- Waardering
- 18.834
Hele toffe gozer ook.
THE GIANT
IFBB (International Federation of BodyBuilding) PRO Body builder from the UK, Trained by JP Athlete - Jamie Christian-Johal (AKA THE GIANT), gym owner and pr...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hele toffe gozer ook.
Misschien heb je het niet nodig maar als het je levenskwaliteit verbetert, waarom dan niet? Ik heb ook geen bril nodig maar met bril zie ik nét ietsjes scherper. Zo zou je nog wel meer voorbeelden kunnen bedenken.
Ja, helemaal eens. Een criterium is ook dat je bij twee opeenvolgende metingen een te laag testosteronniveau hebt. Leeftijd doet er weinig toe. Sterker nog, bij hele oude mannen zou ik er wat huiveriger over zijn.Valt mij wel op dat mensen TRT hier vanaf een bepaalde leeftijd aanraden.
Het zou imo niet van een bepaalde leeftijd af moeten hangen, maar vanaf een bepaalde (te lage) waarde (vrije) testosteron die je nog produceert.
Niet iedereen heeft vanaf 40 jaar TRT nodig. Meten blijft weten.
Meer is niet altijd beter. Als ik meer motor olie in mijn blok gooi terwijl het peil al gemiddeld staat dan gaat mijn auto er niet beter van lopen.
Er is nog geen onderzoek dat heeft aangetoond dat mensen in een wat hogere natuurlijke range meer spiermassa gainen dan mensen in de gemiddelde range.
Wat dat betreft kan je echt alle test boosters meteen weggooien als je gewoon een gezond test level hebt. Zo maar TRT beginnen omdat je nou eenmaal 40 bent geworden lijkt mij dan ook niet echt baat hebben als je test nog gewoon goed op orde is.
Daarna gewoon TRT en proberen goed in shape te blijven. Kan je het wel aardig rekken lijkt me.
Zelf ben ik al jaar of 10 niet echt meer vooruit gegaan, maar gek genoeg blijf ik zeer tevreden elke keer als ik een pr verbeter of mij op vakantie vergelijk met anderen.
De dag dat het echt minder gaat worden, tja dan weet ik het niet. Denk dat met behulp van TRT je tot 50 er wel gewoon heel prima uit kan blijven zien.
Verschil met niet sportende leeftijdsgenoten wordt met het jaar groter met al die dad bods![]()

Ben wel benieuwd, vooral om wat droger te worden zal het wat kunnen helpen.
Zal helemaal van je test waarde afhangen, kom je onder de 15 á 14 nmol/l dan zal het vast wat uitmaken. Misschien zit je op 45 jaar nog op een keurige 19 nmol/l (en de vrije test in verhouding) en zal je er weinig van moeten merken.
Ben nu 37 maar qua kracht nog niks ingeleverd dus kan het nog wel even uitstellen. @3XL boekte nog op zijn 43ste pr's als ik het goed heb.
Ja, helemaal eens. Een criterium is ook dat je bij twee opeenvolgende metingen een te laag testosteronniveau hebt. Leeftijd doet er weinig toe. Sterker nog, bij hele oude mannen zou ik er wat huiveriger over zijn.

Is denk ik ook de meest realistische benadering als je begint met AAS. Met TRT in je achterhoofd. Ik zie TRT als iets positiefs overigens.
Wat denk je dat bv een Coleman naar binnenwerkt aan hulpmiddelen?
Het grootste voorbeeld is denk ik Rich Piana die was altijd on!
niet allemaal maar ze hebben zeer serieuze problemen inderdaad. Natuurlijk zijn er ook gebruikers die gezond door het leven gaan.
Weigering van TRT kom ik eigenlijk niet zo vaak tegen (wel vaak dat het terecht is overigens). Maar een hoop artsen hier hanteren nog een afgrijselijk TRT-protocol van de oude stempel: 250 mg Sustanon eens per 3 weken.
Moet je nagaan dat ik (22 jaar) jongens van 4 jaar jonger ken, die op hetzelfde moment als ik zijn gaan trainen die mij nu 4x zo hard voorbij groeien door de AS. Dan wordt je toch echt in twijfels gebracht. Gotta stay strongmooie leeftijd jongen. Ik ben ook hard aan het twijfelen voor m’n eerste kuur. Wel doen/niet doen......
Me desperate![]()

Moet je nagaan dat ik (22 jaar) jongens van 4 jaar jonger ken, die op hetzelfde moment als mij zijn gaan trainen die mij nu 4x zo hard voorbij groeien door de AS. Dan wordt je toch echt in twijfels gebracht. Gotta stay strong![]()
Als onderzoeken uitwijzen dat het niks uit maakt om in de natuurlijk high range te zitten en je wilt dat toch graag, dan ben je nog eigenwijzer dan ik ben.![]()
Enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je daardoor minder snel een te lage waarde zal hebben in de toekomst, maar ook dat is niet te voorspellen. Kan bij de een veel harder gaan dan de ander.
Is je hormoonhuishouding gewoon prima en je voelt je mentaal goed, is dit wel het laatste waar je aan moet gaan sleutelen omdat er niet echt een weg meer terug is als het om wat voor reden dan ook niet zo goed zou uitpakken.
Train nu 3 jaar waarvan ik mijn eerste jaar echt alles nog moest ontdekken, ik ging 11 keer per week wat totaal geen zin had en at veel te weinig. Mijn tweede jaar ging lekker maar kwam ik tegen een plateau aan door te weinig progressive overload toe te passen en een te dirty bulk. En nu pas sinds dit jaar houd ik professioneel mijn voeding bij en progressive overload. Dus ik heb nog een lange weg te gaan.Ik adviseer altijd 5 jaar hard sporten en een goed voedingspartoon volgen en dan voorzichtig met anabolica experimenteren als je dat wilt. Na 5 jaar en natuurlijk zo'n 20 a 30kg spier aangekomen te zijn is de groei er wel een beetje uit.
Welke onderzoeken heb je het dan over? Volgens mij maakt het namelijk wel veel uit.
Zie je trouwens wel dat je jezelf best wel tegenspreekt in dit topic?
Dan denk ik dat je wat hinder ondervind in begrijpend lezen.
Heb geen onderzoeken paraat, ook geen zin om die op te zoeken. En zoek anders verder maar op de kennis van Galen.
Ik adviseer altijd 5 jaar hard sporten en een goed voedingspartoon volgen en dan voorzichtig met anabolica experimenteren als je dat wilt. Na 5 jaar en natuurlijk zo'n 20 a 30kg spier aangekomen te zijn is de groei er wel een beetje uit.
Ja ik heb zonder medicijnen of creatine tussen de 25 en 30 kg spier aangezet. Grote genetische diversiteit bij mensen.