Fitness Seller

Demoustier reportage bodybuilding

Voedsel is niet illegaal, roken is niet illegaal, drinken is niet illegaal.
AAS is wel illegaal (zonder medische verwijzing van een arts). Zo moeilijk is het toch niet om onderscheid te maken?

Gebruikers kiezen ervoor om de wet te overtreden, dan ook zelf voor de eventueel negatieve gevolgen verantwoording nemen.

Zie antwoord hierboven.

Dus als ik het goed begrijp heb je een crimineel als avatar?

ze moeten die gasten die op de eerste hulp komen in het weekend eens de rekening zelf laten betalen
zijn ze gelijk clean voor de rest van hun leven

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 23:12 ----------

schrijf ik je was me net voor

Qft

Dacht coma zuiper gemiddeld 2500 euro..

Achja verdient zich toch wel terug met alle accijnzen

Voedsel is niet illegaal, roken is niet illegaal, drinken is niet illegaal.
AAS is wel illegaal (zonder medische verwijzing van een arts). Zo moeilijk is het toch niet om onderscheid te maken?

Gebruikers kiezen ervoor om de wet te overtreden, dan ook zelf voor de eventueel negatieve gevolgen verantwoording nemen.

Zie antwoord hierboven.

Gebruik en koop is niet strafbaar

Edit: in Nl, had nie gezien dat het over belgenland ging

Laatst bewerkt:
kwam dit al aan bod? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...13/06/11/Doping-is-een-echte-doodgraver.dhtml

prof J Tytgat vindt, desondanks geen lange termijn onderzoeken, dat deze middelen doodgravers zijn op lange termijn.

en de 'fitnesswereld' moet dringend uitgemest worden.

iemand met verstand van zaken die deze kan rapporteren voor foute feiten? (je kan dit op hun website in dit artikel doen)

prof Tytgat is de media's go to guy als het om doemdenken rond middelen of gezondheid gaat, altijd extreem overdrijven, zo komt de man vaak op tv.

iemand met verstand van zaken die deze kan rapporteren voor foute feiten? (je kan dit op hun website in dit artikel doen)

prof Tytgat is de media's go to guy als het om doemdenken rond middelen of gezondheid gaat, altijd extreem overdrijven, zo komt de man vaak op tv.

Inderdaad, het zou maar eens een keertje om een andere drugs moeten gaan, is echt weer compleet uit proportie getrokken waarbij elk relativiteitsbesef weer ver zoek is.

Ben zijn verhaaltjes ondertussen wel meer dan beu gehoord.

Hij lijkt ook niet te beseffen dat de meeste gebruikers (lees: mensen die vaker dan 1x kuren, dus niet de prutsers die zich in 1x kapot maken) maar al te goed op de hoogte zijn van de risico's en hier bewust voor kiezen.

Tegen een roker kan je ook elke dag zeggen dat het ongezond is, kan je ook elke dag op tv verkondigen, wat gaat het helpen buiten dat mensen het hele gedoe nog hypocrieter gaan vinden dan voorheen?

met de treinramp in wetteren kwam hij ook op tv, de metingen waren allemaal geruststellend, zei hij zelf, maar als dit en dit dit en dit en dit zou tegenzitten dan KRIJGT IEDEREEN KANKER KANKER KANKERRR STERVEN ENDOFTHEWORLD.

en daarover wist ie nog waarover het ging, de man is immers toxicoloog, maar over roids heeft hij echt geen kaas gegeten, en de vlaamse 'doping-experts' of 'doping-authoriteit' is gewoon de anti-doping-authoriteit...welk nieuws zouden die dan brengen. het allerergste is dat de machthebbenden in dit land luisteren naar deze halve mediafiguren en dus actief maatregelen zullen nemen want, een professor van het KUL heeft immers gezegd dat iedereen die in contact komt met deze middelen er aan kapot zal gaan, dus tijd voor actie! (de fitnesswereld 'uitmesten') ik voorspel donkere jaren voor de fitnessindustrie in Vlaanderen.

met de treinramp in wetteren kwam hij ook op tv, de metingen waren allemaal geruststellend, zei hij zelf, maar als dit en dit dit en dit en dit zou tegenzitten dan KRIJGT IEDEREEN KANKER KANKER KANKERRR STERVEN ENDOFTHEWORLD.

en daarover wist ie nog waarover het ging, de man is immers toxicoloog, maar over roids heeft hij echt geen kaas gegeten, en de vlaamse 'doping-experts' of 'doping-authoriteit' is gewoon de anti-doping-authoriteit...welk nieuws zouden die dan brengen. het allerergste is dat de machthebbenden in dit land luisteren naar deze halve mediafiguren en dus actief maatregelen zullen nemen want, een professor van het KUL heeft immers gezegd dat iedereen die in contact komt met deze middelen er aan kapot zal gaan, dus tijd voor actie! (de fitnesswereld 'uitmesten') ik voorspel donkere jaren voor de fitnessindustrie in Vlaanderen.

