AndroidHealthClinic

deadlift formcheck

Bezoekers in dit topic

Vipex

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 mei 2018
Berichten
388
Waardering
1.212
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Hallo, ik wil graag jullie meningen over mijn deadlift. Ik wil graag verder bouwen aan het gewicht met een goede techniek. Tips zijn van harte welkom!

 
Prima vorm denk ik, misschien niet de stang heel even laten rusten op de grond?
 
Prima vorm denk ik, misschien niet de stang heel even laten rusten op de grond?
Ook wel gedaan inderdaad, maar merk dan dat heel snel mijn rug bol gaat staan. Is het beter om naar een kortere rust periode toe te werken?
 
Ook wel gedaan inderdaad, maar merk dan dat heel snel mijn rug bol gaat staan. Is het beter om naar een kortere rust periode toe te werken?
Wat is je rust periode nu dan? Ik doe altijd ong een minuut, wellicht met deadlift iets langer. Ga er altijd wel kapot van
 
Kan het niet goed zien, maar volgens mij mag je nog wel wat dichterbij gaan staan.
 
Best oke hoor!

Alleen het lijkt of je bij je afzet je gewicht meer op je tenen zet(daarom schiet je heup ook beetje omhoog).

Push the world away met je benen en trek de stang naar je toe gedurende de hele beweging.
 
Best oke hoor!

Alleen het lijkt of je bij je afzet je gewicht meer op je tenen zet(daarom schiet je heup ook beetje omhoog).

Push the world away met je benen en trek de stang naar je toe gedurende de hele beweging.
Thanks, weer een handige tip waar ik wat mee kan!
 
Best oke hoor!

Alleen het lijkt of je bij je afzet je gewicht meer op je tenen zet(daarom schiet je heup ook beetje omhoog).

Push the world away met je benen en trek de stang naar je toe gedurende de hele beweging.


Precies.

Als ik daar nog aan toe mag voegen:
- Meer hipdrive, iets lager en naar achteren met die derrière.
- Leg het zwaarte en kantel punt op de hielen en niet de voorvoet. (Oftewel leun naar achteren tijden de pull)
 
Hoezo? Ik blijf altijd in beweging met de oefening en gain prima

Dat zal vast hoor, maar strict genomen mag je het dan eigenlijk geen echte deadlift noemen.

De baar dient volledig inert te zijn (dood gewicht) voordat je hem weer los trekt van de vloer.
 
Als je niet weet wat je zegt zeg dan niks.
Lol, hoezo weet niet wat ik zeg.. ik zeg ik rust niet ( 3 sec ) als de stang op de grond is. En ga in spier en gewicht omhoog
 
Dat zal vast hoor, maar strict genomen mag je het dan eigenlijk geen echte deadlift noemen.

De baar dient volledig inert te zijn (dood gewicht) voordat je hem weer los trekt van de vloer.
Ah oke
 
Back
Naar boven