jerney
Huge Freak
- Waardering
- 727
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 56kg
- Vetpercentage
- 27%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
littekens? Het zijn de spiercellen die in volume toenemen. Gevolg van supercompensatie.Je groeit alleen van de scheurtjes in je spierweefsel.
Deze vormen kleine littekentjes,
en littekenweefsel is nou eenmaal dikker dan normaal weefsel.
littekens? Het zijn de spiercellen die in volume toenemen. Gevolg van supercompensatie.
littekens? Het zijn de spiercellen die in volume toenemen. Gevolg van supercompensatie.
...Goed artikel!!!Ik gegoogled en me nog even flink ingelezen vandaag.
Ooit was mij het principe van groei uitgelegd op een klaarblijkelijk zeer simplistische manier...
Door de volgende tekst is alles nu duidelijk:
Krachttraining stimuleert de afbraak (catabolisme) van eiwitten wat uiteindelijk resulteert in een versterkte synthese van de contractiele eiwitten tijdens de recuperatieperiodes. Tijdens deze herstelfase is er een de verhoogde opname van aminozuren uit het bloed waardoor proteïnen opgebouwd (anabolisme) kunnen worden en een supercompensatie van de proteïnesynthese plaatsvindt.
[Link niet meer beschikbaar]
Ik heb dus al die tijd in een fabeltje gelooft...
Anagezien de meeste kenners nee zeggen, denk ik van niet.

dus ik ben geen kenner?
oh ja, je had het over de "meeste kenners".......
![]()

Dus het is een fabeltje dat er "oud" (zuurstof arm) bloed "vast" blijft zitten in de spier met de pomp?
oke mijn definitie van een spierpomp is een ophoping van melkzuur binnen de spier. en het is wel waar dat melkzuurophoping er voor zorgt dat het mechanisme zich hier tegen gaat beschermen, doormiddel van het laten groeien van de spier. een spier die groter is geworden in omvang, in feite een toename van de dwarsdoosnede, verzuurt moeilijker. het lichaam protesteert als het ware alleen maar tegen de pijn, en is gemaakt om te overleven
aan de andere kant is het natuurlijk niet zo dat wanneer je je spieren helemaal volpompt en veel knijpende pijn uiteindelijk krijgt door de melkzuurophoping, dat je spieren daardoor perse gaan groeien. je kan dit immer ook bereiken door zeer lichte gewichten gebruiken om dit aspect te bereiken. maar dat gaat weer tenkoste van de intensiteit, waardoor er veel minder motorunits aangesproken worden, gezien je lichaam nauwelijks moeite heeft om het gewicht te handhaven.
van daar dat ik gekozen heb voor ''ja een beetje''
er wordt geen melkzuur in de spieren gevormd.
zie de sectie ''wetenschap en onderzoek'' daar heb ik eens iets over geplaatst.
er wordt geen melkzuur in de spieren gevormd.
zie de sectie ''wetenschap en onderzoek'' daar heb ik eens iets over geplaatst.
Constant muscle tension closes off the blood vessels leading to the muscles, temporarily depriving the muscles of oxygen throughout the duration of the exercise. This stimulates an increase of lactate production, as well as hGH and IGF-1, two anabolic hormones. Studies also indicate that stimulating a muscle in a hypoxic (oxygen-deprived) state cranks up fast-twitch fiber activation, probably because the aerobic pathway, on which slow-twitch fibers depend, has been temporarily shut down.
psychologische effect helpt wel. Als ik de pomp zie , bijna altijd in mijn biceps. En ik zie die aders echt vollopen dan denk ik van er zit wel nog een extra rep of 2 in , en dan gaan we er gewoon voor. Terwijl je anders al zou stoppen bij die 1ne rep extra bv .