Fitness Seller

Deadlift

Bezoekers in dit topic

Fitness96NL

Cool Novice
Lid geworden
8 mei 2016
Berichten
213
Waardering
73
Lengte
1m79
Goedemiddag allemaal,

Ik heb even een vraag over de uitvoering van de ''Deadlift''.

Ik zie vrij veel verschillende manieren eigenlijk..

Zo zie ik soms mensen die de bar na elke rep volledig op de grond plaatsen zeg maar (ik weet niet echt hoe ik het anders moet uitleggen). Ook zie ik soms mensen ''Waarvan ik er overigens ook 1 van ben'' die de bar ook tijdens de dalende beweging vast houden en op een bepaald punt direct weer doorgaan met de opwaartse beweging.

Ik weet even niet hoe ik het anders uit kan leggen eigenlijk.... :p

Nu vroeg ik mij af... Welke variant is ''aan te raden''. Of zijn het gewoon compleet verschillende technieken die je niet met elkaar moet willen vergelijken?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
DEADlift.

Dood van de grond. Dus spanning dr af.
 
Oke, is opzich duidelijk inderaad... Toch zijn er verschillende varianten toch?
 
De andere variant die je beschrijft is de romanian deadlift. Om precies te zijn:
- deadlift begint met gewicht dood op de grond, dan omhoog, en dan weer op de grond leggen/laten vallen
- romanian deadlift begint met gewicht vasthoudend voor je, dan naar beneden bewegen, en dan weer omhoog.
Beiden kunnen dus, en beiden zijn goed, maar als je echt de pure deadlift bedoeld, dan begint en eindigt die op de grond.
 
Oke bedankt!

Het is mij nu duidelijk.:)
 
Is er beeldmateriaal van?
 
De andere variant die je beschrijft is de romanian deadlift. Om precies te zijn:
- deadlift begint met gewicht dood op de grond, dan omhoog, en dan weer op de grond leggen/laten vallen
- romanian deadlift begint met gewicht vasthoudend voor je, dan naar beneden bewegen, en dan weer omhoog.
Beiden kunnen dus, en beiden zijn goed, maar als je echt de pure deadlift bedoeld, dan begint en eindigt die op de grond.


Verschil tussen DL en RDL gaat een stuk verder dan alleen het neerleggen. Doordat bij de RDL de knie minder gebogen wordt blijft het accent op de glute/ham.

Eindpositie DL
ConventionalDeadlift.jpg


Eindpositie RDL
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Denk dat je eerder een touch en go deadlift bedoelt zoals je vaak ziet met bumperplates die lekker meeveren.

imo is een deadlift als de bar na iedere lift de grond raakt,je terug spanning opbouwt en herhaalt.dus vanuit een dood punt
 
Verschil tussen DL en RDL gaat een stuk verder dan alleen het neerleggen. Doordat bij de RDL de knie minder gebogen wordt blijft het accent op de glute/ham.

Eindpositie DL
ConventionalDeadlift.jpg


Eindpositie RDL
[Afbeelding niet meer beschikbaar]



RDL ???

master-the-hip-hinge-1.jpg
 
Ik tik de grond aan en ga dan verder met de volgende rep
Is inderdaad minder zwaar maar wtf ik pak mijn rug en benen er best mee.
Denk dat een powerlifter een echte technisch uitgevoerde beter vind maar als bodybuilder ....hoeft het volgens mij niet exact uit stilstand.
 
Er is geen goed of fout en alles heeft zijn plek binnen een trainingsprogramma. Touch & go voor overloaden aangezien je meer reps eruit kan persen dan met deadstop. Voor powerlift doeleinden is het misschien wel beter om vaker de bar helemaal dood te leggen. Zo wordt je beter in singles (wat je op het wedstrijd platform doet). RDL zijn prima om hams/glutes op te bouwen.
 
Ik kan met een gelijk gewicht minder reps Touch&Go dan met een stop er in. Iedere stop is een rustpunt.
 
Ik kan met een gelijk gewicht minder reps Touch&Go dan met een stop er in. Iedere stop is een rustpunt.

Dan ben je zeker 1 van de weinige!
 
Ik zou zeggen open een poll
 
Ik zou zeggen open een poll
Ikzelf kan ook meer reps met hetzelfde gewicht als ik deze telkens op de grond leg. Is voor mij een rustmomentje :p Ook kan ik dan indien nodig mijn grip opnieuw goed zetten, bij touch&go wil ik door vermoeidheid wel eens een mindere grip hebben zodat de barbell uit mijn vingers glipt
 
Bij meerdere reps leg ik hem wel op de grond maar zorg ervoor dat mijn lichaam geen spanning verliest dus geen volledige reset. Bij 3rm rust ik wel wat langer tussen door goede 3/5 sec.
 
ik doe nu deadlift met 125kg maar de vierde en vijfde rep houden me handen het niet terwijl het gewicht voor de rest goed te doen is.

goeie tips om gripkacht te vergroten zijn welkom!:)
of gewoon door blijven gaan zo en dan komt het vanzelf?
 
Mixed grip of straps.
 
Gewoon doorgaan zeker geen mix grip of straps gebruiken. Genoeg tips op youtube of Google om je grip verder te verbeteren.
 
Back
Naar boven