XXL Nutrition

De lange termijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zijn de operaties van Ronnie Coleman niet direct te wijten aan de AAS maar vooral doordat hij ontzettend zware gewichten verzette. Natuurlijk had hij dit niet gekund zonder die middelen maar ik denk niet dat hij de operaties nodig had als hij wél de middelen had gebruikt, maar niet zo zwaar had getraind.

En Ronnie Coleman is natuurlijk het aller uiterste. Niemand squat hier 360 kg.
Dat is inderdaad zo. Maar als je kijkt naar Cutler dan traint hij heel fatsoenlijk af. Zijn fysiek klopt gewoon veel beter met zijn leeftijd, en hij accepteert dat hij minder zwaar kan trainen. Al met al een stuk gezonder. Ben wel benieuwd wat dat jarenlange gebruik van hoge doseringen AAS met je hormoonhuishouding doet. Lijkt mij bijna onvermijdelijk dat deze jongens levenslang TRT moeten doen? (op z'n minst?)

Dat is inderdaad zo. Maar als je kijkt naar Cutler dan traint hij heel fatsoenlijk af. Zijn fysiek klopt gewoon veel beter met zijn leeftijd, en hij accepteert dat hij minder zwaar kan trainen. Al met al een stuk gezonden. Ben wel benieuwd wat dat jarenlange gebruik van hoge doseringen AAS met je hormoonhuishouding doet. Lijkt mij bijna onvermijdelijk dat deze jongens levenslang TRT moeten doen? (op z'n minst?)
De meeste wel en een enkeling niet.

Cutler doet trt anders hield die dit fysiek niet.

Dat is inderdaad zo. Maar als je kijkt naar Cutler dan traint hij heel fatsoenlijk af. Zijn fysiek klopt gewoon veel beter met zijn leeftijd, en hij accepteert dat hij minder zwaar kan trainen. Al met al een stuk gezonder. Ben wel benieuwd wat dat jarenlange gebruik van hoge doseringen AAS met je hormoonhuishouding doet. Lijkt mij bijna onvermijdelijk dat deze jongens levenslang TRT moeten doen? (op z'n minst?)
Lijkt me bijna onvermijdelijk. Behalve Dave Palumbo, die beweert dat clomid genoeg was om te herstellen.

Ik snap overigens ook niet waarom je geen TRT zou nemen op een bepaalde leefdtijd. In Amerika etc, is dat heel gebruikelijk. Alleen in Europese landen is het allemaal super taboo. Zelf als je hele lage test levels hebt geven ze nog geen TRT.

Lijkt me bijna onvermijdelijk. Behalve Dave Palumbo, die beweert dat clomid genoeg was om te herstellen.

Ik snap overigens ook niet waarom je geen TRT zou nemen op een bepaalde leefdtijd. In Amerika etc, is dat heel gebruikelijk. Alleen in Europese landen is het allemaal super taboo. Zelf als je hele lage test levels hebt geven ze nog geen TRT.

Wiet roken mag wel maar TRT ho maar.

Welkom in Holland.

Wiet roken mag wel maar TRT ho maar.

Welkom in Holland.
Weigering van TRT kom ik eigenlijk niet zo vaak tegen (wel vaak dat het terecht is overigens). Maar een hoop artsen hier hanteren nog een afgrijselijk TRT-protocol van de oude stempel: 250 mg Sustanon eens per 3 weken.

• Topic Starter Topic Starter

Volgens mij hoef je niet zulke hoge doseringen te gebruiken om afhankelijk te zijn van TRT. Ik moet nog beginnen en ik denk nu al aan TRT. Sterker nog, ik dacht eerst aan TRT en toen pas aan hogere doseringen.

Precies! Ik heb eens een artikel gelezen over testosteron. Dat het testosterongehalte de laatste generaties enorm is gedaald bij mannen en dat er hierdoor een toename is aan allerlei gezondheidsklachten. In Nederland kom je niet snel voor TRT in aanmerking dus dan doe ik het zelf wel.

