XXL Nutrition

De RUG

kiki84

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Dit is mijn schema voor de rug (zou hem 1x per week willen trainen)...Wat is goed, wat ontbreekt, zijn het voldoende of teveel oefeningen, waar moet ik de nadruk op leggen??? Welke zijn de allerbeste rugoefeningen? Graag jullie reacties!

Wide-grip Pull Ups (chinning) 2 sets 3 reps (try:p)
Wide grip cable row 2 sets 8 reps
Reverse grip Lat Pull Down 2 sets 8 reps
T-bar rows 2 sets 8 reps
Hyperextensions 2 sets 8 reps
Smith-machine deadlift 3 sets 8 reps

De deadlift heb ik nog nooit gedaan, moet hem eerst onder de knie zien te krijgen! :cool:

Greetz!

Teveel oefeningen.

DL, Chins, Rows bla bla. Hyper Extensions is wel een goede oefening maar niet echt om massa te bouwen volgens mij. Kan je aan het eind doen als je wilt.

deadlift?

edit: ow zie t al dat je hem doet met smithmachine

kiki84 zei:
De deadlift heb ik nog nooit gedaan, moet hem eerst onder de knie zien te krijgen!

Dan zou ik er wel voor zorgen dat je hem gelijk goed leert, en hem dus niet
in de smith-machine doen, maar gewoon met de losse barbell.

ik zou doen: chinnen3, barbell row3, deadlift3, dumbbell row3. mischien nog een pullover erbij. lijkt me voldoende.

onderrug wordt al genoeg belast met deadlifts en squats

Deadlift in de smith? Suc6 met het vernken van je rug..

btw; gooi anders alle spiergroepen/schema in 1 topic ;)

• Topic Starter Topic Starter
Doe ik volgende keer! :cool: Als beginneling heb ik nog veel te leren he (dat zie je ook aan mijn karmic power:mad:)

euhm waarom steeds 8 herhalingen?

ik verwissel veel, soms eens 12, soms 8, soms 6
variatie!

-lat pull down
-row
-deadlift
-chins

chins 4*12
barbell rows 12-10-8-6
shrugs 12-10-12-8
deadlift 12-10-8-6

Je kiest er dus voor om eens een schematke te nemen met per oefening want minder sets en wat meer oefeningen totaal ...

Je mag nog gerust ( wanneer je 2 sets per oefening doet en je rug 1x per 6 a 7 dagen traint, dus goede rust hebt )

2 a 3 oefeningen erbij doen ( WAARONDER DE DEADLIFT ) is juist een mooie manier nu om de techniek onder de knie te krijgen ...

zou nog 1 oefening ( 2 sets ) nemen voor je traps, specifiek; shrugs-vorm ...

en nog 1 iets voor je lats.

Dat je totaal een 16-18 sets hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het één keer gedaan, en ik moet zeggen dat de dumbbell shrugs mij niet kunnen imponeren, ik vind het maar een rare oefening eigenlijk...of heb ik het totaal verkeerd en is ze wel degelijk zinvol?

deadlift los leren, bent over row (of variant), shrug varianten, chinnen op de manier waarop je het sterkst bent zet bij mij zoden aan de dijk... let wel goed op je techniek bij het chinnen (overige ook), nie met je lichaam gaan lopen slingeren enzo, dan liever een rep minder en een setje meer

Laatst bewerkt:
Tip mbt. dumbbellshrugs: halveer het gewicht en concentreer je op volledige bewegingsbaan, als je deze oefening eenmaal onder de knie hebt kun je het gewicht verzwaren, hielp bij mij tenminste. good luck:thumbs:

Deadlift
Bent over Row
Chinnen

eventueel nog een machine erbij waar je lekker mee ramt :)
Wide grip pulldowns vind ik altijd een fijne oefening.
Dat moet toch wel genoeg zijn?

Terug
Naar boven