Fitness Seller

Deadlift vraag

n030

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Toen ik vandaag voor 't eerst met deadliften begon vertelde iemand mij dat het slechts is om de stang op de grond neer te leggen en weer op te tillen na elke rep. Argument: Als je bv 100kg los laat aan het eind van je rep en daarna weer optilt, dit een slechte schok is op je lichaam. Je kan beter het gewicht niet op de grond laten rusten.

Daarna deed ik maar de Romanian deadlift met em verder en die ging wel goed, merkte dat ik minder mijn benen gebruikte (logisch). Klopt het wat hij zegt?

Nee het klopt niet wat hij zegt, gewoon met deadlift de grond aanraken:)

je kan ook de grond even aantikken of net niet maar als je de naam van de oefening eens checkt..

padum tsss

1)Lift.......2)Lockout........3)descend............4)regrip...........repeat! :D

Toen ik vandaag voor 't eerst met deadliften begon vertelde iemand mij dat het slechts is om de stang op de grond neer te leggen en weer op te tillen na elke rep. Argument: Als je bv 100kg los laat aan het eind van je rep en daarna weer optilt, dit een slechte schok is op je lichaam. Je kan beter het gewicht niet op de grond laten rusten.

Daarna deed ik maar de Romanian deadlift met em verder en die ging wel goed, merkte dat ik minder mijn benen gebruikte (logisch). Klopt het wat hij zegt?

Dat ligt hem er een beetje aan hoe jij hem uitvoerde. Stuiteren is niet goed. En zoals ik sommige mensen zie rukken aan de stang is het ook niet goed. Verder mis je uiteraard de stretch-reflex als je steeds even pauze neemt tussen de reps. Maar met een goede techniek is er niets mis met deadlift-singles :)

Ik drop de stang ook tot aan de grond, maar kan iemand uitleggen waarom dit een betere manier is? (terwijl bij alle andere oefeningen wordt aangeraden spanning op de spier te houden voor een betere groei).

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven