Fitness Seller

Deadlift

Bezoekers in dit topic

ik doe nu deadlift met 125kg maar de vierde en vijfde rep houden me handen het niet terwijl het gewicht voor de rest goed te doen is.

goeie tips om gripkacht te vergroten zijn welkom!:)
of gewoon door blijven gaan zo en dan komt het vanzelf?


farmer walks en alle rug oefeningen met een thumbless grip doen ( duim bij de andere vingers en niet om de bar heen)
 
Gewoon doorgaan zeker geen mix grip of straps gebruiken. Genoeg tips op youtube of Google om je grip verder te verbeteren.

Als je deadlift ziet als een grip oefening dan moet je inderdaad geen straps of mixed grip gebruiken. Als je deadlifts gebruikt als oefening voor full body kracht en spiergroei dan kan je beter wel straps of mixed grip gebruiken. En daarnaast specifieke grip training doen als je dat belangrijk vindt.

Maar "zeker geen mix grip of straps gebruiken" is gewoon slecht advies.
 
Met 125kg moeite hebben met je knijpkracht betekent gewoon doorbijten en sterker worden. Pak gewoon magnesium erbij maar zeker geen straps (Wielrenners gebruiken toch ook geen trapondersteuning...). Mixed grip ook zoveel mogelijk vermijden ivm biceps blessures.

Extra grip oefeningen zijn echt niet nodig als je zoveel mogelijk ee
n gewone grip gebruikt. Straps alleen maar gebruiken bij handblessures of de enkele keer dat je een 20 reppers wilt.
 
Op die manier wordt door de zwakste schakel de deadlift dus een grip oefening.
 
Slechts tijdelijk, grip kracht komt snel genoeg bij. Pak 3x in de week nog wat extra rug werk (pulldowns, pullups, row ) en voordat ie weet tilt hij 150x5. Doet ie dat niet, dan is hij over en halfjaar nog aan het kloten met zijn grip. Als er iets functioneel is, is het wel grip kracht.
 
Slechts tijdelijk, grip kracht komt snel genoeg bij. Pak 3x in de week nog wat extra rug werk (pulldowns, pullups, row ) en voordat ie weet tilt hij 150x5. Doet ie dat niet, dan is hij over en halfjaar nog aan het kloten met zijn grip. Als er iets functioneel is, is het wel grip kracht.

er zijn weinig mensen die dubbel overhand hun deadlift nog beet kunnen houden.
alleen mensen die hook grip pullen (maar dan kun je niet heel veel volume pakken zonder je duimen kapot te trekken)

of mensen die gewoon (relatief) niet veel deadliften
 
Slechts tijdelijk, grip kracht komt snel genoeg bij. Pak 3x in de week nog wat extra rug werk (pulldowns, pullups, row ) en voordat ie weet tilt hij 150x5. Doet ie dat niet, dan is hij over en halfjaar nog aan het kloten met zijn grip. Als er iets functioneel is, is het wel grip kracht.

Zolang je de overige spiergroepen in de oefening nog gericht train met andere oefeningen (squat, rows, enz) zullen ze sterker worden en dus een voorsprong blijven houden op de zwakste schakel.
 
ik doe stronglifs 5x5 dus pak ook rows en als assistence nog pull ups.

bedankt voor de tips, ik blijf gewoon door trainen. ik heb gister een de-load gedaan op de deadlift, nu weer rustig op bouwen!
 
er zijn weinig mensen die dubbel overhand hun deadlift nog beet kunnen houden.
alleen mensen die hook grip pullen (maar dan kun je niet heel veel volume pakken zonder je duimen kapot te trekken)

of mensen die gewoon (relatief) niet veel deadliften

Mijn max is momenteel 220, als ik mijn werksetjes als voorbeeld dan begin ik pas boven de 200 aan reversegrip. Daarvoor pak ik alles double overhand. Mocht ik na de topsetjes nog een 3x8 of 5x5 of 2x10 (wat dan ook) willen pakken doe ik dat altijd met een gewicht wat ik kan pakken (in die rep range) double overhand. Is mijn grip echt even helemaal op, switch ik over naar double overhand. Dat is wat ik bedoelde.
 
Back
Naar boven