Zal even van mijzelf uitgaan door de decennia heen! Mijn eerste kuur was denk ik in 1993 en kuurde 2x per jaar tot 2010. Was op mijn werk en dronk een bakkie koffie bracht mijn linker hand naar boven om een slok te nemen en toen viel mijn arm naar beneden en had geen controle meer over de arm. En dat was het begin van mij operaties geduurde 6 jaar tot 2016 ellebogen achterkant bovenop beide polsen en dat alles was zenuw gerelateerd, deze lagen zeg maar niet meer netjes op hun plek! Vervolgens kreeg ik later een een hernia overheen L4 L5 inmiddels geopereerd en deze is gelukkig verholpen, enkel de pijnen niet daar slik ik oxycodon voor en dat helpt heel goed. Sinds 2017 train ik weer! Ik prik iedere maand testosteron omdat ik mij daar beter bij voel ben inmiddels 52 en dan is je aanmaak test niet meer als 25 jaar geleden.
Wat is dan precies de link met aas, of probeer je dat niet te zeggen? Wel iets dat je wil voorkomen natuurlijk maar ik zie het verband niet

Weigering van TRT kom ik eigenlijk niet zo vaak tegen (wel vaak dat het terecht is overigens). Maar een hoop artsen hier hanteren nog een afgrijselijk TRT-protocol van de oude stempel: 250 mg Sustanon eens per 3 weken.

Hoe zou jij dat tegen moeten komen als ik vragen mag?

Mag eigenlijk ook niet wordt gedoogd, zelfs daarop lopen we tegenwoordig achter.

idd. We kunnen nu een voorbeeld nemen aan de USA op dat gebied.

Hoe zou jij dat tegen moeten komen als ik vragen mag?
Een groot deel van de cliënten die ik heb gehad hebben óf TRT op voorschrift gekregen, of kregen het als optie aangeboden na off te gaan. Meest voorgeschreven - van wat ik meekrijg - zijn de testosterongels, maar dat Sustanonprotocol is een goede tweede.

Een groot deel van de cliënten die ik heb gehad hebben óf TRT op voorschrift gekregen, of kregen het als optie aangeboden na off te gaan. Meest voorgeschreven - van wat ik meekrijg - zijn de testosterongels, maar dat Sustanonprotocol is een goede tweede.

Ben jij arts?

Dat zou ook kunnen verklaren waarom er tegenwoordig zoveel simps zijn :thinking:

Simps - moest ik ff googlen. Is me helaas nog niet duidelijk. Mannen met vrouwelijke trekjes?

Wat is dan precies de link met aas, of probeer je dat niet te zeggen? Wel iets dat je wil voorkomen natuurlijk maar ik zie het verband niet

De vraag was of er 10 jaar of 20 jaar gebruikten, ja ik en het resultaat is wat ik heb beschreven! Je kunt niet meer zonder omdat je een wandelen anabolenvat bent geworden en de realiteit uit ogen hebt verloren. Het moment dat de spuit in je schouders of bil ging liep ik gelijk weer anders!

Niet dat ik denk dat iedereen hier liegt over zijn gebruik, maar op Amerikaanse fora zoals 4chan/reddit/getbig posten de meeste anonymous en zijn ze wellicht wel eerlijker over hun gebruik dan op fora waar je een ''bekend gezicht'' bent.

Was ook een keer een anon IFBB pro die ergens op een UK forum eerlijk was over zijn gebruik en het gebruik van andere bekende pro's. En dat kwam niet overeen met de 500 test-e ala Dorian cycles kan ik je vertellen.
Op het prive forum van JP lopen wel een aantal prof logjes. Komen leuke kuurtjes voorbij, geloof ze wel. Maar gok dat er een hoop amateurs zijn die een stuk meer pinnen in USA. :roflol:
800mg sustanon
500mg primo
400mg tren
300mg mast
12.5mg aromasin EOD
3iu GH ED
5mg finasteride ED
1600112137534.png - 503735
750 test
700 tren a
600 mast e
100 anavar pre workout only
25 proviron daily
T3 37.5
50mg anadrol split 25 am 25 pm
1600112281120.png - 503736 1600112291767.png - 503737
Already so up for pull tmo , that’s the first 3 sessions done after devolume , felt great , nailed everything , still at 271.8 this morn . I probably do need a break off tren as been on 9 weeks now , so will swap back over to npp from this weekend, just to aim to be as “
Healthy “ as can be , which is obv absurd when using 150mg of tren a day. I will swap over to 200mg/day npp and bump my test from 100 to 120mg / day
, so cycle will look

