MuscleMeat

Deca en schouderblessure

Hey yzord. Als ik me niet vergis heeft " LangeMan" van dit forum diverse topics geopend over een vergelijkbaar probleem/oplossing. PM hem maar ff, later kwam hij ook met hgh aan, ik weet niet of hij een van beide heeft gebruikt ofzo; maar hij weet er in ieder geval meer van. Zo niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Succes met je blessure!

romina zei:
hoi, doet het soms ook zeer als je je arm ontspannen houdt en dan op de zijkant van je schouder drukt? en als je je schouder dan juist aanspant en je drukt dan dat het dan minder of geen pijn doet? wat jij beschrijft klinkt me namelijk erg bekend in de oren wat betreft de blessure.
over dat deca spul weet ik niets, had er ook nog nooit van gehoord.
groetjes romina

dat 'spul' is steroide, en zou ik maar voorlopig niet aan beginnen;)
..wat je wel kan doen is (als je blessure aanhoud) naar de fysio gaan, die kan je beter vertellen wat het is.

• Topic Starter Topic Starter
A.s. dinsdag fysio. Ben benieuwd :)

Misschien een stom idee, maar heb je geen slijmbeursontsteking?Heb ik ook gehad na een val van mijn fiets. Dit kan ook ontstaan door overbelasting of het veelvuldig maken van eenzelfde beweging!De pijn die je beschrijft klinkt precies zo. Als dit het geval is kan je van je huisarts een injectie in die ontsteking krijgen(met een soort steroiden geloof ik) krijgen. Die werkt ontstekingsremmend en helaas, je wil het vast niet horen, rust en ontzien moet wel een tijdje anders kan je er je leven lang last van houden!I!En als je bedenkt dat de huisars iets inspuit met ongeveer dezelfde werking als deca(als ik me niet vergis) klinkt het al helemaal logisch!k ben er gelukkig helemaal vanaf!Succes ermee:(

Als je toch wat wilt gebruiken, let dan even op deze feiten:

-Deca wordt al jaren in het American Football gebruikt om spelers sneller te laten herstellen van blessures
-Hierbij worden therapeutische doses gebruikt, GEEN lichte kuurdoses als 200mg/week!!!
-Deca heeft op deze manier z'n succes bij gewrichtsaandoeningen bewezen
-Gebruik de zoekfunctie eens op HGH en blessures of vraag Lange Man, die heeft onlangs een thread geopend over juist HGH-gebruik voor herstel. Was interessant.

Hmm, iemand betrouwbare referenties?

HGH heeft zeer veel goeds gedaan voor mijn schouder, van super extreem gevoelig naar beetje gevoelig gegaan.
Ik loop nu sinds woensdag bij een chiropractor die ook effe me schouder heeft
lopen kraken en ervan overtuigt is dat ik weer kan BB'n.
Weleenswaar zei hij dat ik geen PR's moet gaan doen, dus niet mijn max onder 10 reps gaan doen.

HGH en Deca lijkt me zeker een goede keus, maar probeer ook te kijken of je met een fysio of chiro de oorzaak kan aanpakken.
Ik hoop echt dat ik dit jaar nog mijn 10 kilo'tjes spier terug kan winnen :)

zoiezo veel sterkte ! en voor vragen over mijn HGH kuurtje ben altijd van harte welkom !

monique zei:
Misschien een stom idee, maar heb je geen slijmbeursontsteking?Heb ik ook gehad na een val van mijn fiets. Dit kan ook ontstaan door overbelasting of het veelvuldig maken van eenzelfde beweging!De pijn die je beschrijft klinkt precies zo. Als dit het geval is kan je van je huisarts een injectie in die ontsteking krijgen(met een soort steroiden geloof ik) krijgen. Die werkt ontstekingsremmend en helaas, je wil het vast niet horen, rust en ontzien moet wel een tijdje anders kan je er je leven lang last van houden!I!En als je bedenkt dat de huisars iets inspuit met ongeveer dezelfde werking als deca(als ik me niet vergis) klinkt het al helemaal logisch!k ben er gelukkig helemaal vanaf!Succes ermee:(

Dank je Monique....advies van vrouwen hou ik wel van :) maar de cortisonen spuit is nog niet een optie waar ik aan wil denken.

