XXL Nutrition

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probeem is dat we het van in het begin heel verkeerd hebben aangepakt. We hebben die mensen naar hier gehaald om de verkeerde redenen en we hebben ze allemaal in dezelfde buurten gestopt. En zo is het geëvolueerd dat we veel te ver van elkaar zijn gegroeid.
Dat is trouwens niet enkel in België maar overal zo.
Kijk naar de banlieus in Frankrijk enz...

We hadden die mensen van in het begin anders moeten begeleiden ipv ze hier het vuile werk te laten doen en hen samen te laten troepen.

Mee eens, maar idem als ik tegen @Banshee zei ligt dat vgm niet zozeer alleen aan de islam.

Het is dus meer de topic titel die mij triggert;)

Mee eens, maar idem als ik tegen @Banshee zei ligt dat vgm niet zozeer alleen aan de islam.

Misschien niet, anderzijds heel veel van de problemen van de laatste jaren hebben wel altijd met de islam, moslims of mensen uit die cultuur te maken toch. Ook die rellen in Brussel waar ik het hierboven over had komen toch weer uit een bepaalde hoek altijd. Toch niet zo verwonderlijk dat mensen dan op den duur zo reageren op "de islam". Een heel verdraagzame en open godsdienst kunnen we het ook moeilijk noemen.

Zucht,overal in de wereld waar de islam heerst is er ongelijkheid,onderdrukking,oorlog
en ga zo maar door,
als je dan de islam niet als gevaar ziet
moet je toch de poep uit je ogen halen,

Neen, opnieuw trek je conclusies op basis van je eigen interpretaties.
ALs je 1 of 2 migrantengezinnen per straat plaatst, dan ga je geen "gemixte straat " krijgen waar na 10 jaar de huisprijzen zakken.

En hoe zie je dat voor je in een wijk met koopwoningen?

Of laten we dan voor het gemak zeggen een wijk met huurwoningen, zowel particulier als sociale huur. Dan ga je ambtenaren krijgen die het allochtonenquotum in een wijk bijhouden? Ik zie de linkse demonstraties al voor me.

Misschien niet, anderzijds heel veel van de problemen van de laatste jaren hebben wel altijd met de islam, moslims of mensen uit die cultuur te maken toch. Ook die rellen in Brussel waar ik het hierboven over had komen toch weer uit een bepaalde hoek altijd. Toch niet zo verwonderlijk dat mensen dan op den duur zo reageren op "de islam". Een heel verdraagzame en open godsdienst kunnen we het ook moeilijk noemen.

dat er problemen zijn in de godsdienst die botsen met westerse normen en waarden (ergens wel een vaag begrip maar je snap denk ik wat ik bedoel) ontken ik geen moment

Bange bange wezels die schrik hebben van alles wat niet 100 % blank is. Kleingeestige zielige wezentjes.

Ik vind het oprecht jammer dat je dit soort denigrerende uitingen hebt.
Het staat ook in zo'n schril contrast met dingen die je zegt, die wel degelijk steek houden qua inhoud en argumenten.

Ik weet ook niet waarom je dit steeds doet, wellicht persoonlijke frustratie?
Doet me een beetje denken aan een boze, dwarse puber die gaat schelden op het moment dat iemand het niet met hem eens is.

Zonde, want het ondermijnt je betoog aan alle kanten en maakt alleen maar dat anderen je niet (meer) serieus nemen...

Laatst bewerkt:
Maar ik leg jullie de spiegel voor, ligt dat aan het moslim zijn? Of is het logisch dat etnische minderheden die veel problemen ervaren bij integratie (nog geen eens door kwade intenties) terugvallen op de eigen cultuur en in wojkew wonen met betaalbare woningen waardoor die homogeen worden

Ik denk dat het probleem begint bij het niet willen integreren/assimileren. Toen mijn opa hier als niet westers allochtoon naartoe kwam zag hij het als zijn plicht om zich zo veel mogelijk aan te passen aan Nederland. Zowel hij als mijn niet-westers allochtone moeder hebben zich hier nooit gediscrimineerd gevoeld. Dat geldt voor heel mijn familie overigens. Die bereidheid om te integreren/assimileren zie ik bij islamitische immigranten een stuk minder. En ik denk dat dat voor een groot deel voortkomt uit de koran die stelselmatig ongelovigen/niet-moslims wegzet als de vijand.

Laatst bewerkt:
Wat een simpele ziel is die Yasmine.

Moslims moeten ook niet integreren. Verstandig worden en niet in een sprookjesfiguur geloven of weg ermee. Gelovige idioten hebben we al genoeg.

Ik vind het oprecht jammer dat je dit soort denigrerende uitingen hebt.
Het staat ook in zo'n schril contrast met dingen die je zegt, die wel degelijk steek houden qua inhoud en argumenten.

Ik weet ook niet waarom je dit steeds doet, wellicht persoonlijke frustratie?
Doet me een beetje denken aan een boze, dwarse puber die gaat schelden op het moment dat iemand het niet met hem eens is.

Zonde, want het ondermijnt je betoog aan alle kanten en maakt alleen maar dat anderen je niet (meer) serieus nemen...
Nou, het frustreert inderdaad als je argumenten gebruikt en merkt dat de tegenpartij liever buikgevoelens gebruikt, je verhaal bewust anders verwoordt en interpreteert...

Moslims moeten ook niet integreren. Verstandig worden en niet in een sprookjesfiguur geloven of weg ermee. Gelovige idioten hebben we al genoeg.
Alle gelovigen zijn idioot, ongeacht de religie. Moeten christenen dan ook vertrekken indien ze hun religie de rug niet toekeren?