120 eq
120 test
200 npp / day

Cycle update – things are hotting up. Please DO NOT try and replicate this cycle, I am not advising anyone do this but want to be totally transparent with my prep.
Test 750 slow ester
EQ 750
Tren a 1000
Mast p 400 replaces npp
T3 25
T4 75
Trestelone 30mg daily
Adex 0.5 x 3 per week
Insulin 6 pre 10 post
Gh 3iu x 3 per day am post and pre bed
1600112707270.png - 503743
1600112719086.png - 503744
136!!!kg

Valt mij wel op dat mensen TRT hier vanaf een bepaalde leeftijd aanraden.
Het zou imo niet van een bepaalde leeftijd af moeten hangen, maar vanaf een bepaalde (te lage) waarde (vrije) testosteron die je nog produceert.
Niet iedereen heeft vanaf 40 jaar TRT nodig. Meten blijft weten.

Nee, maar veel mensen komen vaak bij mij aankloppen voor kuuradvies. Of misschien nog wel het meest; off-gaan-advies.

Off-gaan advies. Grappig. Maar ik snap het wel. Wat ik zo zie is dat er over het algemeen niet naar de lange termijn wordt gekeken. Gewoon kuren en we zien wel. Onbegrijpelijk aangezien je eigen productie plat komt te liggen.

Daarom had ik hier ook liever een NA-kuurlog gezien dan een kuurlog. Of een trt log. De kuurtjes geloof ik wel, daarna wordt het pas interessant.

Simps - moest ik ff googlen. Is me helaas nog niet duidelijk. Mannen met vrouwelijke trekjes?
@BB_ @DeeJay1

Op het prive forum van JP lopen wel een aantal prof logjes. Komen leuke kuurtjes voorbij, geloof ze wel. Maar gok dat er een hoop amateurs zijn die een stuk meer pinnen in USA. :roflol:
800mg sustanon
500mg primo
400mg tren
300mg mast
12.5mg aromasin EOD
3iu GH ED
5mg finasteride ED
1600112137534.png - 503735
750 test
700 tren a
600 mast e
100 anavar pre workout only
25 proviron daily
T3 37.5
50mg anadrol split 25 am 25 pm
1600112281120.png - 503736 1600112291767.png - 503737
Already so up for pull tmo , that’s the first 3 sessions done after devolume , felt great , nailed everything , still at 271.8 this morn . I probably do need a break off tren as been on 9 weeks now , so will swap back over to npp from this weekend, just to aim to be as “
Healthy “ as can be , which is obv absurd when using 150mg of tren a day. I will swap over to 200mg/day npp and bump my test from 100 to 120mg / day
, so cycle will look

120 eq
120 test
200 npp / day

Cycle update – things are hotting up. Please DO NOT try and replicate this cycle, I am not advising anyone do this but want to be totally transparent with my prep.
Test 750 slow ester
EQ 750
Tren a 1000
Mast p 400 replaces npp
T3 25
T4 75
Trestelone 30mg daily
Adex 0.5 x 3 per week
Insulin 6 pre 10 post
Gh 3iu x 3 per day am post and pre bed
1600112707270.png - 503743
1600112719086.png - 503744
136!!!kg

Damn die laatste dude, holy shit👀

Valt mij wel op dat mensen TRT hier vanaf een bepaalde leeftijd aanraden.
Het zou imo niet van een bepaalde leeftijd af moeten hangen, maar vanaf een bepaalde (te lage) waarde (vrije) testosteron die je nog produceert.
Niet iedereen heeft vanaf 40 jaar TRT nodig. Meten blijft weten.

Misschien heb je het niet nodig maar als het je levenskwaliteit verbetert, waarom dan niet? Ik heb ook geen bril nodig maar met bril zie ik nét ietsjes scherper. Zo zou je nog wel meer voorbeelden kunnen bedenken.

De vraag was of er 10 jaar of 20 jaar gebruikten, ja ik en het resultaat is wat ik heb beschreven! Je kunt niet meer zonder omdat je een wandelen anabolenvat bent geworden en de realiteit uit ogen hebt verloren. Het moment dat de spuit in je schouders of bil ging liep ik gelijk weer anders!
Wa?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven