MuscleMeat

Desinfecteren inhoud vial voor injectie vragen.

Big'r

Competitive Bodybuilder
Waardering
21
Wanneer je om wat voor reden dan ook twijfelt aan de hygiene van je gear en je wilt het voor de zekerheid ontsmetten, hoe lang dien je het dan te verhitten?

Het lijkt me dat je dan het beste eerst de gear alvast in in de spuit kunt trekken, en de spuit met naald en beschermhoesje (van de naald) een paar minuten verwarmen. Vervolgens de nieuwe naald erop en injecteren. ???
Nadat het lauw is geworden natuurlijk.

Hoe lang dien je het te verwarmen? Moet de olie licht gaan borrelen?
Of werkt dit idee helemaal niet?

waarom zou je dit doen bro? ook met de UG labs hoef je je hier geen zorgen over te maken! als je bang bent voor pijnijke injectie plekken kun je die verminderen door het te verwarmen en niet te koken.

kerel als je de spuit me je gear erin wilt verwarmen dat gaat de spuit deels oplossen en komen er allemaal oplosmiddelen in je olie. NIET DOEN DUS!

wat je wel kan doen is de hele vial behandelen. oven op 150celcius. vial en 5 min in dan metteen in de koelkast 10 min en dan weer terug in de oven en dan weer in de koelkast en klaar.

bacterieen houden niet van snelle temperatuursschommelingen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt.

Maar is het niet genoeg om de vial alleen een x aantal minuten te verhitten boven 100%?
Doen ze dat niet ook zo bij steriliseren? Ik meen ooit begrepen te hebben dat alle schadelijke micro-organismen + hun eitjes dan al afsterven.

Kan het niet zo zijn dat je vial uit elkaar knalt bij zo'n extreme temperatuurwisselingen?

lijkt mij ook geen goede manier, verwarmen tot 150 en daarna koelkast. dat glas scheurd gelijk. maar waarom twijfel je zo aan de hyghiene van het spul zelf. daar is denk ik niets mis mee.

Waarom nie 5 minuten in kokend water en daarnaar gelijk in koud water ?

Dan maar op google kijken:

Steriliseren kan ook door warmte, bijvoorbeeld in de oven. Controleer wel of het materiaal tegen die hitte kan! Plaats hiervoor het te steriliseren materiaal in de oven en verwarm de oven tot 120 °C. Laat de oven een half uur bij deze temperatuur staan. Zet de oven uit en laat het materiaal in de oven rustig afkoelen. Kijk bij deze methode goed uit. Het zal niet de eerste keer zijn, dat toch nog een fles kapot springt!

Jaja, op 150 graden in de oven en vervolgens meteen in de koelkast.......

Precies zoals ik dacht. Geleidelijk opwarmen, en langzaam laten afkoelen.

Open je nou gewoon topics om je gelijk te krijgen ofzo,Big'r?

Je wist het antwoord op je vraag blijkbaar al maar toch wil je effe de wijsneus uithangen...

Nou Big....nog ff en je bent Bigcat 2......ontzettend veel theorieen weten maar ondertussen geen gram aankomen terwijl je zegt met BB bezig te zijn....Hulde!!!

Ga je nou eens met BB bezighouden ipv al die k*tonderzoeken uit te pluizen waar geen mens wat mee kan.:rolleyes:

muhahaha bigcat 2 rofl

Testo zei:
Open je nou gewoon topics om je gelijk te krijgen ofzo,Big'r?

Je wist het antwoord op je vraag blijkbaar al maar toch wil je effe de wijsneus uithangen...

??? Ik weet het helemaal niet, en daarom stel ik ook deze vraag. Het enige wat me logisch leek is dat je gear langzaam moet verhitten en laten afkoelen.

Testo zei:
Nou Big....nog ff en je bent Bigcat 2......ontzettend veel theorieen weten maar ondertussen geen gram aankomen terwijl je zegt met BB bezig te zijn....Hulde!!!

Ga je nou eens met BB bezighouden ipv al die k*tonderzoeken uit te pluizen waar geen mens wat mee kan.:rolleyes:

Lekkere simplistiche offtopic opmerking. Wanneer je geen gram aankomt klopt er duidelijk iets niet. Een maat van mij is nu ook aan het kuren met kleinere hoeveelheden dan ik gebruik. Hij bulkt totaal niet, en is 3-4 kg aangekomen in net zoveel weken. Rara hoe komt dat :rolleyes:

Big'r zei:
??? Ik weet het helemaal niet, en daarom stel ik ook deze vraag. Het enige wat me logisch leek is dat je gear langzaam moet verhitten en laten afkoelen.

