Fitness Seller

Depressie, komt het je bekend voor?

De1v3c1o

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
86kg
Heey,

De afgelopen twee en een half jaar zijn geen pretje voor mij geweest, en het is nog steeds niet beter, ik wil graag weten of jullie hetzelfde gevoel kennen, en of jullie er ervaring mee heb, en wat jullie deden om er uit te komen.

Sinds ik van de middelbare school af kwam, is het met mijn gezondheid berg afwaarts gegaan, ik ben namelijk de dienst in gegaan, en heb daar een ongelukkige tijd meegemaakt met een hoop blessures en klachten, functioneren nee dat is me nooit goed gelukt, tot augustus heb ik deze lijdensweg gehad, nu ben ik een andere richting ingestapt, namelijk de VAVO, dat is onderwijs voor volwassenen die er een tijdje uit zijn geweest en weer een diploma willen halen, of hoger willen gaan (middelbaar school niveau). Helaas zijn de eerste twee weken tegengevallen, ik zit niet met volwassenen mensen in de klas maar met pubers, die het allemaal niet intresseren (leeftijd is ook rond de 16-21), serieus werken is er haast niet bij en dat maakt het voor mij niet gemakkelijker.

Ik heb hieronder opgesomt van hoe ik mij de laatste tijd voel:

1.) Geen zin in slapen, laat naar bed gaan en in de ochtend doodmoe.
2.) fysieke pijntjes, last van terugkomende enkelblessure, spieren die zomaar trillen/aanspannen, en maagkrampen, of zomaar opkomende plekjes.
3.) Snel opgeven, geen doorzettingsvermogen, geen fut.
4.) Iriteren aan heleboel mensen (inclusief familie en vriendne).
5.) Kan amper nog in de spiegel kijken omdat ik last heb van ernstige acne, en het al jaren niet beter wordt, wordt er allemaal minder vrolijker van.
6.) Onzeker, had vroeger een uitstraling dat ik de wereld aan kon, nu loop ik er bij als een kansloze rukker.
7.) Doelstellingen die ik wil halen lijken alleen maar steeds verder weg te gaan, in plaats van dat ze dichterbij komen, terwijl ik mij best doe.
8.) Stuk minder sociaal dan voorheen, kan geen fatsoenlijke gesprekken meer voeren met andere mensen.
9.) Heel erg onzeker, waardoor ik amper nog een meisje normaal kan aanspreken, terwijl ik daar vroeger een kei in was.
10.) Iets positiefs slaat snel om in negatiefs.
11.) Bepaalde medicijnen hebben in het begin effect maar daarna haalt het niks meer uit.
12.) Weer mensen af, probeer zoveel mogelijk mensen te vermijden en probeer alles digitaal te doen, langs gaan heb ik al moeite mee.

Ik drink, rook, of gebruik niks, eet super gezond, van een zeer positieve jongen met toekomst ben ik heel negatief tegenwoordig, elke keer als ik positief ben krijg ik een tegenslag en lukt het me niet meer, hoe vaak ik het ook probeer.

Gr,
de1v3c1o

Yeahh buddy,,

ik ook, gaat nu weer beter. Psycholoog praten kan helpen, zelf niet gedaan.
Maar flink los gaan en feeste, dansen met chicks helpt aan je zelfvertrouwen. :)

Ga je wel eens uit en dan pila worden ?

Kuurverleden ?

Heb je al een bloedcontrole gedaan? Niet te onderschatten je vit. B12??

Drank en drugs als tijdelijke 'oplossing'. heel slecht maar voor mij was dit het mindere kwaad. Toen mn psycholoog me naar verslavingszorg wou sturen ben ik gaan mediteren. Ga zitten, adem in, adem uit en tel je ademhalingen, heel simpel, heel effectief, geduld hebben.

Drank en drugs als tijdelijke 'oplossing'. heel slecht maar voor mij was dit het mindere kwaad. Toen mn psycholoog me naar verslavingszorg wou sturen ben ik gaan mediteren. Ga zitten, adem in, adem uit en tel je ademhalingen, heel simpel, heel effectief, geduld hebben.

