AndroidHealthClinic

Demoustier reportage bodybuilding

ik ken erko al 10jaar en ja hij is naturel, gast leeft voor deze sport doet al jaren niets anders neemt zelfs amper weekje vakantie so dont judge 2 fast

over de reportage zelf viel mee, erko heeft zijn best gedaan een positieve kant van bb te laten zien en dat niet iedereen moet denken dat je gwn moet kuren en breed word dat het traine, rust een de motivatie zijn maar natuurlijk moet er weer negatief kantje aan heel de reportage hangen zeker de gene die gaat kuren zonder ooit getraint te hebbe ,D

Als hij natty is eet ik mijn schoen op :roflol:. Ken genoeg mensen in het Antwerpse milieu die dat verhaaltje kunnen ontkrachten.

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 10:18 ----------

en erko zijn verleden naar boven halen? waar is dat goed voor? jelly? live and let live potverdomme wat een haat in deze wereld...

Het boeit echt niemand in de AAS-sectie dat Erko pakt. Er openlijk voor uitkomen dat je een natty bent is weer wat anders, have some dignity denk ik dan. Niks verkeerd mee dat hij een beter beeld van de sport wil scheppen maar na zijn uitgelekte positieve testen verliest hij elk beetje aan credibiliteit, niet zozeer bij de mensen hier maar vooral bij het grote publiek.

Ik weet goed genoeg dat het met sponsors en blabla te maken heeft maar hij had beter niks gezegd.

Als hij trouwens echt natty is nu en dat wil blijven dan is zijn "carrière" vandaag de dag voorbij, alleszins toch op vlak van BB-ing :).

Geef mij dan maar gasten zoals Mathiaz hier vanop het forum, die hoor je amper tot weinig maar brengen wel een super bruut fysiek :D!

Dat erko natural is , is natuurlijk bullshit .Maar ik plaats me nu zelf even in zijn schoenen .Net als hem leef ik al 8jaar voor de sport .waarvan de eerste 5j natural .ik drink niet , ik rook niet , ik neem geen drugs , ik ga niet op stap . 5x per week trainen en 7 maaltijden per dag (8j lang !!)

Nu...
er zijn mensen waar ik eerlijk tegen kan zeggen dat ik ook aas (verstandig ) gebruik . Zij begrijpen wat ik er voor moet doen en hoe heel mijn leven er om draait .dat ik er keihard voor moet werken . Dag in dag uit.
Maar de grootste hoop daar moet ik gewoon tegen liegen.
Waarom ? omdat zij van mening zijn dat kuren vals spelen is en dat iedereen zo kan worden met behulp van die producten .Zij hebben ook totaal geen besef wat bodybuilding in feite inhoud ;)

Dit is gewoon exact wat er nu bij erko gebeurd !
Ik ben er zeker van dat er mensen weten hoe de vork echt in de steel zit bij erko (en nog steeds respect tonen voor wat hij doet)
Maar je kan gewoon niet verwachten dat hij eerlijk gaat toegeven op nationale tv dat hij aas gebruikt .

98% van de mensen zijn gewoon onwetend en hebben een vooroordeel.
die 98% van de mensen kennen ook wel ergens iemand die vollebak aan de aas zit (in de zomer) en super aggresief is en vol puisten staat. ( de fitness loopt vol met van die kerels die je enkel in de zomer ziet)
Zo een reportage bevestigd dan ook nog eens de vooroordelen van die 98%

just my 2 cents

ik ken erko al 10jaar en ja hij is naturel, gast leeft voor deze sport doet al jaren niets anders neemt zelfs amper weekje vakantie so dont judge 2 fast

over de reportage zelf viel mee, erko heeft zijn best gedaan een positieve kant van bb te laten zien en dat niet iedereen moet denken dat je gwn moet kuren en breed word dat het traine, rust een de motivatie zijn maar natuurlijk moet er weer negatief kantje aan heel de reportage hangen zeker de gene die gaat kuren zonder ooit getraint te hebbe ,D

dan mag jij toch is uitleggen wat hij op die dopinglijst doet

:roflol:

DMAA zeker :P

Dat erko natural is , is natuurlijk bullshit .Maar ik plaats me nu zelf even in zijn schoenen .Net als hem leef ik al 8jaar voor de sport .waarvan de eerste 5j natural .ik drink niet , ik rook niet , ik neem geen drugs , ik ga niet op stap . 5x per week trainen en 7 maaltijden per dag (8j lang !!)

