MuscleMeat

De Volledige Rug...

Hoe kan je zeker weten dat je geen progressie gemist hebt?

mij is vertelt dat deadlift een oldschool oefening is van vroeger!
tegenwoordig wordt het afgeraden want je verdoet je onderrug, op lange termijn is het heel slecht!
er zijn tegenwoordig zoveel andere oefeningen die je kunt uitvoeren als alternatief!

is mij in ieder geval vertelt door verschillende instructeurs en ervaren bodybuilders!

mij is vertelt dat deadlift een oldschool oefening is van vroeger!
tegenwoordig wordt het afgeraden want je verdoet je onderrug, op lange termijn is het heel slecht!
er zijn tegenwoordig zoveel andere oefeningen die je kunt uitvoeren als alternatief!

is mij in ieder geval vertelt door verschillende instructeurs en ervaren bodybuilders!

Noem de alternatieven dan eens? en ja je hebt ook oefeningen die je onderrug isoleren maar dat is geen vergelijking.

On:
- Deadlift
- Row's
- shrugs
+ de varianten van deze...

Meer heb je in mijn ogen niet nodig :)

deadlift, deadlift en nog eens deadlift!!!!!

basisoefening voor niet alleen je rug, maar meer dan de helft van je lichaam.

bij deadlift doe je meer dan genoeg voor je onderrug.
eventueel kun je rack pulls of goodmornings doen, maar deadlift is imo een must.

daar kun je bor, t bar of dumbbell row doen, gevolgd door pull ups, voor je lats kun je dan nog shrugs doen, en je bent helemaal klaar.
????????????????????????

mij is vertelt dat deadlift een oldschool oefening is van vroeger! tegenwoordig wordt het afgeraden want je verdoet je onderrug, op lange termijn is het heel slecht! er zijn tegenwoordig zoveel andere oefeningen die je kunt uitvoeren als alternatief!

Ok dan. :roflol: Succes met die back extensions iig.

i guese so inderdaad,

nog een puntje van critiek op zijn post. beter kan je chinups doen ipv pullups mbt de rug.

-----_EDIT_-----

Voor mijn rugtraining is de deadlift gewoonweg onmisbaar. na elke set sta ik uit te puffen en ben je gesloopt na 3x een setje van 8 reps. Voorafgaand heb ik meestal lat pulldowns gemaakt, smallgrip en wide grip. Gevolgd door wat chinups. Dan dus de deadlift. en it's almost Done.

trapz bedoelt ie zeker??????

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

met de BOR voel ik me onderrug ook aardig dus, voor mijn gevoel pak k de onderrug voldoende aan, i don't need the deadlift

als ik 20 kilometer fiets voel ik daarna mijn bovenbenen ook, voor mijn gevoel pak k de benen voldoende aan, i don't need squats

Dat komt wellicht omdat je geen core strength hebt. Ohja, ik zeg natuurlijk niet dat de deadlift echt noodzakelijk is maar jouw argumenten slaan nergens op.

zover ik lees hier op het forum, is deadlift wel erg noodzakelijk en dat vind k persoonlijk niet echt! het wortd bij ons in de sport school NOOIT gedaan, iig NOOIT gezien, en er lopen zeker wel wat ervaren bb'ers rond!

beste,

elke keer ik klaar ben met mijn rug training,
heb ik het gevoel dat ik deze niet volledig gedaan heb.
Ik heb nu al overal zitten zoeken naar de verschillende spieren vd Rug,
maar zou toch eens jullie mening willen horen voor je deze maximaal
kan trainen tot in de kleinste details...
Welke oefening dan bij welke spier hoort. Hoop dat jullie mij hierbij kunnen
helpen.

MVG,
...

de meeste oef zijn hier al voorbij gekomen
nu moet je jezelf afvragen
hoe je dit gaat invullen qua oef+reps
succes ermee

Goede vraag hier:
Als je buikspieren traint train je ook je rugspieren.
Is het dan dus beter om op een dag Buik en rug te doen.

Als je buikspieren traint dan werk je nauwelijks op de rugspieren, alleen leveren de meeste buikspieroefeningen mogelijk druk op de wervels. Het antwoord is dus nee.

zover ik lees hier op het forum, is deadlift wel erg noodzakelijk en dat vind k persoonlijk niet echt! het wortd bij ons in de sport school NOOIT gedaan, iig NOOIT gezien, en er lopen zeker wel wat ervaren bb'ers rond!

die bbers bij jou zijn dan niet zo ervaren als je denkt als ze deadlift afraden ivm klachten. dat ze hem niet doen is prima maar onder bovengenoemde redenen is het niet meer dan lachwekkend.

die bbers bij jou zijn dan niet zo ervaren als je denkt als ze deadlift afraden ivm klachten. dat ze hem niet doen is prima maar onder bovengenoemde redenen is het niet meer dan lachwekkend.

naja moeten ze zelf weten toch!
ik heb de deadlift al bij me rug workout gestopt!
ik begin er morgen mee! ik begin gwn met lichte gewicht totdat ik de techniek goed onder de knie heb en dernaa bouw ik langzaam op naar zwaardere gewichten!

Welke uitvoering van de Deadlift is het beste?
Ik zit erover te denken ermee te beginen.
Heb op exrx.net gekeken, maar er zijn verschillende manieren.
Wat is beter Barbell of Dumbbell of Sumo deadlift etc.

Terug
Naar boven