Fitness Seller

De zin / onzin van een ‘balansdag’

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik heb me de afgelopen 4 avonden helemaal laten gaan. Vol geduwd met ijs, koek, chips, kwark, en cereal. Tegen de tijd van deze vreet aanvallen zat ik zo rond de 2800 kcal en stond op de planning om enkel mijn kwark nog te nemen. Het resultaat is echter een kcal overschot van 1000-1500 per dag.

Hoeveel zin heeft het om vandaag een balansdag te houden? Een soort low carb dag op 2200kcal bijv. En heeft zo’n dag uberhaupt zin? Kan me niet voorstellen dat een lichaam groeit/krimpt op basis van een week gemiddelde aan calorieën.

Maar als hier toch enige waarheid in zit, bestaat er een slimme aanpak om die vreetbuien te compenseren?
 
Ik heb vaak met compensatiedagjes gewerkt en ik heb het gevoel dat dit progressie tegenhoud door de mindere energie op de lage kcal dagen. Als het puur over niet dikker worden gaat is het wel ok denk ik.
Beste mannier is je kcals zo plannen dat je eetbuien voorkomt denk ik.
 
Het heeft zin om je binge eating onder controle te hebben. Mentaal spel.
 
Compensatiedagen kunnen een averechts effect hebben bij mensen met een eetstoornis (ik zeg niet dat jij niet dit hebt though, maar mocht dat het geval zijn...). Een constant en gecontroleerd gezond voedingsschema zonder extreme overschotten en tekorten (dus ook geen extreme cuts en bulks, tenzij je hier wel goed mee om kan gaan) zal eetbuien voorkomen.
 
Zorg dat je niks in huis heb wat niet in je voedingschema staat:D
 
Ik zit ook te denken om een compensatie dag toe te voegen als ik ga leanbulken.
En dat is vooral als ik een keer in het weekend een halve fles wodka opdrink. wat toch al snel 1000Kcal is
 
Ik zit ook te denken om een compensatie dag toe te voegen als ik ga leanbulken.
En dat is vooral als ik een keer in het weekend een halve fles wodka opdrink. wat toch al snel 1000Kcal is
Wat versta jij onder leanbulken?
 
Onder lean-bulken versta ik precies op onderhoud proberen te eten of met een hele klein calorieën overschot .
Maar als ik alcohol drink ga ik over mijn calorieën heen.
 
Onder lean-bulken versta ik precies op onderhoud proberen te eten of met een hele klein calorieën overschot .
Maar als ik alcohol drink ga ik over mijn calorieën heen.
Op onderhoud is geen bulken.
 
Geef het beetje een naam.
 
Back
Naar boven