Nu...
er zijn mensen waar ik eerlijk tegen kan zeggen dat ik ook aas (verstandig ) gebruik . Zij begrijpen wat ik er voor moet doen en hoe heel mijn leven er om draait .dat ik er keihard voor moet werken . Dag in dag uit.
Waarom ? omdat zij van mening zijn dat kuren vals spelen is en dat iedereen zo kan worden met behulp van die producten .Zij hebben ook totaal geen besef wat bodybuilding in feite inhoud ;)

Dit is gewoon exact wat er nu bij erko gebeurd !
Ik ben er zeker van dat er mensen weten hoe de vork echt in de steel zit bij erko (en nog steeds respect tonen voor wat hij doet)
Maar je kan gewoon niet verwachten dat hij eerlijk gaat toegeven op nationale tv dat hij aas gebruikt .

98% van de mensen zijn gewoon onwetend en hebben een vooroordeel.
die 98% van de mensen kennen ook wel ergens iemand die vollebak aan de aas zit (in de zomer) en super aggresief is en vol puisten staat. ( de fitness loopt vol met van die kerels die je enkel in de zomer ziet)
Zo een reportage bevestigd dan ook nog eens de vooroordelen van die 98%

just my 2 cents

Dat is ook het dubbele, hij kan niet eens zeggen dat hij aas gebruikt want dan kan hij zijn sport niet meer beoefenen.

Dus zegt hij hier dat hij natty is omdat hij op wilt scheppen over hoe goed zijn genen zijn of enkel om zijn plaats in de sport te behouden.

als je in vlaanderen toegeeft te gebruiken mag je zo enkele keren naar het politiebureau, huiszoeking en naar de rechtbank en de disciplinaire comissie om een paar duizenden euros te gaan dokken, ik snap hoe langer hoe meer dat alle topsporters bij hoog en laag beweren clean te zijn

een ander verhaal is het als die soort andere mensen gaan betichten van gebruik, maar ik zie Erko dat niet doen, behalve misschien naar van die mong*len die eens snel een zomerkuurtje gaan doen in de hoop snel arnold te zijn om te kunnen blinken op het strand. Erko leeft hiervoor, en wil hij in vlaanderen blijven en hier een naam opbouwen, dan blijft hij maar beter claimen naturel te zijn.

Je moet inderdaad gek zijn om in België te verkondigen dat je AAS gebruikt. Dopingcontroleurs kennen geen grenzen en kunnen dat enkel blijven doen omdat dit wereldje zo klein is en de kreten van enkelingen nooit gehoord zullen worden.

Als je het objectief bekijkt is het een compleet absurde situatie en dat allemaal voor de Belgische sport 'clean' te houden. Ze hebben het al zo ver gekregen dat alle Belgische atleten wedstrijden gaan draaien in NL, vraag me af wanneer ze die heksenjacht eindelijk eens gaan stoppen, momenteel lijkt het erop dat ze bij gebrek aan wedstrijdatleten de recreatieve sporters maar gaan viseren. Zielige bende is het :).

Een "echte" natural (hoewel ik betwist dat de naturals wel allemaal écht naturals zijn) die keihard traint en jarenlang op z'n voeding let, zal nooit het niveau halen van een kerel die keihard traint met 200% correcte voeding en discipline, die wél anabolen gebruikt.

Los van voeding, discipline, etc etc geven anabolen je een voordeel tegenover iemand die niet gebruikt. Anders zou niemand ze gebruiken. Ze brengen je voorbij je eigen genetisch plafond.

Dat die Erko 4 jaar geschorst is, zal wel inhouden dat het niet enkel voor een winstrol tablet kuurtje was.

Is er een link waar ik het kan bekijken ? Vind het niet ...