DBC01 zei:
-Hierbij worden therapeutische doses gebruikt, GEEN lichte kuurdoses als 200mg/week!!!

Aan wat voor een dosis moet ik dan denken?

Yzord zei:
Dank je Monique....advies van vrouwen hou ik wel van :) maar de cortisonen spuit is nog niet een optie waar ik aan wil denken.

Aan wat voor een dosis moet ik dan denken?

Als ik het goed heb 200mg per 3 weken ofzo maar dat moet iemand hier effe conformeren.
Moet je trouwens nakuren met zo'n lage dosis ?

is er bewijs dat het werkt?

Glenn GX zei:

Niemand kan met zekerheid zeggen of het bij Yzord gaat werken,
maar ik heb hier en daar mensen gesproken waarbij het werkte.
Het is echter wel wetenschappelijk bewezen dat het de collagensynthesis verhoogt
en dat het de gewrichten smeert.

hay ,zelf pas gestopt met de deca zo´n week of 5 en nu komt de blessure terug nog erg licht en weet ook niet of ik nu alleen voor de schouderblesure nog een lichte dosis zal nemen want ik wil eigenlijk mijn lichaam rust geven (ook al was het een lichte kuur),maar ik was 100 procent van mijn blessure af.

Kennelijk neit dan he..
En je opent nu een bijna jaar oud topic:D

Je moet wel een aangepaste training volgen en niet hardcore doorknallen. Anders verpruts je het zelf ja.

Ik ben van mijn 6 maanden durende blessure afgekomen.

het duurt 8-10 weken tot glucosamine begint te werken

En dan begint het nog maar een klien beetje aan te slaan voor goed resultaat moet je algauw 4 maand 2000mg gebruiken ,beter nog is het gewoon het ganse jaar door gebruiken maar glucosamine is toch wel meer voor kraakbeen dan voor pezen, en voor spieren of ontstekingen doet het helemaal niks hoor.

Momenteel slik ik 500mg naproxem per dag. Ik zal dat eens opvoeren naar 750mg.
Ik heb de zelfde blessure nu ook al een week of 6. Wat vorige week omsloeg naar een zware ontsteking in mijn schouder echt 3 dagen met koorts en pijn in bed gelegen.Gaat nu weer wat beter Heb de zelfde tabl Naproxen 1500mg p/dag + Nexium 20mg

Hoi Yzord,

Ik heb ook een schouderblessure (7maanden al) en ben benieuw wat jij hebt gebruikt om er van af te komen? DECA????

Wat ook helpt is totaal andere oefeningen gaan doen.
Een blessure sluipt er soms in door eenzijdigheid van de training.
Schouders hebben een enorme beweeglijkheid.
Als jij je schouders enkel traint met beperkte bewegingsuitslag...
zoals duwen en trekken ,of dat nu horizontaal of verticaal gebeurt...
geeft dit nog steeds een zeer beperkt bewegingsverloop.
Dikwijls verwaarloos je dan de helft van je schouder-ondersteunende spiergroep...

ik heb zelf een aantal keren schouder luxatie gehad. bij blijvende pijn in schouder nooit mee blijven lopen . mocht je gevallen zijn kan er altijd wat beschadig zijn waar je in eerste instantie geen last of weinig last van hebt maar wat later toch weer komt opzetten. ook kan het zijn dat er zenuwen klem zitte , ik zou zeggen laat er goed naar kijken dat kan een hoop problemen voorkomen. opzich logische dat deca een goede werking op je schouder kan hebben ,maar ik denk dat dit voor elke steroide geld omdat het je spiere in je schouder sterkt maakt. deca schijnt wel tevens je gewrichten en peze te verbeteren hier weet ik zelf niet echt veel vanaf. training aanpassen. lichte pijntjes in je schouder serieus neme en andere oefening doen of niet te zwaar gaan in die oefeningen en gewoon goed naar laten kijken, iniedergeval succes

Mmm ik zit nog met een licht zeurende na pijn in de schouder en de knie ... ik begin ook steeds meer naar dat Deca verhaal over te hellen eigenlijk .. ik wil na een half jaar kwakkelen ook wel weer eens op weg naar knallen ...

Terug
Naar boven