MuscleMeat

denk veel na

Maar goed, straks hebben we hier een tweede Westbank. On with the show maar weer. Felle discussies prima, laten we alleen proberen niet over te gaan tot persoonlijke aanvallen. En ik zeg eerlijk, ik kan soms ook vrij hard uit de hoek komen. Maar zoals eerder gezegd, tegen teveel domheid valt niet op te werken.

Aanvallen op militaire commando´s in palestina vallen gewoon onder vezetsactie´s
Aanslagen van palestijnen op joodse burgers vallen dan weer wel op terrorisme
Is toch niet zo moeilijk te begrijpen ofwa?

Aanvallen op militaire commando´s in palestina vallen gewoon onder vezetsactie´s
Aanslagen van palestijnen op joodse burgers vallen dan weer wel op terrorisme
Is toch niet zo moeilijk te begrijpen ofwa?

inderdaad, kort en simpel!

600 israeli's dood waarvan 500 militairen, dus 100 burgers
10 000 palestijnen dood, waarvan 9000 burgers!
wie is dan het slachtoffer? diegene die zich verzet tegen een illegale bezetting en 9000 slachtoffers telt op 6 jaar tijd, of de illegale bezetter?

Ik ben het er helemaal mee eens dat het stuk van de topicstarter ongenuanceerd is. Dat vroeg inderdaad om kritiek. Maar de topicstarter zelf post niet alleen maar pro israel zaken. Altijd in de aanval gaan tegen mensen die moslims bekritiseren is iets anders dan nuanceren.

Als je ook pro moslim posts zou bekritiseren zou je genuanceerd zijn, maar nu niet.

edit: maar ok lees nu de post van Eric, back on topic :)

Ik ben het er helemaal mee eens dat het stuk van de topicstarter ongenuanceerd is. Dat vroeg inderdaad om kritiek. Maar de topicstarter zelf post niet alleen maar pro israel zaken. Altijd in de aanval gaan tegen mensen die moslims bekritiseren is iets anders dan nuanceren.

Als je ook pro moslim posts zou bekritiseren zou je genuanceerd zijn, maar nu niet.

edit: maar ok lees nu de post van Eric, back on topic :)

ik bekritiseer nooit een religie maar steeds de handeling! dat is nu net het verschil tussen jou en mij.

Het probleem waar we het hier over hebben is niet eens een religieus probleem. Dat is er van gemaakt, maar het gaat gewoon om puur imperialisme. Overigens ook van de kant van Iran en Saudi Arabie. Oliebelangen veilig stellen en invloed in de regio vergroten is 1 van de belangrijkste drijfveren. Dan komt het zeer goed uit om religie te misbruiken om een volk achter je te krijgen.

Het probleem waar we het hier over hebben is niet eens een religieus probleem. Dat is er van gemaakt, maar het gaat gewoon om puur imperialisme. Overigens ook van de kant van Iran en Saudi Arabie. Oliebelangen veilig stellen en invloed in de regio vergroten is 1 van de belangrijkste drijfveren. Dan komt het zeer goed uit om religie te misbruiken om een volk achter je te krijgen.

Inderdaad, moslims en joden en christenen leefden 13 eeuwen vreedzaam samen in deze regio en de problemen zijn begonnen eind 19 de eeuw toen het politiek geinspireerde zionisme het licht zag.

Vergeet niet de ondergang van het Ottomaanse rijk. Dat heeft geleid tot landen als Irak, Syrie, Palestina en Transjordanie. Met grenzen die geen enkele oog hadden voor culturele achtergronden. Volkeren werden uit elkaar getrokken of bij elkaar geplaatst zonder dat er stil werd gestaan bij de mogelijke gevolgen.

Ja, laten we het eens over de onderdrukking van de Koerden gaan hebben! Of is dat minder erg, omdat die onderdrukkers geen joden maar moslims zijn?

Ja, laten we het eens over de onderdrukking van de Koerden gaan hebben! Of is dat minder erg, omdat die onderdrukkers geen joden maar moslims zijn?

Dat is nou juist 1 van de grote fouten geweest bij het opmaken van de grenzen. Maar waar wordt gesteld dat het minder erg is dan?

Onderdrukking van Koerden vindt o.a. plaats in Turkije en Syrie en is net zo erg als de Palestijnse zaak. Maar oog voor de Koerdische zaak gaat de Palestijnse zaak niet oplossen lijkt me. Het zijn twee totaal verschillende conflicten.

niemand zei dat dat minder erg was. de topicstarter sprak over het palestijns conflict he.

