Hmmm... ik heb mijn twijfels over deze reportage. Waarom zou iemand zich zo laten filmen? Weliswaar tegen een goede vergoeding? Nu dit op tv/internet staat, zal iedereen met haar kop lachen en zal het nog moeilijker zijn om, indien, ze toch de geringe kans neemt om deel te nemen in de maatschappij.
Ook lijkt de persoon in kwestie een persoon die te kampen heeft met mentale problemen en/of druggebruik. Het is gemakkelijk iemand die een achterlijk is aan de schandpaal te binden als profiteur. Easy target. Het lijkt eerder op een persoon die in een beschutte werkplaats of een halfopen instelling hoort.
Die moeder ziet er zeer beschaamd uit, maar zulke situaties krijg je als mensen niet genoeg steun krijgen vanuit de maatschappij, en ik heb het niet over geld. Ik denk niet dat het gemakkelijk is om cru gezegd, als een kleine vrouw een achterlijk kind groot te brengen. Voor dezelfde prijs krijgt de moeder slaag van haar dochter, zou geen primeur zijn bij jongeren met gedragsproblemen.
Het is duidelijk dat er teveel mensen van de ocmw profiteren, maar ze moeten zich focussen om de grote misbruiken eruit te halen, mensen die meermaals steun trekken, mensen die in het zwart werken of in het criminele circuit zitten.
Zet deze vrouw zonder steun en ze zet ofwel de stap naar de kleine criminaliteit en beland ze in de gevangenis ofwel sterft ze van de honger. Men is beter af van zo iemand 500 euro te geven dan haar meer schade in de maatschappij te laten veroorzaken.
correcte houding van de rechter trouwens