AndroidHealthClinic

Sticky Deel hier Supermarkt aanbiedingen.

Is ook f*cking lastig tegenwoordig. Zo heeft Aldi dv kip geen keurmerk maar voldoet wel (ruim)aan de eisen daarvoor. Keurmerken zeggen ook niks, zijn gewoon regels waar producenten/verkopers zich zo goedkoop en minimaal mogelijk aan houden als ze denken er meer winst mee te kunnen maken. Vooral 'bio', moet daar altijd om lachen als mensen daadwerkelijk geloven dat het door tree hugging hippies, zonder 'middeltjes' enzo geproduceerd wordt.

Voedingswaarden

Deze waarden gelden voor het onbereide product.

SoortPer 100 Grams
Energie435KJ/103kcal
Vet2,5g
Waarvan verzadigd0,3g
Koolhydraten3,3g
Waarvan suikers0,5g
Eiwitten31g
Zout0,6g

Als deze waarden kloppen mogen ze van mij liters water toevoegen :D

31 gram eiwit = 124 kcal
3,3 gram koolhydraten = 13,2 kcal
2,5 gram vet = 22,5 kcal
Totaal 159,7 kcal.
Als er bijvoorbeeld gelatine of collageen in zit, heb je toch eiwit zonder kcal?

Volgens mij wordt dat (naast oa de zuurtegraad, zout, zetmeel, plantaardig gom) gebruikt om water te binden.

Ja, qua eiwitgehalte wel. Maar eiwitten uit bot, kraakbeen, huid of bloed hebben geen kcal. Je hebt er ook niets aan qua spieropbouw

Als al die voedingswaarden opneembaar zouden zijn, zou je uitkomen op 159,7. Volgens het etiket is het 103.
Daar kan je toch uit opmaken dat 56,7 niet opneembaar is?

Een kipproduct dat voor 30% uit water bestaat en 31 g eiwit per 100g heeft?

BS

• Topic Starter Topic Starter
Ja, qua eiwitgehalte wel. Maar eiwitten uit bot, kraakbeen, huid of bloed hebben geen kcal. Je hebt er ook niets aan qua spieropbouw

Als al die voedingswaarden opneembaar zouden zijn, zou je uitkomen op 159,7. Volgens het etiket is het 103.
Kipfilet met kraakbeen ?

Dat is beiden niet waar.

Daar kun je uit opmaken dat iets van de voedingwaarden niet klopt, dat kan een fout van het laboratorium zijn, of van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat het eiwitgehalte niet juist is. 17 a 18 gram zal het zijn gezien de hoeveelheid toegevoegd water en dan klopt alles.

Het eiwitgehalte wordt niet direct bepaald, maar wordt berekend uit het gehalte organisch stikstof. Ik zie niet iets wat die meerwaarde kan beïnvloeden, dus het is of een tikfout of bewuste fraude.

Kiloprijs van €18,- met 2,5kg of €16,- met 5kg. Zo heel veel zit het er niet van af. Bulkpowders heeft imo de beste prijs/kwaliteit verhouding, alleen wel altijd neppe bedragen waar ze dan 'hoge kortingen' op gooien.
Jarenlang gehad maar komt nu helemaal mn neus uit. Dan liever iets meer betalen voor een echt lekkere whey.

Dat is beiden niet waar.

Daar kun je uit opmaken dat iets van de voedingwaarden niet klopt, dat kan een fout van het laboratorium zijn, of van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat het eiwitgehalte niet juist is. 17 a 18 gram zal het zijn gezien de hoeveelheid toegevoegd water en dan klopt alles.
Oke.

Kip is 70%
Zout zorgt max voor 10% vocht vasthouden
Hoe wordt de overige 20% dan vastgehouden?

Terug
Naar boven