AndroidHealthClinic

Deathlift

guidootje

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hay,

Ik wilde graag deadlift in mijn schema puzzelen, alleen nu is mijn vraag: waar past dit beter bij, op een back- of legday?

Rug train ik dinsdag en doe daarvoor de volgende oefeningen:

Latpulldown 4x8
Dumbellrows 4x8
Close girp latpulldown 4x8
Reverse sit ups 4x8

Benen doe ik vrijdag en daar doe ik de volgende oefeningen voor:

Squats 4x8
Front squats 4x8
Leg extension 4x8
Prone leg curl 4x8
Calf exercises 4x 15-20
Geen idee hoe deze oefeningen heten, maar ze voor de liezen en bekken doe ik ook 1 oefening (4x10)

Ik hoop dat jullie goed advies hebben :)

Laatst bewerkt:
Wat is een deathlift, heeft het met zombies te maken? ???

als jij dinsdag rug doet, en vrijdag weer benen dan heeft je glutes/hams genoeg rust gehad dus ik zou zeggen bij je rugdag.

wat je ook zou kunnen doen is rackpulls op dinsdag (in principe deadlift, maar je gebruikt je glutes/hams niet, en is beter voor voor je rug.) en romanian deathlifts bij benen.

voor de oefeningen zijn op het internet genoeg videos te vinden,
ik hoop dat je er iets aan hebt :)

• Topic Starter Topic Starter
als jij dinsdag rug doet, en vrijdag weer benen dan heeft je glutes/hams genoeg rust gehad dus ik zou zeggen bij je rugdag.

wat je ook zou kunnen doen is rackpulls op dinsdag (in principe deadlift, maar je gebruikt je glutes/hams niet, en is beter voor voor je rug.) en romanian deathlifts bij benen.

voor de oefeningen zijn op het internet genoeg videos te vinden,
ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Dankje! Die romanian deadlift deed ik dus vandaag ook tijdens m'n leg workout. Waar ik alleen aan zat te denken is dat als ik een front squat, squat en deadlift doe in 1 workout, dat dat niet iets te veel van het goede is?

ik heb geen ervaring met front squats, volgens my focussen ze op quads toch? ik denk wel dat het een beetje overkill is. maar je kan het proberen en boek je er goede resultaten mee gewoon doorgaan, als je ze doet zou ik misschien wel wat isolating oefeningen weglaten. want tbh als ik squat en rdl doe kun je mij oprapen want ik ben dan kapot.

in iedergeval succes :)

Ik weet in ieder geval dat je als squat en deadlift in 1 workout doet, het geen overkill is, maar inclusief de front squat weet ik niet.

kan je op allebei de dagen doen, ik zou ze persoonlijk op rug dag doen, deadlift is toch wel een zware oefening en squatten ook.

Kan je ook nog advies geven of ehhh?

Ja, het is deaDlift.

Anyways, wat vind je zelf ?

Ik vind deadlift en back squats overdreven voor mijn (!) onderrug op 1 dag, dus ik splits ze liever (of doe deadlifts + frontsquats of leg press zonder back squats). Probeer het gewoon eens op ene benen dag en zie hoe het gaat. En gaat het niet, probeer het dan eens op een rug -dag

Heb het dus vandaag met benen gedaan, waardoor ik niet goed meer kon squaten. Ik ga het dinsdag met rug eens proberen!

Ben er uit, in m'n rug workout komt een deadlift en in mn leg workout een RDL :). Hoop dat dit goed is en niet te veel is, en dus hopelijk resultaat zal zien over 2/3 maanden tijdens m'n bulk.

Nee jongens! Deathlift is een deadlift met een bolle rug ;)

Terug
Naar boven