MuscleMeat

Deel hier Supermarkt aanbiedingen.

Bezoekers in dit topic

Bij de Albert Heijn:

Screenshot_20220907-125655_Albert Heijn.jpg

Screenshot_20220907_125736.jpg
 
Korting bij Van Beekum Specerijen met kortingscode uit video en/of beschrijving
 
Ik kan iedereen van harte de Vomar aanraden. Hun aanbiedingen zijn echt geniaal. Bijv. iedere donderdag eieren voor €0,10 per stuk. Of een blok kaas op dinsdag voor €4,99. Ook hun werkaanbiedingen zijn een stuk beter dan de AH.
 
Ik kan iedereen van harte de Vomar aanraden. Hun aanbiedingen zijn echt geniaal. Bijv. iedere donderdag eieren voor €0,10 per stuk. Of een blok kaas op dinsdag voor €4,99. Ook hun werkaanbiedingen zijn een stuk beter dan de AH.

Morgen weer inderdaad! Sowieso s morgen even de 35% stickers scoren en de reclamefolder app downloaden ;-)
 
Morgen weer inderdaad! Sowieso s morgen even de 35% stickers scoren en de reclamefolder app downloaden ;-)
Die stickers stelen? :') of ben ik niet bekend met een 35% sticker in de ochtend?
 
Screenshot_20221017-212423_Samsung Internet.jpg


Opzich niet duur toch? 600 gram < 3,14?
 
Ik vraag me altijd af hoe mensen berekenen hoeveel kip ze eten als ze drumsticks eten? je weet toch niet hoeveel % kip is en hoeveel % bot?
Voedingswaarde op t product is altijd voor t onbereide product.
Na bakken verandert bot niet qua gewicht. Dus wil je het exact weten --> botjes terugwegen (en uitgedruipt vet oplikken)

Indicatief heeft gare drumstick/kippenpootjes als t gegrilt is ca. 150-175 kcal per 100 gr vlees. Omdat je nier al t vet opeet.

Hou je dezelfde manier van bereiden altijd aan dan maakt t op je totaal als recreatief (bb gerichte) sporter niet veel uit.
Als pro of wedstrijdsporter zal dit toch geen standaard in een prep schema zijn. ;)
 
Voedingswaarde op t product is altijd voor t onbereide product.
Na bakken verandert bot niet qua gewicht. Dus wil je het exact weten --> botjes terugwegen (en uitgedruipt vet oplikken)

Indicatief heeft gare drumstick/kippenpootjes als t gegrilt is ca. 150-175 kcal per 100 gr vlees. Omdat je nier al t vet opeet.

Hou je dezelfde manier van bereiden altijd aan dan maakt t op je totaal als recreatief (bb gerichte) sporter niet veel uit.
Als pro of wedstrijdsporter zal dit toch geen standaard in een prep schema zijn. ;)
Deze is enorm lean, 135 kcal /100gram en is al gekruid
 
Voedingswaarde op t product is altijd voor t onbereide product.
Na bakken verandert bot niet qua gewicht. Dus wil je het exact weten --> botjes terugwegen (en uitgedruipt vet oplikken)

Indicatief heeft gare drumstick/kippenpootjes als t gegrilt is ca. 150-175 kcal per 100 gr vlees. Omdat je nier al t vet opeet.

Hou je dezelfde manier van bereiden altijd aan dan maakt t op je totaal als recreatief (bb gerichte) sporter niet veel uit.
Als pro of wedstrijdsporter zal dit toch geen standaard in een prep schema zijn. ;)
Ja dat dacht ik idd ook al de botten terugwegen, wel een pain in the ass.

Ik doe niet altijd wedstrijden maar ik krijg wel storing van het niet exact weten hoeveel kcal ik eet. Voor de recreatieve fitnesser wss prima idd.
 
Na het eten weeg je het afval. Al eet ik bijna nooit die sticks
 
Ja dat dacht ik idd ook al de botten terugwegen, wel een pain in the ass.

Ik doe niet altijd wedstrijden maar ik krijg wel storing van het niet exact weten hoeveel kcal ik eet. Voor de recreatieve fitnesser wss prima idd.
Met alleen botten terugwegen ben je er niet.
De meeste kcal zit in t vel waar t vet uitgaat met grillen. Dus als je de kcal berekend via terugwegen overschat je de kcal. Je rekent dan immers wel al het vet van t ongegrilde product mee in je kcal en dat eet je niet.
Het blijven schattingen.
En vergeet niet... op t product (op elk product btw.. ) staat een gemiddelde Voedingswaarde... elk natuurproduct kan afwijken. Zeker als t gaat om vel van kip, of vetranden aan vlees of gehakt. Bakken kwark zijn de ene x ook net wat steviger van structuur als de andere keer.
Zolang je alles op dezelfde manier meerekent middelt dat wel uit.
Maar voor de gemiddelde autistisch trackende DBB er is dit lastig :o
 
Bekijk bijlage 570058

Opzich niet duur toch? 600 gram < 3,14?
Bij de Turk of in de groentehal op de zwarte markt (De Bazaar) in Beverwijk betaal je rond de €10 voor 3kg drumsticks.

Haal je 20kg dan betaal je < €2 per kg.

€5 de kilo is dus niet per se goedkoop.
 
Voedingswaarde op t product is altijd voor t onbereide product.
Na bakken verandert bot niet qua gewicht. Dus wil je het exact weten --> botjes terugwegen (en uitgedruipt vet oplikken)
Dat gaat niet helemaal op aangezien je product, in dit geval kipdrumstick, tijdens het bakken vocht en vlees verliest.
En dat verlies is zeer afhankelijk van de bereidingswijze. In een stoofpot behoudt het meer vocht, en vooral veel meer vet, dan wanneer je het bijv. op de bbq gooit.

Desalniettemin zijn kipdrumsticks voor mij de ideale eiwitrijke snacks. Smaakvol, goedkoop (qua € per gram hoogwaardig eiwit), makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Proef op de som:

300g drumstick voor oven
Eten
100g bot na eten

= 200g x 130 kcal = 260 calorieën

In verhouding dus 33% van je drumstick is bot/pees
Heb je wel al t uitgedrupte vet opgelikt?
Want dat zit wel bij de 130 kcal per 100 gram in (kcal is op verpakking per 100 gram onbereid product). Dus als je het op deze manier berekent eet je in het echt minder dan die 260 kcal ;)
 
Back
Naar boven