie wel tot overdaad kon leiden. Je hebt wederom een artikel aangewend als contra-indicatie die nochtans mijn mening niet eens tegenspreekt, hoe doe je dat toch![]()

Ja zoals ik zei: mensen met D tekort zullen minder belast worden door Ca. Snap je toch he?
Is dat een reden om geen vit.D te nemen? Of zelfs om met een tekort eraan te leven? Neen, dan moet je het teveel aan calcium aanpakken. Deze proefpersonen aten ook gewoon neem ik aan? Dat plus deze stevige complementaire toediening van calcium resulteert logischerwijs in exorbitante hoeveelheden Ca. Maar omdat deze proefpersonen ook vit.D namen is jouw argument dat vit.D wel je aders via calcium belast gebaseerd op dit artikel. Alleen zie je een klein detail over het hoofd: mensen die geen gebruik maken van vit.D preparaten kunnen met Ca suppletie ook hypercalcemie ontwikkelen. Je redenatie begint episch simplistisch te worden. Niet om aan te zien. Je kan opnieuw zeggen 'jij begon met minachtend te doen' maar geef mij maar eens ongelijk.