XXL Nutrition

Strongman log

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag zit erop. Volume extreem laag en lifts op 90% om alles te preppen voor 11 februari! Vrijdag ga ik alleen een auto wat rondjes duwen dus dat post ik niet.
Al met al zal het veel stretchen zijn de komende periode en opladen voor de wedstrijd :)
IMG_1109.jpeg

Training van vandaag zit erop. Volume extreem laag en lifts op 90% om alles te preppen voor 11 februari! Vrijdag ga ik alleen een auto wat rondjes duwen dus dat post ik niet.
Al met al zal het veel stretchen zijn de komende periode en opladen voor de wedstrijd :)
IMG_1109.jpeg
Lekkere squat man. Succes de 11de.

Waar is die wedstrijd eigenlijk?

Doe je echt anderhalve week lang niks verder?

Lekkere squat man. Succes de 11de.

Waar is die wedstrijd eigenlijk?
Thanks! Vooral die elastieken maken het bovenin zwaarder, ongeveer 60kg
De wedstrijd is in nijmegen
Doe je echt anderhalve week lang niks verder?
Vrijdag een sled push, maar omdat de sled kapot is word het 20 minuten auto die licht op de rem staat duwen, 1 min max effort 30 sec traag 1 min max effort etc…
Daarna maandag & woensdag een full body dag op 60% en 40%. Veel stretches en een stuk lopen naast mijn normale activiteit. Ik loop namelijk gemiddeld 14km op werk per dag

• Like
Waarderingen: K82
Ik lees steeds meer over verandering in intensiteit, is dit noodzakelijk?

Ik volg sinds een maand een 5x5 stronglift programma (misschien moet ik hier mijn eerste log maar eens over gaan schrijven).

Maar een maatje van me die een push/pull schema volgt, hij traint de ene week zo zwaar mogelijk, en de andere week op ongeveer 60% met meer reps.
Wat is hier de wetenschap achter?
En is dit daarom dan ook echt "noodzakelijk" als je bijvoorbeeld kijkt naar spiergroei en krachttoename?

Ik lees steeds meer over verandering in intensiteit, is dit noodzakelijk?

Ik volg sinds een maand een 5x5 stronglift programma (misschien moet ik hier mijn eerste log maar eens over gaan schrijven).

Maar een maatje van me die een push/pull schema volgt, hij traint de ene week zo zwaar mogelijk, en de andere week op ongeveer 60% met meer reps.
Wat is hier de wetenschap achter?
En is dit daarom dan ook echt "noodzakelijk" als je bijvoorbeeld kijkt naar spiergroei en krachttoename?
oei, ik ben niet de beste hierin m.b.t. het uitleggen. de intensiteit van mijn trainingen is alleen de afgelopen weken verandert. bijv de squats van de andere week waren omlaag i.v.m deadlift op 95% van mijn max, je lichaam en zenuwstelsel meer rust& herstel geven. Zelf merk ik hier wel voordelen aan. als ik geen deload doe voordat ik zou gaan maxen schelen dat toch aardig wat kilos en ik ben dan veel sneller opgebrand t.o.v. wel een deload doen.
De wetenschap erachter durf ik dus niet uit te leggen voordat ik dit verkeerd doe...

oei, ik ben niet de beste hierin m.b.t. het uitleggen. de intensiteit van mijn trainingen is alleen de afgelopen weken verandert. bijv de squats van de andere week waren omlaag i.v.m deadlift op 95% van mijn max, je lichaam en zenuwstelsel meer rust& herstel geven. Zelf merk ik hier wel voordelen aan. als ik geen deload doe voordat ik zou gaan maxen schelen dat toch aardig wat kilos en ik ben dan veel sneller opgebrand t.o.v. wel een deload doen.
De wetenschap erachter durf ik dus niet uit te leggen voordat ik dit verkeerd doe...
Ik begrijp je, ik ga me inlezen in "deloaden" , ik ben altijd van mening geweest dat je altijd maximaal moet gaan en zo nu en dan een weekje moet rusten (buiten de rustdagen om).

Thanks voor je bericht.

Wat een dag was het zondag,
Nu even de tijd om een korte recap te schrijven.