Als het koerdenprobleelm je zo nauw aan het hart ligt dan moet je mar een topic starten he. Daar zal ik even hard om moordenaars reageren. de religieuse achtergrond doet er niet toe, wel de onrechtvaardige daad!

Misschien ook maar een topic starten over de vervolging van de Oegjoeren in China. Dat zijn dan wel weer moslims, maar die worden onderdrukt door de Chinezen. Daar heeft eigenlijk niemand oog voor. Een vergeten volk dus.

Dat is nou juist 1 van de grote fouten geweest bij het opmaken van de grenzen. Maar waar wordt gesteld dat het minder erg is dan?

Onderdrukking van Koerden vindt o.a. plaats in Turkije en Syrie en is net zo erg als de Palestijnse zaak. Maar oog voor de Koerdische zaak gaat de Palestijnse zaak niet oplossen lijkt me. Het zijn twee totaal verschillende conflicten.

Ik vind het opvallend dat mensen met Arabische wortels wel om de haverklap topics openen over de onderdrukking van de Palestijnen, maar nooit over de onderdrukking van de Koerden, of miljoenen vrouwen, homocoïtusulelen en mensen die kritisch staan tegenover de talloze dictatoriale regimes daar.

Daarmee wil ik trouwens absoluut niet de misdaden tegen de Palestijnen ontkennen of bagatelliseren. Ik vind het alleen nogal eenzijdige kritiek.

Misschien ook maar een topic starten over de vervolging van de Oegjoeren in China. Dat zijn dan wel weer moslims, maar die worden onderdrukt door de Chinezen. Daar heeft eigenlijk niemand oog voor. Een vergeten volk dus.

Er zijn inderdaad talloze onderdrukte volken, maar met name één onderdrukt volk wordt helaas als excuus aangegrepen om wereldwijd onschuldige mensen op te blazen.

Ik vind het opvallend dat mensen met Arabische wortels wel om de haverklap topics openen over de onderdrukking van de Palestijnen, maar nooit over de onderdrukking van de Koerden, of miljoenen vrouwen, homocoïtusulelen en mensen die kritisch staan tegenover de talloze dictatoriale regimes daar.

Daarmee wil ik trouwens absoluut niet de misdaden tegen de Palestijnen ontkennen of bagatelliseren. Ik vind het alleen nogal eenzijdige kritiek.

ah ja en waar zie jij die topics om de haverklap geopend worden? Over welke topics heb je het? er zijn er max tee te vinden. en eentje is geopend door zeekip met een pro-israelische inslag!

Wel zie ik om de drie seconden een nieuwe topic over één of ander marokkanstje die iets heeft mispeuterd.

Om de haverklap? Volgens mij worden er toch eerder om de haverklap topics geopend hoe slecht bepaalde groepen presteren in onze samenleving. Met daarbij het instemmende geluid dat ze maar beter allemaal kunnen oprotten. Het welbekende mantra van islam = slecht.

Met om de haverklap bedoel ik uiteraard in verhouding tot topics over de Koerden enz.

Ik word die palestijnen echt meer dan zat. Hoe kan je daar ooit vrede sluiten met een hamas die nooit zal stoppen totdat alle israeliërs dood zijn? Daar waar israel gewoon optreedt om hun eigen veiligheid te garanderen blazen de palestijnen zich op tussen onschuldige personen die er niets mee te maken hebben. En kom niet aan met "dat doet israel ook", want dat is gewoon niet zo, tenzij ze weer worden gedrongen door kinderen en grootmoeders die zich ook in laten zetten als bommendrager etc. Mocht het wel gebeuren dat een israelische militair zich schuldig maakt aan moord, dan worden ze ook gewoon veroordeeld.. zoals dat normaal gaat in een beschaafde samenleving.

Stop met het steunen van die haatzaaiende terroristen en doe je ogen open! Palestijnen willen ook jou (westerling) dood hebben!

Met om de haverklap bedoel ik uiteraard in verhouding tot topics over de Koerden enz.

Tja niet iedere vervolgde groep kan zijn topic krijgen. Maar dat maakt die vervolging niet minder erg en wordt ook niet beweerd volgens mij.

Koerden beheersen het nieuws niet. Misschien tragisch, maar over algemeen komen in deze sectie toch actuele problemen naar voren. Problemen in de media. Blame it on the media.

Terug
Naar boven