AndroidHealthClinic

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Er zijn wat kleine dingen bijgestuurd, maar er is niet veel veranderd. Probleem loopt ook al veel langer dan vorig jaar.

Leg me dan even uit waarom in deze tijden van schaarste verzorgend personeel in verpleeghuizen niet kunnen rondkomen?
Geen idee. Mensen in mijn omgeving die dat werk doen hoor ik er nooit zo op die manier over. Maar waarom zoeken ze niet een andere baan?

Het hoge ziekteverzuim in de zorg komt deels ook omdat mensen zelf eindeloos doorgaan totdat ze helemaal opgebrand zijn. Dat siert ze, het is ontzettend nobel. Maar handig is het niet. Maar zichzelf op #1 zetten is doorgaans niet de aard van menig zorgmedewerker.

Er zijn begint dit jaar verschillende proeven gestart waarbij de werkgever het ziekteverzuim al incalculeerde. Zon 5% extra mensen aangenomen om het ziekteverzuim op te vangen. Resultaat: bezetting van 110%. Betere sfeer, productiever, een drastisch lager ziekteverzuim en veel meer enthousiaste werknemers. En uiteindelijk is enthousiastme één van de sterkste en aanstekelijkste emoties die er is.

Ik ben geen voorstander van een maatschappij waarin je iedereen aan de hand moet nemen. Meer voorstander van mensen de tools geven die ze nodig hebben. Voor zorgmedewerkers is dat vaak een stukje assertiviteit, voor vrouwen an sich vaak een stukje netwerken (als in netwerk voor hun laten werken).

Geen idee.

Steeds meer mensen, ook met baan, bij de voedselbank, kinderen zonder ontbijt op school, CPB zegt dat de grens van het bestaansminimum omhoog moet.
Onzin. Scholen in slechte wijken hebben tegenwoordig standaard een boterhammenbar

Je noemt nu zaken die de staat heeft geregeld en niet de markt. In het kapitalisme is de markt bijna heilig en brengt de markt efficiëntie en voorspoed voor iedereen.

Het gaat economisch goed, maar er is steeds meer armoede in Nederland. Lonen blijven al jaren achter bij de economische groei, dat is niet iets van de laatste tijd. Er gaat steeds meer naar de factor kapitaal en steeds minder naar arbeid.
Sowieso is puur kapitalisme zonder (overheids)bemoeienis geen eerlijk systeem.

Geen idee.

Steeds meer mensen, ook met baan, bij de voedselbank, kinderen zonder ontbijt op school, CPB zegt dat de grens van het bestaansminimum omhoog moet.
Laatst hoorde ik dat een internet verbinding plus apparaat om er op te kunnen eerste levensbehoefte is geworden. Waarschijnlijk is dat ook echt zo en volstaat computer in een bibliotheek niet meer, maar dat verplaatst de armoedegrens wel aanzienlijk.

Laatst hoorde ik dat een internet verbinding plus apparaat om er op te kunnen eerste levensbehoefte is geworden. Waarschijnlijk is dat ook echt zo en volstaat computer in een bibliotheek niet meer, maar dat verplaatst de armoedegrens wel aanzienlijk.
Die bibliotheek is ook wegbezuinigd, maar dat klopt, in die zin is de maatschappij veranderd en de armoedegrens opgeschoven.

Dat is een prima pleister, maar ergens is het belachelijk.
Ja en nee. Problemen komen niet altijd door te weinig inkomen. Bijvoorbeeld verslavingen kunnen ook een rol spelen.

Er valt veel negatiefs over te zeggen. Maar de samenhorigheid is daar vaak wel dermate goed, menigeen kan daar nog wat van leren.

Als ik boterhammenbarren en honger hoor of lees moet ik altijd aan mijn vader denken. Zolang je geen tulpenbollen eet ken je geen honger of armoede. :grinny:

Als ik boterhammenbarren en honger hoor of lees moet ik altijd aan mijn vader denken. Zolang je geen tulpenbollen eet ken je geen honger of armoede. :grinny:
Op sommige katholieke scholen in België, zorgen de nonnen voor een warme lunch tussen de middag. In Frankrijk is drie gangen gebruikelijk.

Zou jij dat een vooruitgang vinden voor jouw kinderen?

Denk er eens goed overna, hoe zie jij dit volbracht worden? Wie bepaald bijvoorbeeld wat gelijkheid of gelijkwaardigheid is?
IISC_EqualityEquity_300ppi-600x450-1-300x225.png

Gelijkheid = iedereen dezelfde middelen
Gelijkwaardigheid = kijken waarom sommige dingen niet lukken en de middelen daar op afstemmen

Op sommige katholieke scholen in België, zorgen de nonnen voor een warme lunch tussen de middag. In Frankrijk is drie gangen gebruikelijk.

Zou jij dat een vooruitgang vinden voor jouw kinderen?

Ik zou dat geen achteruitgang noemen eerlijk gezegd.

Terug
Naar boven