XXL Nutrition

Nieuws De media Volgen maakt ons letterlijk ziek

Het maakt veel mensen in ieder geval volgzame schapen. Klakkeloos stellingen overnemen zonder ook maar 1 seconde uit te zoeken of het ook daadwerkelijk waar is. Het draagt ook bij aan het onterechte gevoel van onveiligheid in de Nederlandse samenleving, juist doordat nieuws zoveel sneller is geworden, zien we van minder delicten meer terug. Terwijl de cijfers juist, al jaren, een trend naar beneden zien.
Media verziekt ons, inderdaad.

Laatst bewerkt:
Het zit allemaal tussen de oortjes!

Meer stress zorgt toch ook voor dat je sneller ziek kan worden. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk gestrest bent na een aanslag

stop dan met nieuwsberichten hier te posten houston, of wil je ons allemaal ziek?

ziekelijk bericht

klopt wel iets van...

ben al een hele tijd terug gestopt met elke da het journaal te kijken (mijn laatste dagelijke TV tijd). ik word er namelijk 90% van de tijd opgewonden van - als ik bvb zie dat de Belgische DebielenClub (het parlement is dat) asielzoekers 500€ /man / dag betaalt dan asscocieer ik dat direct met de buurman van hierover, die 3 kinderen heeft, geen werk kan vinden (fysiek probleem bij hem) en geen uitkering meer krijgt " er moet bezuinigd worden".....

of dingen zoals dat nieuwsbericht dat Big-T laatst postte, die mocro die ergens probeerde in te breken, gefilmd werd en vervolgens kwam dat filmpje online - mag niet, privacy geschonden....

over laatst ook ,zo een paar debiele ninja-wijven tegen het verbod op boerkas, en dan is die voorzitster gewoon een blanke, middelbare leeftijd vrouw van het ultra geitewollen sokken type ..dat irriteert me dus.

daarom, geen journaal meer - lekker ignorant leven ! beter voor alles. het helpt toch niet als je betoogt, schrijft, kiest, of wat da ook - dezelfde mafia blijft altijd aan de m8 her (belgie dan heb k t over)

dus t klopt wel ergens.

gr

s

klopt wel iets van...

ben al een hele tijd terug gestopt met elke da het journaal te kijken (mijn laatste dagelijke TV tijd). ik word er namelijk 90% van de tijd opgewonden van - als ik bvb zie dat de Belgische DebielenClub (het parlement is dat) asielzoekers 500€ /man / dag betaalt dan asscocieer ik dat direct met de buurman van hierover, die 3 kinderen heeft, geen werk kan vinden (fysiek probleem bij hem) en geen uitkering meer krijgt " er moet bezuinigd worden".....

of dingen zoals dat nieuwsbericht dat Big-T laatst postte, die mocro die ergens probeerde in te breken, gefilmd werd en vervolgens kwam dat filmpje online - mag niet, privacy geschonden....

over laatst ook ,zo een paar debiele ninja-wijven tegen het verbod op boerkas, en dan is die voorzitster gewoon een blanke, middelbare leeftijd vrouw van het ultra geitewollen sokken type ..dat irriteert me dus.

daarom, geen journaal meer - lekker ignorant leven ! beter voor alles. het helpt toch niet als je betoogt, schrijft, kiest, of wat da ook - dezelfde mafia blijft altijd aan de m8 her (belgie dan heb k t over)

dus t klopt wel ergens.

gr

s
Geciteerd voor de waarheid.
Ben er ook mee gestopt. Mijn ouders van pensioen waardige leeftijd zie ik elke dag wegteren achter die tv, helemaal vol stress, van wat?
Enige wat hen stress bezorgt is die k*t tv.

Daarom heb ik zo'n hekel aan nieuws en vermijd ik het zoveel als ik kan..

Ik ben voorstander dat er een soort nieuws zou moeten komen die gewoon nuttig is en ons behoed voor bepaalde zaken, die ons tips geeft enz.. Om een simpel vb te geven, er is een moordenaar of verkrachter aan het werk in een bepaald park, laat dit dan het nieuws zijn en als waarschuwing/tip dienen zodat we er rekening mee kunnen houden en dat park vermijden. Wordt echt misselijk als men bv 20 minuten lang daar over doorgaat, pure negatieve sensatiezucht is dit gewoon.

Het nieuws is tegenwoordig 1 bom negativiteit waardoor je dan mensen hebt
die dan zeggen van zie je wel, het leven is toch slecht en 1 brok lijden, al dat leed in de wereld:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik volg het nieuws ook al tijden niet meer want ik kan toch niks met die informatie. Als er echt belangrijk nieuws is kom je er toch wel snel genoeg achter via andere mensen. Het nieuws geeft nogal een vertekend beeld van de werkelijkheid, het doet mensen geloven dat de hele wereld naar de klote is maar als je de deur uit stapt merk je daar niks van.

Klopt, de media werkt trouwens ook voor de farmaceutische industrie, allemaal onder leiding van de overheid natuurlijk.

Merk er persoonlijk helemaal niets van, vind het alleen maar boeiend al dat nieuws.

je maakt me ziek

Klopt, de media werkt trouwens ook voor de farmaceutische industrie, allemaal onder leiding van de overheid natuurlijk.

Merk er persoonlijk helemaal niets van, vind het alleen maar boeiend al dat nieuws.

:D

Same here. Als 'de meute' nu eens iets meer middelen bezat om kaf van koren te scheiden in de media... Maar ach, men wil alles volgen, maar niets weten.

mijn docente zei dat ze in canada veel minder doden hebben vergeleken met usa omdat het nieuws daar heel anders is.

Tja er is een verschil tussen medelijden en medeleven.
Je mag je nooit openstellen voor anderen hun zorgen.

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
M'n erectie is vaak gefundeerd op content consumptie. Dan zie ik de betrokken figuranten als lijdende stress kippen onder de microscoop van de media en als kluizenaar geeft me dat een waar gevoel van elitaire verhevenheid.

De kwetsbaarheid van anderen aanschouwen als anonieme doorsnee burger vanuit je bed met laptop op schoot houd ons de komende eeuw op de been. En aan nieuwe toestroom geen gebrek, genoeg die een LA zonnen teken willen worden wat eigenlijk onder gepist worden inhoud.

Stress is ongezond. En daar ben je net pas achter gekomen?

Terug
Naar boven