Niemand verplicht hem trouwens om op televisie te komen om zich als natural te profileren. Dat hij het verzwijgt of zelfs zou liegen wanneer men er expliciet op aan dringt kan ik begrijpen. Maar Natural BB op valse wijze gebruiken om zelf in een beter daglicht komen te staan is gewoon hypocriet.

die erko is wel een toffe gast,altijd vriendelijk en rustig, of hij pakt of niet..who cares?
hij heeft een mooie fysiek en leeft voor de sport, heel dit forum staat stijf vd anabolen maar er zijn er denk ik maar weinige die naast hem kunnen staan.(no homo)

die ander met zijn kuur had precies nog nooit een stap in een gym gezet...en dan nog zoveel betalen wat een lloser.

die erko is wel een toffe gast,altijd vriendelijk en rustig, of hij pakt of niet..who cares?
hij heeft een mooie fysiek en leeft voor de sport, heel dit forum staat stijf vd anabolen maar er zijn er denk ik maar weinige die naast hem kunnen staan.(no homo)

die ander met zijn kuur had precies nog nooit een stap in een gym gezet...en dan nog zoveel betalen wat een lloser.

Het gaat erom dat hij 'liegt' naturel te zijn, het geeft onwetende jongeren de illusie dat zoiets haalbaar is als ze maar genoeg kg vlees/vis eten. Ook als hij zo'n bullshit verkondigd (dat hij naturel is), en je blijkt dan op de dopinglijst te staan neemt niemand nog serieus wat je zegt. Het schept ook weer een negatief beeld over BB en AAS, die de sport niet nodig heeft.

Not sure if srs, 90 % traint geeneens

@Demoustier

Wanneer mogen we het vervolg op de documentaire verwachten?
Of was het louter een manoeuvre om de eerste vlaag kritiek af te slaan? Ik hoop het niet.

@Demoustier

Wanneer mogen we het vervolg op de documentaire verwachten?
Of was het louter een manoeuvre om de eerste vlaag kritiek af te slaan? Ik hoop het niet.

Niet te veel ingaan op die Demoustier account.

Is een troll die grappig doet. Niet meer niet minder.

Net zelf de reportage bekeken met twee weken uitstel. Had ze opgenomen omdat ik in het buitenland zat.

Eerst even over het Erko gedoe. Iemand wees me er op dat hij blijkbaar nu al geschorst is wegens doping, onder andere te vinden op deze lijst :

[Link niet meer beschikbaar]

Junuzovic Ermin (zijn echte naam). Verder geen afbreuk aan die jongen, vind het alleen wat lame dat als je gebruikt, en ervoor gepakt bent, dat je dan niet op TV moet staan roepen hoe natural je wel bent. Wat me wel ergert is dat ze bij de VTM blijkbaar journalistiek niet eens sterk genoeg zijn om dit op te zoeken. Sensatiejournalistiek op zen ergst.

Voor de rest heb ik veel mijn hoofd tegen de tafel lopen kloppen tijdens deze uitzending. Het illustreert perfect wat verkeerd is met alles wat doping betreft. Eerst zie je die dealer die beetje doktertje gaat spelen en even 4 producten in een beginnertje gaat stoppen, dan zie je dopingarts die ronduit leugens verteld (je testikels gaan ontploffen ? Echt ?) en dan zie je het kereltje stoppen na 5 weken, zonder gains, gewoon uit angst. De mensen die het verkopen, de mensen die het nemen en de mensen die het bestrijden WETEN ALLEMAAL NIET WAT ZE DOEN !!!! Hoe erg kan het zijn.

Naast de angst voor neveneffecten ook maar even goede reclame gemaakt voor de Just Fit gym waar blijkbaar iedereen met roid rage rondloopt (want waarom anders zouden ze daar altijd vechten ?), een voormalig topbodybuilder getoond die al zen massa met maar liefst 8 producten tegelijk opgebouwd heeft en dan na 3 jaar inzakt als een pudding en wat weet ik nog allemaal gezien. Nu ja, ik moet wel bekennen, mss goed dat ze de mensen wat irrationele angst aanpraten, want de dag van vandaag teveel jonge kereltje van 60-70 kg die aan veel te veel spul zitten, hun gezondheid riskeren en dat voor nagenoeg niks dat ze dan nadien ook nog weer kwijt spelen, maar anderzijds is dit pure sensatiejournalistiek die nog maar eens de kloof tussen gebruik en preventie uitdiept, in plaats van het omgekeerde te doen.

Nuja, het is VTM, en er is een reden dat mijn TV doorgaans nooit op die post belandt.

Heb je hem toevallig in digitaal formaat? Of kan ik hem al ergens online zien?

Terug
Naar boven