MuscleMeat

DeadLift....auw!

Ploerd21

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb gisteren voor het eerst de deadlift geprobeerd..
Niet vannaf de grond maar vannaf een soort laag rekje 40 cm van de grond af...
Nou zei iemand die ook aan het trainen was dat ik de stang iedere keer nadat ik hem heb opgetild even moet terugleggen op het rekje...en dan weer oppakken en dan weer op het rekje enzovoorts...

is dit zo goed?

Ten eerste, de barbell en gewichten behoren op de grond te liggen en niet in een rekje :whip: . Ten tweede, het hangt er vanaf welke deadlift variant je wil gaan doen, bij de stiff-legged variant lijkt het me niet handig om hem iedere keer van de grond op te rapen :) .

oefening heet toch niet voor niks DEADlifts? Ofwel liften van een dood gewicht? Dus ja, wel elke keer op de grond leggen lijkt mij.

yupz deadlift dient 'dead' te zijn voor de volgende lift, anders ga je op reversal strength trainen en daar heb je bij de DL niet veel aan. Overigens kan een deadlift heel prima van blokken worden uitgevoerd. Maar dit dient niet altijd het geval te zijn!

lees:
[Link niet meer beschikbaar]

Het lijkt me wel belangrijk dat je kijkt naar de hoogte/diameter van de schijven die gebruikt.. Als je schijven gebruikt met een diameter van 20 cm dan mag je het best een beetje verhogen

• Topic Starter Topic Starter
ok dus gewoon vannaf (ja het waren meer houten blokken ja) "rekje" en iedere x een pauze tussen de lifts...ok

D A N K J U L L I E W E L ! ! ! ! !

Terug
Naar boven