AndroidHealthClinic

Peiling De spierpomp tijdens de training bevordert de spiergroei

Peiling Peiling Stelling: De Spierpomp Tijdens de Training Bevordert de Spiergroei

• Totaal stemmers
    229
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
lactaat is iets anders dan melkzuur....
Hoe kom je daar bij? Lactaat en melkzuur zijn synoniemen van elkaar. Echter is het woord 'melkzuur' wat slecht gekozen, aangezien deze stof niet de directe oorzaak is van verzuring van de spieren. Je kan beter de benaming lactaat gebruiken, wat overigens in de lever omgezet kan worden naar glucose.

Sinds ik de mind to muscle filosofie toepas is bij mij voor het eerst een pomp gekomen. Vanaf dit moment ben ik veel sneller vooruit gegaan, niet qua kg staal maar kg spier. Mijn trainingsmaat kijkt zijn ogen uit van mijn pomp. Mijn armen zijn bijna 2x zo dik op het einde van de training, ook borst en rug staat helemaal strak. De pomp is iets minder bij schouders en benen en wat blijkt die groeien bij mij ook minder.

Pomp is naar mijn mening het bloed in je spier pompen waardoor deze helemaal strak staat. Dit bloed is super belangrijk, dit is namelijk de brandstof voor je spieren. Bloed transporteerd zuurstof en voedingsstoffen naar je spieren, beide zijn nodig om je spier te voeden. Heerlijk die pomp dus voor mij heel belangrijk.

Spieren 'werken op' glycogeen. Voor anaërobe activiteit iig, zoals krachttraining. Dus wat je zegt is ten eerste niet helemaal juist. Ten tweede, als de pomp na +- half uur weg is, waar zijn de 'voedingsstoffen' dan die voor de groei gaan zorgen?

Spieren 'werken op' glycogeen. Voor anaërobe activiteit iig, zoals krachttraining. Dus wat je zegt is ten eerste niet helemaal juist. Ten tweede, als de pomp na +- half uur weg is, waar zijn de 'voedingsstoffen' dan die voor de groei gaan zorgen?
zuurstof dan?? alles wat verbranding nodig heeft kan dat alleen met zuurstof zonder is er geen actie.

pomp is alleen belangrijk tijdens de training. spieren hebben dan de energie/voedingsstoffen nodig voor de prestatie. daarna is de pomp idd weg. maar dan is de training voorbij dus is die extreme toevoer van bloed ook niet meer nodig. Dan moeten alle afvalstoffen die nog in je spieren zitten eruit.

Heb er geen verstand van ,maar 't voelt gewoon erg lekker :D

Pomp vind ik een goede indicatie voor het aanspreken van de juiste spier. Als je borst traint en je krijgt een pomp in je borst weet je dat je m goed pakt > goed aanspreken > meer spiergroei

De pomp is alleen nuttig met betrekking op rekken van fascia, door de abnormale toename van volume in de fascia rek je het
(bind)weefsel op waardoor je meer ruimte maakt voor hypertrofie.

Met betrekking tot aanvoer van voedingsstoffen is het z.g.a nutteloos, aangezien je in een reprange zit waarbij de energieleverantie vooral afhankelijk is van ATP, CP en spierglycogeen, hetgeen dus al opgeslagen zit in de spier.

Bijkomende voordeel van de pomp is wel dat de circulatie richting de werkende spieren bevorderd wordt, derhalve kan je er vanuit gaan de je PRE of POST-WO voeding beter geloodst wordt naar de desbetreffende spieren.
Maargoed dit is mijn eigen interpetatie.

De pomp kan alleen nadelig werken als je door het toegenomen volume geen goede ROM meer kunt maken.

Met betrekking tot aanvoer van voedingsstoffen is het z.g.a nutteloos, aangezien je in een reprange zit waarbij de energieleverantie vooral afhankelijk is van ATP, CP en spierglycogeen, hetgeen dus al opgeslagen zit in de spier.

Bijkomende voordeel van de pomp is wel dat de circulatie richting de werkende spieren bevorderd wordt, derhalve kan je er vanuit gaan de je PRE of POST-WO voeding beter geloodst wordt naar de desbetreffende spieren.
hieruit maak ik op dat je eerst zegt dat het qua voeding niks uitmaakt en in het 2e stuk zeg je dat de voeding wel beter geloodst wordt...??? is dit niet tegenstrijdig?