Maar ondertussen schrijf je lekka sarcastisch je reply alsof Hargainers een dombo is en er dan heel lullig achteraan...;''precies zoals ik dacht''....vindt je dat zelf ook niet een beetje verrot overkomen dan?

Big'r zei:
Wanneer je geen gram aankomt klopt er duidelijk iets niet. Een maat van mij is nu ook aan het kuren met kleinere hoeveelheden dan ik gebruik. Hij bulkt totaal niet, en is 3-4 kg aangekomen in net zoveel weken. Rara hoe komt dat :rolleyes:

Nou vertel het eens,mijn waarde....hoe komt dat dan?

Je hebt vast wel weer een wetenschappelijk onderbouwde mening waarom jouw vriend wel groeit en jij niet dus ik ben benieuwd...ga je nu zeggen dat ie HG gebruikt?

Vertel mij ondertussen dan ook even waarom ik in 5 weken tijd 10 kilo erop knal met uitsluitend producten van GG en GS?

Daar heb je ook al vast een wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing voor dus ik ben zeeeeeeeer nieuwsgierig....

Testo zei:
Maar ondertussen schrijf je lekka sarcastisch je reply alsof Hargainers een dombo is en er dan heel lullig achteraan...;''precies zoals ik dacht''....vindt je dat zelf ook niet een beetje verrot overkomen dan?

Het is in ieder geval absoluut niet sarcastisch bedoeld naar Hardgainers.
Dat is dan weer jammer aan een forum: In een gesprek met iemand zie je gezichtsuitdrukkingen en kun je doorvragen. Wanneer je hier even niet oplet, komt iets totaal anders over dan je het bedoeld.
"Precies zoals ik dacht" verwijst dus alleen naar het idee dat je iets langzaam moet verhitten en laten afkoelen (ivm de vial). Niet meer en niet minder.
Over de manier van opwarmen, waarin je moet opwarmen, hoe lang je moet opwarmen, en bij welke temperatuur wist ik niet.

In de context waarin jij het hebt geinterpreteerd zou het inderdaad een behoorlijke boutopmerking zijn, ja! Maar het verwijst dus niet naar Hardgainers of wie dan ook.

Ik maak mezelf helemaal geen illusies over dat ik zogenaamd veel zou weten. Daarom stel ik ook gewoon een vraag net als iedereen wanneer ik iets niet weet.

Testo zei:
Nou Big....nog ff en je bent Bigcat 2......ontzettend veel theorieen weten maar ondertussen geen gram aankomen terwijl je zegt met BB bezig te zijn....Hulde!!
Vind de vergelijking beetje veel scheef.........

Big Cat doet al jaren niet meer aan bodybuilding. Dat heeft hij trouwens nooit verborgen. Hij doet aan begeleiding net als bijv. semi pro's als Anja Timmer, die ook met BB gestopt is. Weten deze mensen nu plots niets meer van BB? Dacht het niet. Respect voor mensen die nog research doen ipv de spuit erin en klaar. Denk daar maar aan als je nog eens zulke vergelijkingen wilt maken.

Testo zei:
Nou vertel het eens,mijn waarde....hoe komt dat dan?

Je hebt vast wel weer een wetenschappelijk onderbouwde mening waarom jouw vriend wel groeit en jij niet dus ik ben benieuwd...ga je nu zeggen dat ie HG gebruikt?

Vertel mij ondertussen dan ook even waarom ik in 5 weken tijd 10 kilo erop knal met uitsluitend producten van GG en GS?

Daar heb je ook al vast een wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing voor dus ik ben zeeeeeeeer nieuwsgierig....

Ik heb geen wetenschap nodig om te zien wanneer iemand wel of niet groeit. Daar heb je een weegschaal voor.
Ontkennen dat anderen blijkbaar wel groeien op UG labs doe ik evenmin.

Een heel simpel feit is dat er toch een aardige groep mensen is die totaal niet reageert op deze merken. Ben niet de enige zoals je zelf waarschijnlijk ook hebt gelezen.
Vind jij totaal niet reageren (geen gram aankomen, geen krachttoename, geen gram vocht zelfs, wat begeleidt gaat met een totaal gebrek aan emotionele, fysieke veranderingen op wat voor manier dan ook), dan normaal?

Terug
Naar boven