Ach ja, is ook maar een ouwe kerel overleden en wat mensen in ziekenhuis beland.. Niks ergers dan steroïden natuurlijk

Dit is inderdaad waar ik me het meeste aan stoor bij dergelijke 'reportages' (eerder: docutainment maar goed). De go-to-guys in de Vlaamse media zijn dikwijls niet de experten die ze zelf graag zouden zijn, getuige daarvan de jaarlijkse Apocalyps-verhalen van griepexpert Marc Van Ranst die rond de herfst telkens weer van stal wordt gehaald. Ze komen telkens weer uit bij dezelfde mediageile professoren zoals Dr. Goossens die dergelijke inconsequente reportages maar al te graag met sterke verhalen (EXploderende testikels? IMploderen ze niet eerder?) opsmukken.
Het stoort me ook mateloos dat elke motivatie om met krachtsport of bodybuilding te beginnen wordt herleid tot 'indruk maken op vrouwen'. Ik ken weinig vrouwen die kleerkast van 120kg met -8% vp aantrekkelijk vinden... Dan kijk ik liever naar een documentaire zoals 'I want to look like that guy' (die gast zelf dan, als die trainer natty is, ga ik ook op mijn eten letten...) of 'Bigger, stronger, faster'. Zeker in die laatste wordt tenminste een genuanceerd beeld van AAS-gebruik geportretteerd; zeker het stukje over Mark Bell (WSB) laat toch zien dat AAS-gebruik niet noodzakelijk moet leiden tot puisterige marginalen die met veterinaire 'pikuurkes' vrouwen willen imponeren!

Los van de link tussen doping en BODYBUILDING vind ik het ook hoog tijd dat er eens werk wordt gemaakt van een genuanceerde reportage of desnoods sensibiliseringscampagne over doping en WIELRENNEN: ik denk dat veel mensen zouden verschieten van wat een amateurwielrenner allemaal in zijn kas kapt om 's zondags op kop te kunnen rijden zonder daar evenwel iets mee te winnen, laat staan verdienen.
Na de schandalen rond Lance Armstrong lijkt iedereen te geloven dat het (professionele) wielrennen nu echt wel uitgekuist is, en dat diegenen die nu nog betrapt worden, echt de laatste der Mohikanen zijn. Rij maar eens enkele keren met een groepje hardrijders (waar ook profs een training meepikken) mee, ik geloof er al lang niet meer in!
De Vlaamse Overheid moet dringend eens wat geld steken in dopingcontroles in het amateurwielrennen bij de nevenbonden en een consequent dopingbeleid voeren over de grenzen van de verschillende sporten heen. Dit lijkt dhr. Muyters echter niet te vatten...
Ik vind de analogie met alcohol en roken/drugs ook niet zo ver gezocht: het lichamelijke, psychologische en financiële leed, en dan niet alleen bij gebruikers (ze doen maar) maar in de eerste plaats bij de directe (familiale) omgeving en bij uitbreiding onze bevolking, bij misbruik is toch niet te onderschatten!
Nog steeds ben ik blij met mijn keuze om thuis te trainen, los van het feit dat ik niet gebruik. Bepaalde rechten worden hier met de voeten getreden om een inconsequent sportbeleid/dopingbeleid/DRUGSbeleid hoog te houden.

Dit is inderdaad waar ik me het meeste aan stoor bij dergelijke 'reportages' (eerder: docutainment maar goed). De go-to-guys in de Vlaamse media zijn dikwijls niet de experten die ze zelf graag zouden zijn, getuige daarvan de jaarlijkse Apocalyps-verhalen van griepexpert Marc Van Ranst die rond de herfst telkens weer van stal wordt gehaald. Ze komen telkens weer uit bij dezelfde mediageile professoren zoals Dr. Goossens die dergelijke inconsequente reportages maar al te graag met sterke verhalen (EXploderende testikels? IMploderen ze niet eerder?) opsmukken.
Het stoort me ook mateloos dat elke motivatie om met krachtsport of bodybuilding te beginnen wordt herleid tot 'indruk maken op vrouwen'. Ik ken weinig vrouwen die kleerkast van 120kg met -8% vp aantrekkelijk vinden... Dan kijk ik liever naar een documentaire zoals 'I want to look like that guy' (die gast zelf dan, als die trainer natty is, ga ik ook op mijn eten letten...) of 'Bigger, stronger, faster'. Zeker in die laatste wordt tenminste een genuanceerd beeld van AAS-gebruik geportretteerd; zeker het stukje over Mark Bell (WSB) laat toch zien dat AAS-gebruik niet noodzakelijk moet leiden tot puisterige marginalen die met veterinaire 'pikuurkes' vrouwen willen imponeren!