Maar ben je het er niet mee eens dat bloed een transport middel is. Zonder bloed kunnen spieren en organen niet werken. Bij een betere doorbloeding is een spier/orgaan toch instaat beter te functioneren.

vind dit wel interssant om te lezen allemaal omdat ik hier zelf geen flauw benul van heb of dit nu helpt bij mij of niet. plus ik dacht altijd dat ik een goede pomp kreeg, maar toen begon ik met no xplode en deed biceps curl en ging die laatste herhaling extra door, toen voelde ik pas wat een echte pomp is, die biceps voelde ik echt pieken tot op het topje. maar men biceps is wel gegroeid sinds die periode

De pomp is alleen nuttig met betrekking op rekken van fascia, door de abnormale toename van volume in de fascia rek je het
(bind)weefsel op waardoor je meer ruimte maakt voor hypertrofie.

De pomp kan alleen nadelig werken als je door het toegenomen volume geen goede ROM meer kunt maken.

hieruit maak ik op dat je eerst zegt dat het qua voeding niks uitmaakt en in het 2e stuk zeg je dat de voeding wel beter geloodst wordt...??? is dit niet tegenstrijdig?

Maar ben je het er niet mee eens dat bloed een transport middel is. Zonder bloed kunnen spieren en organen niet werken. Bij een betere doorbloeding is een spier/orgaan toch instaat beter te functioneren.

De pomp heeft geen directe positieve invloed op het prestatievermogen omdat de energieleverantie bij krachttraining niet zozeer afhankelijk is van de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen via het bloed.
De krachtsinspanning is zo kort dat de energieleverantie geschiedt via de splitsing van opgeslagen spierglycogeen zonder tussenkomst van zuurstof.
De aanvoer van (zuurstof)rijk bloed speelt dus geen belangrijke rol.

De aanvoer van voedingsstoffen vooral direct na de training is wel van essentieel belang, daar de leeggetrokken glyocogeendepots bijgevuld moeten worden en deze aanvulling de eerste tijd direct na de training efficiënter verloopt dan op een later tijdstip. Dus in dat opzicht is een toename van bloedflow richting de werkende spieren wel gunstig.
Aanvoer van animo's zelde verhaal.

Snap je het?

De pomp heeft geen directe positieve invloed op het prestatievermogen omdat de energieleverantie bij krachttraining niet zozeer afhankelijk is van de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen via het bloed.
De krachtsinspanning is zo kort dat de energieleverantie geschiedt via de splitsing van opgeslagen spierglycogeen zonder tussenkomst van zuurstof.
De aanvoer van (zuurstof)rijk bloed speelt dus geen belangrijke rol.

Sterker nog, aangezien er wel bloed aangevoerd wordt en het niet afgevoerd kan worden door de zwelling ontstaat de pomp en dardoor een ophoping van zuurstofARM bloed. Echter, zuurstofarm bloed (hypoxisch) zorgt wel voor andere interessante acties (HGH afgifte bijvoorbeeld).

zie ook: kaatsu.

hmmm iki hreb geen ide soms denk ik dat ik helemaaql niet groei
maar denk wel dat het helpt maar niet dat je het vasak moet doen na bepaalde tijd gewoon 2 weken pompen denk ik

hmmm iki hreb geen ide soms denk ik dat ik helemaaql niet groei
maar denk wel dat het helpt maar niet dat je het vasak moet doen na bepaalde tijd gewoon 2 weken pompen denk ik

heb je wel het idee dat je veel typ fouten maakt?

want dat is namelijk ook zo...

verbetering spiergroei

jazeker. in indirecte zin zal spiergroei hier van afhankelijk zijn.
de spierpomp is obv een verhoogde vasodilatatie, toename van doorbloeding in de spieren. voor spiergroei is een verhoogde toevoer van voedingsstoffen nodig die de spier hoofdzakelijk via de vascularisatie bereiken.
echter tijdens de training zelf vind er een vasoconstrictie plaats die zorgt voor minder bloed dus O2, hierdoor lactaat vorming omdat verbranding zonder O2 plaats vindt.
na de training zal bij microtrauma herstel plaatsvinden waarvoor een verhoogde doorbloeding nodig is.

leuke topic!

jazeker. in indirecte zin zal spiergroei hier van afhankelijk zijn.
de spierpomp is obv een verhoogde vasodilatatie, toename van doorbloeding in de spieren. voor spiergroei is een verhoogde toevoer van voedingsstoffen nodig die de spier hoofdzakelijk via de vascularisatie bereiken.
echter tijdens de training zelf vind er een vasoconstrictie plaats die zorgt voor minder bloed dus O2, hierdoor lactaat vorming omdat verbranding zonder O2 plaats vindt.
na de training zal bij microtrauma herstel plaatsvinden waarvoor een verhoogde doorbloeding nodig is.

leuke topic!

lactaatvorming? bij +- 6 reps?

aanvoer van voedingsstoffen nodig bij +- 6 reps?

verklaar u nader....

geen idee maar het voelt wel lekker:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven