XXL Nutrition

De rechtbank: OCMW-"vrouw'

Hahahaha prachtig, die moeder die met haar hoofd heftig ja schud wanneer de rechter een werkstraf voorstelt.

Het is wel erg makkelijk om de ouders de schuld te geven. Ik geloof best dat de opvoeding van dit meisje niet erg heeft bijgedragen aan goed gedrag, maar ik denk ook dat een zeer groot deel uit haarzelf komt. Zoiets als asociale genen.

Ik zie eigenlijk het liefst dat er een knokploeg is die zulke mensen uit de bevolking halen. Een soort van je bevolking zuiveren. Niet op de extreme manier waarop Hitler dat deed, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben als mensen zoals dit meisje "verdwijnen".

:roflol: Misschien dan toch eilanden aanleggen in de noordzee? Eentje voor alle turken en marokkanen en eentje met sociale gevallen. Allemaal met behulp van de knokploeg!

Godzijdank woont dat in België

niet te hypocriet worden hé.:o

er wonen hier in nederland ook meer dan zat mensen, die als maatschappelijk inferieur worden bestempeld, maar als het aankomt op parasitair overheidsgeld aftroggelen, ons als werkende, gewoon uitlachen.

ik vind dat dit niets met karakter te maken heeft maar eerder met een stukje gemis van respect/opvoeding/ wat niet bij gebracht is.

Maar die ouders hebben ook ouders he. En zo gaat het rijtje maar door. Op die manier is er nooit iemand verantwoordelijk voor zijn/haar eigen asociaal gedrag.

Maar die ouders hebben ook ouders he. En zo gaat het rijtje maar door. Op die manier is er nooit iemand verantwoordelijk voor zijn/haar eigen asociaal gedrag.

maar dat soort mensen blijven er toch altijd.. tot er eentje ''gedwongen" word tot veranderen door middel van cursus of wat dan ook.

Tja, alsof de rechtbanken geöliede machines zijn in België.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
maar dat soort mensen blijven er toch altijd.. tot er eentje ''gedwongen" word tot veranderen door middel van cursus of wat dan ook.

Denk je dat er veel zal veranderen met zo'n cursus? :o
Ze heeft in tussentijd naar werk gezocht... WAUW, eens een krant opengeslaan en gezien dat ze in een frituur iemand zochten :roflol:

Denk je dat er veel zal veranderen met zo'n cursus? :o
Ze heeft in tussentijd naar werk gezocht... WAUW, eens een krant opengeslaan en gezien dat ze in een frituur iemand zochten :roflol:

ja dat denk ik ja

sommige mensen weten namelijk niet beter als wat ze gewend zijn. dat dat normaal is en ik denk dat als er een patroon doorbroken word iemand zeker kan veranderen maar daar wel de juiste mensen voor nodig heeft

Ik zie eigenlijk het liefst dat er een knokploeg is die zulke mensen uit de bevolking halen. Een soort van je bevolking zuiveren. Niet op de extreme manier waarop Hitler dat deed, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben als mensen zoals dit meisje "verdwijnen".

waarin zit het verschil met hitler's methode dan?

OT: dat 'meisje' is gewoon een brutaal kind
niet al te pienter, wel aards lui
en belgisch

Die kerel/vrouw kan er ook weinig aan doen, gewoon zwaar slecht opgevoed en inteelt.

Hmmm... ik heb mijn twijfels over deze reportage. Waarom zou iemand zich zo laten filmen? Weliswaar tegen een goede vergoeding? Nu dit op tv/internet staat, zal iedereen met haar kop lachen en zal het nog moeilijker zijn om, indien, ze toch de geringe kans neemt om deel te nemen in de maatschappij.

Ook lijkt de persoon in kwestie een persoon die te kampen heeft met mentale problemen en/of druggebruik. Het is gemakkelijk iemand die een achterlijk is aan de schandpaal te binden als profiteur. Easy target. Het lijkt eerder op een persoon die in een beschutte werkplaats of een halfopen instelling hoort.

Die moeder ziet er zeer beschaamd uit, maar zulke situaties krijg je als mensen niet genoeg steun krijgen vanuit de maatschappij, en ik heb het niet over geld. Ik denk niet dat het gemakkelijk is om cru gezegd, als een kleine vrouw een achterlijk kind groot te brengen. Voor dezelfde prijs krijgt de moeder slaag van haar dochter, zou geen primeur zijn bij jongeren met gedragsproblemen.

Het is duidelijk dat er teveel mensen van de ocmw profiteren, maar ze moeten zich focussen om de grote misbruiken eruit te halen, mensen die meermaals steun trekken, mensen die in het zwart werken of in het criminele circuit zitten.

Zet deze vrouw zonder steun en ze zet ofwel de stap naar de kleine criminaliteit en beland ze in de gevangenis ofwel sterft ze van de honger. Men is beter af van zo iemand 500 euro te geven dan haar meer schade in de maatschappij te laten veroorzaken.

correcte houding van de rechter trouwens

Ik vind het zo erg, dat ik zit te denken dat het geacteerd is :roflol:

waarin zit het verschil met hitler's methode dan?

OT: dat 'meisje' is gewoon een brutaal kind
niet al te pienter, wel aards lui
en belgisch
Jij kunt geen verschillen verzinnen met Hitler's methode? Hoe liet Hitler de Joden vermoorden? Concentratiekampen en vergassingen misschien ;)? En niet alleen dat, Hitler zijn motieven waren puur racistisch, waar in mijn idee geen sprake van is.

Ergens vind ik het erg dat ze door haar gedrag wegkomt met een werkstraf, ipv lekker 3000euro te dokken.
als je werkloos bent is een werkstraf toch niet zo erg?

Ergens vind ik het erg dat ze door haar gedrag wegkomt met een werkstraf, ipv lekker 3000euro te dokken.
als je werkloos bent is een werkstraf toch niet zo erg?

ik denk eerder in dit geval was dat ze geen zin had om te werken (en zei het dus wel erg vond) en rechter zoiets had van werken met je luie reet..

daarbij vond rechter het ook belachelijk dat ze zelf mee ging betalen aan de boeten...

Link doet't nie

• Topic Starter Topic Starter

Is eraf gehaald door klacht van de programma-makers las ik vanmiddag al. Zondag is er blijkbaar wel heruitzending op vier.

edit:
Er is veel vraag naar het herbekijken van de aflevering van dinsdag ll.Elke aflevering van De Rechtbank is gedurende één week te bekijken: op dinsdag om 21u en de herhaling op zondag om 19u30.
Het reproduceren van foto-of beeldmateriaal op Youtube, Facebook of andere videokanalen is omwille van auteursrecht illegaal. Dit zal gerapporteerd en verhinderd worden.
Reacties op deze pagina die beledigend zijn of schuttingtaal bevatten worden verwijderd.
Dank voor het nodige respect.

ik denk eerder in dit geval was dat ze geen zin had om te werken (en zei het dus wel erg vond) en rechter zoiets had van werken met je luie reet..

daarbij vond rechter het ook belachelijk dat ze zelf mee ging betalen aan de boeten...

Ja, maar still... Komt toch beter uit als ff 3000EUR ophoesten..
Al snap ik haar gedachtegang natuurlijk wel.
Ze zou gewoon beide moeten doen :D

ik vind het schandalige uitlachtelevisie

Terug
Naar boven