Ik zeg nergens drugs. En alcohol voor zelfvertrouwen tijdens uitgaan kan natuurlijk ook zonder.

lijkt me niet dat je depressief bent, je hebt het immers al 2.5 jaar. Lijkt erop alsof je je gewoon wat ellendig voelt en chagerijnig( wat ook wel logisch is gezien de verschillende tegenslagen).
Accne kan je makkelijk wat aan laten doen: roaccutane
Probeer een leuke studie te zoeken en wat vooral heel belangrijk is is lekker sporten en leuke dingen blijven doen met je vrienden en familie.
Gewoon elke week lekker uit gaan

Alcohol kan de mentale gezondheid juist verbeteren. Sowieso kan de stress van een stricte levensstijl meer negatieve gevolgen hebben dan de voeding die ermee ontweken wordt.

Alcohol kan de mentale gezondheid juist verbeteren. Sowieso kan de stress van een stricte levensstijl meer negatieve gevolgen hebben dan de voeding die ermee ontweken wordt.

Op zich geen slechte benadering, maar ik denk dat het na 2,5 jaar te diep zit om het op te lossen met een beetje alcohol.

Klopt! Ik wou ook niet beweren dat dit het geval zou moeten zijn bij De1v3c1o.

Ik herken op zich wel veel dingen uit de openingspost bij mezelf op die leeftijd.

Ga eerst wat doen aan die acne, als je gezicht weer beetje gaaf is krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen weer.(langs dermatoloog vraag naar roa) Daarna ga je naar de stad en leef je je ff uit met mooie kleren aanschaffen (hiervoor ook lekker de portomonee ver opentrekken). Je ziet er nu al beter uit, zelfvertrouwen zou nu ook al gestegen moeten zijn, en hierdoor zouden de meeste punten ook weg moeten gaan, lekker gezond blijven eten, zorgen dat je gains maakt in de gym, pijntjes etc tja dat is gewoon bad luck, hier heeft iedereen wel eens last van.

Hoop dat je hier wat aan hebt, zo ja dan druk maar op me karma knop.

:trollface:

Depressie zit in het brein en is een niet te onderschatten ziekte. Daar zit het al vanaf de baarmoeder geprogrammeerd, en de trekker is blijkbaar 2.5 jaar geleden overgehaald. Depressie draait o.a om gebrek aan perspectief, welke dan ook. Raad TS aan zichzelf perspectief te bieden, te beginnen met kleine overzichtelijke doelen. Doen is de eerste stap, niet denken maar doen. En verder kunnen we schrijven wat we willen, helpen zal het vrijwel niet op langere termijn.

Ik denk de depressie is onstaan door onzekerheid en minder sociale contacten.
Klopt dat, heb je nog sociale contacten?

Ga eerst wat doen aan die acne, als je gezicht weer beetje gaaf is krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen weer.(langs dermatoloog vraag naar roa) Daarna ga je naar de stad en leef je je ff uit met mooie kleren aanschaffen (hiervoor ook lekker de portomonee ver opentrekken). Je ziet er nu al beter uit, zelfvertrouwen zou nu ook al gestegen moeten zijn, en hierdoor zouden de meeste punten ook weg moeten gaan, lekker gezond blijven eten, zorgen dat je gains maakt in de gym, pijntjes etc tja dat is gewoon bad luck, hier heeft iedereen wel eens last van.

Hoop dat je hier wat aan hebt, zo ja dan druk maar op me karma knop.

:trollface:

Goede post!

alleen dat je altijd zeurt om karma is wel ****ed up:rolleyes:

Gewoon psycholoog regelen. Ik liep ook jaren rond met het idee van " dat fix ik zelf wel "
Die gasten geven je opdrachten mee enzo, heb je ook weer wat om mee bezig te zijn en de hulp is neutraal. Ik vond het altijd wel relax om ff langs te gaan. Niet blijven kloten maar gaan ;)

Terug
Naar boven