De hele week naar zondag uitgekeken! Niet zenuwachtig geweest alleen veel zin om te rammen!!
1e event: kratos deadlift max weight.
Opgewarmd tot 300kg en dat vloog omhoog.
Opener 340: ezpz verhoogd naar 365. Wel merkte ik dat ik de hoeveelheid whip van de bar niet kon waarderen. Op een stiff bar zet ik makkelijker spanning en krijg ik het gewicht beter omhoog.
365, stuk zwaarder maar ging nog relatief goed! Hiermee stond ik nog steeds op nummer 1. De andere lifter wilde 375 proberen dus ik gaf 377,5 door. Hij faalde 375 en ik trok 377,5 tot mijn knie en toen scheurde mijn quad voor een deel. Gewicht laten vallen en ik werd mooi opgevangen. 1e plek op dit event.

Overhead medley. Mijn zwakste onderdeel. Axle 125kg vloog omhoog. Hierna kwam de keg, maar door de pijn in mijn been kreeg ik hem niet stabiel en gaf ik op. Door de pijn wilde ik mij eigenlijk terugtrekken i.v.m kans op volledige tear maar iets in mijn kop zei ga door. 5e plek hierop behaald doordat ik sneller was met de axle.

Dinnie walks
Wederom gaf de quad vrij snel op maar had ik genoeg gelopen voor een 4e plek!

Atlas stone voor reps,
Gekozen om de 165kg te doen en niet de 190 te liften. Ik had het idee dat 2 mensen de 190 niet zouden leggen en ik met 1 rep dan de 4e plek zou krijgen. Uiteindelijk 2 solid reps gedaan en daarmee de 3e plek in dit event behaald 💪🏻 leermoment: stone sleeves lager op de armen dan dat anderen ze hebben.

Laatste event, de powerstairs.
Kop op 0, focus leggen en de pijn negeren. 1:15 de tijd om 200-220-240 op 4 tredes te krijgen, de eerste 2 gewichten vlogen omhoog! 240 1 trede hoog gelegd. Hiermee de 2e plek behaald op dit event.

Uiteindelijk 3e plek behaald en daarmee op het podium mogen staan 💪🏻 erg trots op hoe ik die dag ben doorgegaan 👌🏻 een geweldig gezellige dag gehad en nu focussen op wat er gaat komen. In april krijg ik een dochter en zal er heel wat veranderen. Met een blauw/geel been even naar de arts geweest. Plasma geinjecteerd en even een weekje herstellen. Hierna rustig opbouwen, genieten van het nieuwgestichte familietje en bouwen naar wat er volgend jaar gaat komen. Misschien dit jaar een poging wagen naar een 400kg stiffbar deadlift?

"Opgewarmd" man man man wat een power, dat wil ik ook!

En de 3de plek dus op het podium!

Lekker man, gefeliciteerd.
Ik weet het, je gaat altijd voor de 1ste plek, maar als je dan uiteindelijk 3de bent EN dus op het podium staat dan heb je een bijzonder goede prestatie verricht.

:wl:

Sterk gefaan man! Proficiat met je podium plaats! Zeker in die omstandigheden, echt wel goed van je afgezet en doorgrstreden. Dikke mindset!

Filmpjes staan trouwens op mijn insta, mochten jullie ze willen zien schiet mij even een dm!

Mooi door gebikkeld! hopelijk gaat het herstel naar verwachting.
Zeer verdiende 3e plaats!

Oh ja, de deadlift werd gewogen dus de plates waren niet fake 😜

Netjes die Kratos bar DL, jammer van je quad, beterschap gewenst!

IMG_1225.png

op werk een misstap gemaakt. Linkerquad voelt goed maar mijn rechter hamstring is fucked. Lig er iig een tijdje even uit.

Oooo no! Das mooi kut, spoedig herstel🤝🏻

Ook even een update hier,
Bij de echo troffen ze weefsel aan wat er niet hoorde te groeien. Hamstring had wat minir tears maar de bloeduitstorting kwam vanuit een “blob” die tussen de spier is/was gaan zitten en daardoor dus best wel was gaan bloeden.
Ondanks dit groen licht gekregen om te gaan trainen op iets lichter niveau.
2 trainingen gehad maar ga deze weer posten.
Dinsdag een belafspraak met de chirurg & de 8e gaan we kijken of een operatie kan helpen. Top timing met de kleine die over 7 weken al mag komen 🥲
En dit gaat kut klinken, maar 270x10 was erg easy lol

IMG_1333.jpeg

Goed om te horen, dat je weer mag trainen!
Denk dat dat mentaal ook gewoon veel beter voor je is, ipv elke dag maar denken dat al je gains verdampen.
Die deadlift van jou is wel echt gigantisch sterk! Mooi om te zien!

Terug
Naar boven