XXL Nutrition

De Volledige Rug...

Mijn rug trianing:

DEADLIFT (must)
Bent Over Rows
Chin ups

Denk dat dit wel genoeg is.

@ GZHN

ben het wel deels met je eens, sinds grotendeels van de mensen die je deadliften aanraden of het zie doen zelf niet eens zo een brede rug hebben.

Ik heb ook veel verschillende (pro)bodybuilders hun rug zien trainen zonder deadlift en sommige van ze vinden het zelf overrated .

Maar OT:
Pull-ups
Chin-ups
Dumbbell row
lat pulley.

Van alles wat je ziet gewoon doen, iedereen ze lichaam werkt net anders dus probeer een aantal combinaties.

Nu er toch een rug topic is, ik heb zelf ook 2 kleine vraagjes mbt het trainen van de rug.

1. Als ik mijn rug train voel ik het namelijk meer branden in mijn biceps dan in mijn rug, hierdoor heb ik het idee dat ik mijn rug helemaal niet tot het maximale kan uitputten. Als ik tot failure train, zijn het dus die biceps die falen en niet mijn rug. Ik doel met name op chin ups en in mindere mate rows.

Is het misschien verstandig om voor mijn biceps een meer kracht gericht schema te gaan volgen?

2. Na het deadliften ben ik echt kapot en soms erg misselijk, is het misschien handig om helemaal aan het einde van mijn training te deadliften ipv aan het begin?

Nu er toch een rug topic is, ik heb zelf ook 2 kleine vraagjes mbt het trainen van de rug.

1. Als ik mijn rug train voel ik het namelijk meer branden in mijn biceps dan in mijn rug, hierdoor heb ik het idee dat ik mijn rug helemaal niet tot het maximale kan uitputten. Als ik tot failure train, zijn het dus die biceps die falen en niet mijn rug. Ik doel met name op chin ups en in mindere mate rows.

Hoe smaller je de oefening pakt, des te meer biceps gebruik je. Begin je rug-training met oefeningen waarbij je breed pakt, zoals wide grip lat pulldowns, wide grip chin-ups of bent over rows. Oefeningen als small grip chin-ups moet je dan als laatste pakken, omdat je hiermee vrijwel alleen de biceps isoleert.

Is het misschien verstandig om voor mijn biceps een meer kracht gericht schema te gaan volgen?

Lijkt me niet nodig. Zorg wel dat je biceps helemaal hersteld zijn als je rug traint, ideaal is imo om biceps na rug te trainen.

2. Na het deadliften ben ik echt kapot en soms erg misselijk, is het misschien handig om helemaal aan het einde van mijn training te deadliften ipv aan het begin?

Ja dat kan zeker, vind het zelf prettig aan het einde van een rug work-out.

q q

deadlift
Pullups
BOR
db row
straight arm pull down
evt latt pull down (in nek)

mij is vertelt dat deadlift een oldschool oefening is van vroeger!
tegenwoordig wordt het afgeraden want je verdoet je onderrug, op lange termijn is het heel slecht!
er zijn tegenwoordig zoveel andere oefeningen die je kunt uitvoeren als alternatief!

is mij in ieder geval vertelt door verschillende instructeurs en ervaren bodybuilders!
Tip voor in de toekomst: als een oefening als "old school" wordt bestempeld, dan is dat net een goed teken.
Vooral deadlift afraden slaat nergens op. Als er nu iets is waar het lichaam voor gemaakt is met betreffing tot haltertraining, dan is het wel deadlift.

Niettemin is geen enkele oefening absoluut noodzakelijk, dus ook deadlift niet.

Als je deadlift doe zul je wel moe worden. Ik weet nog toen ik de eerste keer deadlift deed, was echt bekaf en men onderrug ging precies ontploffen. Zeker doen dus!

Zie wel dat je de oefening correct uitvoert, dus best bij de spiegels doen zodat je je uitvoering kunt zien. En begin niet meteen met zware gewichten als je uitvoering nog niet goed is.

Terug
Naar boven