Fitness Seller

Deadliften, Belt of niet?

Bezoekers in dit topic

Finn K

Novice
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
21
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo, ik ben sinds kort begonnen met deadliften, de 3de keer dat ik ging deadliften is het mij gelukt om 130kg voor 5 reps te doen zonder belt. Nu zie ik heel vaak voorbij komen dat mensen een belt gebruiken bij het deadliften. Is dit noodzakelijk naarmate je steeds zwaarder gaat trainen of kan het altijd zonder?
 
Er zijn voor- en tegenstanders. Ik ben van mening dat als je een riem wilt gebruiken dit effect pas merkbaar is bij de zwaardere sets-> vanaf 90% van je 1RM.
 
Het is sowieso niet noodzakelijk.
 
Ik vind deadlift belts altijd noodzakelijk, een keer in de maand doe ik een sessie zonder belt.
Het is niet zozeer dat ik bang ben dat mijn tussenwervelschijf er met zo een explosieve kracht eruit schiet en een nieuw olympisch record zet, maar een riem bied altijd meer veiligheid, al is het maar mentaal.
Maar bij 130, zal ik niet druk maken om een deadlift belt. Tegen de 200 pas denk ik.

Ik heb in mijn leven 1 keer een blessure gehad met deadlift en dat was de hamstring.
Vroeger dacht ik trouwens wel, ja riemen, ik ben toch geen mietje.
Maar sinds ik die riem gebruik. Doe ik niet meer zonder.

groetjes
 
Heb wel het idee dat, als ik zwaarder ga, mij beter kan focussen op een goede houding als ik een riem om heb. Doe hem dan nog niet eens zo heel strak. Misschien ook gewoon tussen de oren
 
Het kan altijd zonder. Sommige mensen gebruiken straps en andere weer niet.
Is een persoonlijke keus. Zelf maak ik er nog geen gebruik van.
 
Heb wel het idee dat, als ik zwaarder ga, mij beter kan focussen op een goede houding als ik een riem om heb. Doe hem dan nog niet eens zo heel strak. Misschien ook gewoon tussen de oren

Misschien doordat je je extra goed gaat focussen op het bracen met de riem?
 
Kies altijd voor de manier waarop je het meest gewicht kan liften in dit geval. Is dat met belt en het voelt ook nog eens fijner aan, waarom jezelf voor de gek houden dat je dit zonder belt moet doen?
 
Misschien doordat je je extra goed gaat focussen op het bracen met de riem?

Ja precies. Vooral bij de beginpositie vind ik het echt ideaal. Met een ligt gewicht laat ik de riem meestal liggen, om dat gevoel niet helemaal te verliezen
 
Ik gebruik ook altijd een riem met deadlift en en ook als ik zwaar biceps of staand schouders pak ik vind het zelf wel handig
 
Ik gebruik ook altijd een riem met deadlift en en ook als ik zwaar biceps of staand schouders pak ik vind het zelf wel handig

Dit is toch echt compleet belachelijk.

Leer je core muscles zelf actief controleren en activeren in plaats van ze te ondersteunen met een belt. Je lichaam is maar zo sterk als je zwakste schakel. Als je al een belt nodig hebt om zwaar biceps te pakken heb je maar een triestig core. Voor de rest dan 5 keer per week buikspieren pakken maar als je ze effectief functioneel nodig hebt ga je ze gedeeltelijk uitschakelen met een belt.

Ik blijf mij verbazen waarom recreatieve lifters het gebruiken.

Zoals hierboven al ergens gepost stond, enkel aan te raden bij 90% van je 1RM.
 
Dat is jouwn mening maat als ik m'n biceps heel zwaar pak is t handig als ik m'n onderrug steun met zo n riem
 
Als je een belt nodig hebt bij 'heel zwaar biceps pakken' is de rest uit verhouding en/of uitvoering zou eens bekeken moeten worden. Los van de vraag of je in deze daadwerkelijk de onderrug ondersteunt met de belt.
 
Ik gebruik ook altijd een riem met deadlift en en ook als ik zwaar biceps of staand schouders pak ik vind het zelf wel handig
Hahahahahh

Ot
Riem is voor een niet powerlifter overbodig imo. Je kan er meer gewicht door pakken.
 
Uit verhouding zou best kunnen kloppen maar wat doe je eraan ik train ze zelfs minder dan de rest, heb gemerkt wanneer ik zwaar biceps ga, ik toch wel een beetje last krijg van mijn onderrug vandaar dat ik een riem gebruik

Alleen bij 1 oefening overigen
 
Ach ja. Misschien deze ipv de riem? Vroeger zag je deze nog weleens liggen.
9l0XPhRl.jpg
 
Tegenwoordig gelukkig nog maar zelden!:rolleyes:
 
Uit verhouding zou best kunnen kloppen maar wat doe je eraan ik train ze zelfs minder dan de rest, heb gemerkt wanneer ik zwaar biceps ga, ik toch wel een beetje last krijg van mijn onderrug vandaar dat ik een riem gebruik

Wat doe je eraan? Je rug trainen in plaats van je biceps want die heeft blijkbaar een probleem? Of kijken naar je uitvoering/houding? Of minder gewicht pakken zodat je de rug kan blijven controleren bij je biceps training.
 
Back
Naar boven