Nou, het frustreert inderdaad als je argumenten gebruikt en merkt dat de tegenpartij liever buikgevoelens gebruikt, je verhaal bewust anders verwoordt en interpreteert...

Als anderen spreken over hun eigen ervaring dan is het zever. Maar je gebruikt dan zelf je eigen ervaringen om uw punt te maken.

Uw eigen ervaringen zijn dan even irrelevant als die van anderen.

dat er problemen zijn in de godsdienst die botsen met westerse normen en waarden (ergens wel een vaag begrip maar je snap denk ik wat ik bedoel) ontken ik geen moment
Ik ben er van overtuigd dat er in de Koran zaken staan die vandaag de dag botsen me de Westerse waarden en normen. Maar de meeste moslims volgen meer de Westerse waardeen dan wat er in de Koran wordt opgedragen. Bijvoorbeeld: de meeste moslims denken er niet aan hun vrouw zweepslagen te geven als ze ontrouw is geweest. Ik denk dat wij heel veel mooie waarden (respect voor ouderen, meer steun tussen familieleden....) bij de islamitische cultuur kunnen integreren in onze samenleving, gemengd met hoe wij in het Westen de mensenrechten zien. Een hybride zou mooi zijn, het beste van beide werelden.

Ik ben de eerste om vervelende Marokkaanse eikeltjes, die stoer en vervelend op de metro doen, terecht te wijzen. Mijn Marokkaanse schoonbroer, die in Marokko is geboren en getogen, en er nog steeds woont, is ooit eens op bezoek geweest en hij maakte zich vaak boos op deze vervelende kereltjes op de tram en zo. Hun gedrag heeft dus niks met de islam te maken. Als deze ettertjes zich zo zouden gedragen op de bus in Marokko zouden ze snel een paar tikken krijgen.

Men moet investeren in onderwijs, in werk, maar ook in de wijken. Gent is daar een mooi voorbeeld van. Wie de "muide" kent in Gent en de "Brugsepoort" kan zien hoe zware investeren in deze twee wijken voor een enorme ommezwaai heeeft gezorgd.
Er zijn Marokkaanse jongeren die dit in documentaires zeggen;" waarom zou ik mijn middelbaar diploma elektricien proberen afwerken? Mijn twee oudere broers zijn beiden afgestudeerd met 75 procent als elektricien, en 7 jaar later hebben ze nog steeds geen werk gevonden". Ik begrijp die frustratie.

Ik ben er van overtuigd dat er in de Koran zaken staan die vandaag de dag botsen me de Westerse waarden en normen. Maar de meeste moslims volgen meer de Westerse waardeen dan wat er in de Koran wordt opgedragen. Bijvoorbeeld: de meeste moslims denken er niet aan hun vrouw zweepslagen te geven als ze ontrouw is geweest. Ik denk dat wij heel veel mooie waarden (respect voor ouderen, meer steun tussen familieleden....) bij de islamitische cultuur kunnen integreren in onze samenleving, gemengd met hoe wij in het Westen de mensenrechten zien. Een hybride zou mooi zijn, het beste van beide werelden.

Ik ben de eerste om vervelende Marokkaanse eikeltjes, die stoer en vervelend op de metro doen, terecht te wijzen. Mijn Marokkaanse schoonbroer, die in Marokko is geboren en getogen, en er nog steeds woont, is ooit eens op bezoek geweest en hij maakte zich vaak boos op deze vervelende kereltjes op de tram en zo. Hun gedrag heeft dus niks met de islam te maken. Als deze ettertjes zich zo zouden gedragen op de bus in Marokko zouden ze snel een paar tikken krijgen.

Men moet investeren in onderwijs, in werk, maar ook in de wijken. Gent is daar een mooi voorbeeld van. Wie de "muide" kent in Gent en de "Brugsepoort" kan zien hoe zware investeren in deze twee wijken voor een enorme ommezwaai heeeft gezorgd.
Er zijn Marokkaanse jongeren die dit in documentaires zeggen;" waarom zou ik mijn middelbaar diploma elektricien proberen afwerken? Mijn twee oudere broers zijn beiden afgestudeerd met 75 procent als elektricien, en 7 jaar later hebben ze nog steeds geen werk gevonden". Ik begrijp die frustratie.

Het zijn juist die afgestudeerde die kunnen zorgen voor een ommezwaai zoals je dat zelf zo mooi zegt. Immers zijn de generaties die NIET willen leren en overal WEL tegenaan willen schoppen, de enige reden waarom de afgestudeerde Mohammed's en de Rachid's niet aangenomen worden. Daarbij komt ook nog eens dat de 2e/3e/4e generaties vaak juist WEL luisteren naar de 1e generaties, als er maar genoeg overwicht is. Maar ze zijn er zelf compleet debet aan dat ze die hele cirkel in stand houden op deze manier.. Kun je wel gefrustreerd zijn en zo, en de schuld leggen bij de maatschappij, maar laat ze eerst eens ZELF onderdeel worden van die maatschappij, in alle lagen. Voorlopig kiezen ze er namelijk ook ECHT zelf voor om dat niet te doen in het overgrote geval.

. Ik denk dat wij heel veel mooie waarden (respect voor ouderen, meer steun tussen familieleden....

dit is inderdaad bij autochtonen een stuk minder dan het zou moeten ,

ouders ,familie en ouderen zouden heilig moeten maar helaas is onze maatschappij te egocentrisch geworden

Dat zijn geen typisch islamitische waarden hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven