MuscleMeat

Dexaprine + trainingsschema --> Afvallen

Goed om te horen dat er meer lui bezig zijn met ongeveer hetzelfde proces als ik.
Nou in ongeveer meer dan een week ben ik in ieder geval 1,5 kg afgevallen en hopelijk wat spiermassa gewonnen.

Mijn 3x p.week schema ziet er zo uit:
- 5 min. cross-trainer warming-up
- Lat-pully (front)
- Lat-pully (back)

- Bench press
- Incline dumbbell press

- Dumbbell lateral raise
- Dumbbell lateral press (shoulder press)

- Dumbbell curl (biceps)

- Lat push down (triceps)

Nu nog even geen cardio, want dat lukt ff niet.
Volgende week afronden met 15-20 min. cardio

Hee is dat fullbody? Ik ben nog niet zo goed met alle oefeningen haha :).

Is fullbody 3x p.w. beter dan 2 spiergroepen per keer?

Ik zelf volg nu het Intermittent Fast Diet van leangains.com. En mijn trainingsschema is ook veranderd:
Dag1 rug biceps
Dag2 borst triceps
Dag3 schouders traps benen
Dag4 rust en dag5 begint de cyclus weer
Na elke trainingssessie cardio van 20 minuten op lage intensiteit.

Nu pas 2 dagen dit aan het doen. Over een aantal weken zal ik een update posten.

Het is in ieder geval aan te raden, shazada, om wel cardio te doen na de krachttraining. Al loop je maar 20 minuutjes op de threadmill met 7.5-8 km/u. Beter dan helemaal niet!

Ik ben ook stevig bezig met af te vallen, wat bij mij goed geholpen heeft is 3x per week een full body en 1a2 x per week een cardiosessie erbij.
Op dit moment ben ik geswitcht van schema (4 daags split plus 1 keer full body) en blijf ik van de cardio af tot ik merk dat ik op een gewicht blijf vast steken, dan begin ik weer met cardio.
Maar het belangrijkste blijft nog steeds dat je een dieet hebt waar je je goed bij voelt en dus langer kan volhouden..

• Topic Starter Topic Starter
Hee is dat fullbody? Ik ben nog niet zo goed met alle oefeningen haha :).

Is fullbody 3x p.w. beter dan 2 spiergroepen per keer?

Nope dat is eigenlijk nog half body, er zit nog geen benen en of buik bij.

Het probleem wat ik ondervindt bij benen is dat ik daarna totaal geen cardio meer kan doen, gezien je daar je benen gebruikt ;).

Vandaag heb ik bovenstaande schema + leg press en nog 25 min. afwisselende intensiteit op de cross-trainer gestaan.

Dit ging alleen goed omdat ik een appel 30 min. van tevoren op had :)
Cardio na kracht is zeker het beste om af te vallen, alleen het probleem wat ik nu heb gezien ik nog op 'kracht' moet komen dat het 'teveel' energie neemt.
Vandaag ging het goed, hopelijk gaat het overmorgen ook goed.

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik merk dat in nu weer even ben blijven steken op de 115kg en niet echt meer afval.

Dus in 2,5 week het gebruik hiervan ~ 2,5kg afgevallen.

Ik ga nu iets helemaal nieuws toevoegen, omdat ik me schuldig voel op de dagen dat ik niet train. Soms eet ik dan iets meer en op de dagen dat ik train ben ik meer gedisciplineerd.

Ik ga Kinecten op de dagen dat ik niet train :), dus m.b.v. EA Sports Active 2 een cardio workout doen van ~ 25min. Ik hoop dat dit zal gaan helpen bij het afvallen, zo niet dan in ieder geval de schuld gevoel wegnemen.

Terug
Naar boven