Los van de link tussen doping en BODYBUILDING vind ik het ook hoog tijd dat er eens werk wordt gemaakt van een genuanceerde reportage of desnoods sensibiliseringscampagne over doping en WIELRENNEN: ik denk dat veel mensen zouden verschieten van wat een amateurwielrenner allemaal in zijn kas kapt om 's zondags op kop te kunnen rijden zonder daar evenwel iets mee te winnen, laat staan verdienen.
Na de schandalen rond Lance Armstrong lijkt iedereen te geloven dat het (professionele) wielrennen nu echt wel uitgekuist is, en dat diegenen die nu nog betrapt worden, echt de laatste der Mohikanen zijn. Rij maar eens enkele keren met een groepje hardrijders (waar ook profs een training meepikken) mee, ik geloof er al lang niet meer in!
De Vlaamse Overheid moet dringend eens wat geld steken in dopingcontroles in het amateurwielrennen bij de nevenbonden en een consequent dopingbeleid voeren over de grenzen van de verschillende sporten heen. Dit lijkt dhr. Muyters echter niet te vatten...
Ik vind de analogie met alcohol en roken/drugs ook niet zo ver gezocht: het lichamelijke, psychologische en financiële leed, en dan niet alleen bij gebruikers (ze doen maar) maar in de eerste plaats bij de directe (familiale) omgeving en bij uitbreiding onze bevolking, bij misbruik is toch niet te onderschatten!
Nog steeds ben ik blij met mijn keuze om thuis te trainen, los van het feit dat ik niet gebruik. Bepaalde rechten worden hier met de voeten getreden om een inconsequent sportbeleid/dopingbeleid/DRUGSbeleid hoog te houden.

+1, al vind ik dat ze gewoon niks te zoeken hebben bij recreatieve sporters. Minste wat ze kunnen doen is mensen die nooit in competitieverband gesport hebben en dit in de nabije toekomst ook niet van plan zijn gewoon met rust te laten.

Ik zie echt totaal niet in waar zij zich mee bemoeien. Personen die niet drinken, roken, overlast bezorgen, ander drugsmisbruik maar wel keihard trainen en AAS pakken... waarom wil je hen in godsnaam bekeuren? Wat win je daar nu mee? Hun ban uit competitiesport is sowieso al dode letter. Ik snap het eerlijk gezegd echt niet, of moet ik echt geloven dat de overheid zoveel inzit met mijn gezondheid als AAS-gebruiker maar tegelijkertijd wel gretig taksen heft op tabak en alcohol, waarom? Ook om de volksgezondheid zeker :roflol:. Laat me niet lachen, dan was al die troep al lang illegaal, net zoals AAS.

Zowel op de 'Worldwide' als de 'Europe' Facebook pagina van Musclemania stond vandaag dit:

Belgium junior star ERKO JUN is bumping up his game and making the trip to MM Universe in Miami Beach. After winning many European junior titles, the 5'10", 198 lbs. former school jock says he feels like its time to move on to bigger shows. "I am 100% natural, so I knew I had to start doing the Musclemania shows," Erko explains. "Some of friends in the US said I should compete and be seen at the Miami Beach show (Universe), so since I am at my biggest and best shape ever, it was time to make the big move." You can catch Erko and over 400 other incredible competitors on stage on June 28-29 LIVE on www.musclemania.tv.

Bron 1
Bron 2

Grappenmaker joh, 100% natural haha

Grappenmaker joh, 100% natural haha

ik ken erko al 10jaar en ja hij is naturel, gast leeft voor deze sport doet al jaren niets anders neemt zelfs amper weekje vakantie so dont judge 2 fast

over de reportage zelf viel mee, erko heeft zijn best gedaan een positieve kant van bb te laten zien en dat niet iedereen moet denken dat je gwn moet kuren en breed word dat het traine, rust een de motivatie zijn maar natuurlijk moet er weer negatief kantje aan heel de reportage hangen zeker de gene die gaat kuren zonder ooit getraint te hebbe ,D

Laatst bewerkt:
ik ken erko al 10jaar en ja hij is naturel, gast leeft voor deze sport doet al jaren niets anders neemt zelfs amper weekje vakantie so dont judge 2 fast

over de reportage zelf viel mee, erko heeft zijn best gedaan een positieve kant van bb te laten zien en dat niet iedereen moet denken dat je gwn moet kuren en breed word dat het traine, rust een de motivatie zijn maar natuurlijk moet er weer negatief kantje aan heel de reportage hangen zeker de gene die gaat kuren zonder ooit getraint te hebbe ,D

dan mag jij toch is uitleggen wat hij op die dopinglijst doet

Hij is 2 keer betrapt. Alles is terug te vinden in deze topic.

persoonlijk vind ik iedereen die meewerkt aan een vervolgreportage om te tonen hoe 'normaal en niet zo schadelijk' anabole steroiden zijn, grotere kapotmakers van deze sport. gaan jullie echt naar buiten brengen dat elke bodybuilder juicet? ja dat zal echt een veel beter beeld geven over deze sport, of je nu min of meer gelijk hebt of niet, de buitenstaander is al lang van mening dat doping FOUT en ONGEZOND is.
en erko zijn verleden naar boven halen? waar is dat goed voor? jelly? live and let live potverdomme wat een haat in deze wereld...

persoonlijk vind ik iedereen die meewerkt aan een vervolgreportage om te tonen hoe 'normaal en niet zo schadelijk' anabole steroiden zijn, grotere kapotmakers van deze sport. gaan jullie echt naar buiten brengen dat elke bodybuilder juicet? ja dat zal echt een veel beter beeld geven over deze sport, of je nu min of meer gelijk hebt of niet, de buitenstaander is al lang van mening dat doping FOUT en ONGEZOND is.
en erko zijn verleden naar boven halen? waar is dat goed voor? jelly? live and let live potverdomme wat een haat in deze wereld...

Jelly? Helemaal niet. Ik verdraag geen mensen die blazen over hoe natural ze wel niet zijn, terwijl het duidelijk niet zo is.

Jelly? Helemaal niet. Ik verdraag geen mensen die blazen over hoe natural ze wel niet zijn, terwijl het duidelijk niet zo is.

dat vind ik ook, maar welk nut heeft dat om het tegendeel te willen bewijzen in de media? maakt de hele sport ook alleen maar weer slecht.

wat gaat de buitenstaander denken: "kijk iemand die ik dacht nog naturel te zijn en ook die is het niet, bodybuilding is zo vuil, ik ga ze allemaal scheef bekijken"

kijk naar de punten die demoustier zelf al aangeeft te willen tonen:
Het verleden van Erko mbt steroïden. - yah rully positiv
De schorsing van Erko en de impact op zijn carrière. - sensaaatiiee alweer een bedrieger in de media, laten we hem bestoken!
Het gebruik van steroïden in andere landen en de "legaliteit" ervan. vooral legaliteit tussen brackets zetten.

kijk in saoudi arabie durf ik gerust juiced rond te lopen hoor, maar daar kappen ze je kop eraf als je alcohol hebt. persoonlijk vind ik dat beter :D maar dat is ook net zoals hier, gewoon iets verbieden. en het gaat hier over een wet die wordt gebroken, niet over gezondheid of whatever, ze staven alleen hun wet-standpunt omdat het zo gevaarlijk zou zijn volgens de """"experts""".

Als iemand ook maar denkt dat dit een reportage wordt over hoe normaal en niet zo schadelijk deze middelen zijn, guess again, opnieuw komen de welkbekende doomsdayzaaiers gillen over hoe gestoord elke bodybuilder is die denkt dat deze middelen niet zo schadelijk zijn, ZE TASTEN KENNELIJK OOK HUN VERSTAND AAN! dat hoor ik tytgat al zeggen (of hij zal wel weer letterlijk kopieren wat een ander anti-dopingauthoritair figuur weer uitkraamt).

ik wacht vol spanning af op een of andere moord of geval van verkeersagressie in ons land waarin de dader ook toevallig een bodybuilder is of op juice staat, dan zullen we weer wat horen :)

anyway, tot hier my 2ct. We zijn niet mainstream, en als we allemaal gaan gillen dat doping normaal is zal dat niet beteren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven