MuscleMeat

Dextrose voor of na de training? of beide?

Bezoekers in dit topic

Rated

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
2.000
Waardering
105
Een simpele vraag van mijn kant, kon het niet direct vinden op de search of google.

Neem je dextrose voor of na de training? of beide?

Ik weet dat na de training altijd goed is, maar heb tot nu toe altijd voor en na gedaan?

Wat is nu eigenlijk het beste?
 
Dextrose geeft een piek en een dal in glucose spiegel, lijkt me niet dat je een dal wil hebben onder de training. Tijdens de training wil je een constant aanbod van voeding en dat krijg je het beste door bijvoorbeeld een paar boterhammen een uur voor de training. Na de training dextrose met whey of EAS en een half uur tot een uur daarna weer een maatijd.
 
Voor de training ook dextrose met whey neem ik aan? Volgens mij heb ik op het forum geleerd dat je eiwitbehoefte aardig hoog is tijdens de training nml ;)

Tenminste wel wat ik doe, voor de training whey met dextrose. Na de training ook.. en dan een flinkje koolhydraatrijke maaltijd een half uur erna.

Tijdens de training ga ik volgende keer ook aan de dextrose.. want ik ben op de helft elke keer kapot hehe
 
Ik drink voor het training geen shake, ik heb dan namelijk 30 mins daarvoor avond eten gehad, ik neem wel altijd na de training direct een shake met dextrose.
En vooraf nam ik altijd wat dextrose met water.

Maar aan de reactie van Erik kan ik beter geen dextrose voor de training pakken en alleen na.

Ik merk eigenlijk geen verschil als ik het voor de training wel of niet pak, het is me eigenlijk zo vertelt toen ik pas begon om voor en na te pakken.
 
whey voor dextrose na
 
ik doe het altijd als volgt:

Ik eet m`n avond eten om 5 uur(aardappelen,groenten,kipfilet)
Dan train ik om 18.45
Daarna neem ik dextrose en 5 min erna een whey shake(isolaat)
Dan 1 uur later neem ik 300 gram kwark voordat ik ga slapen:)
 
Laatst bewerkt:
ik doe het altijd als volgt:

Ik eet m`n avond eten om 5 uur(aardappelen,groenten,kipfilet)
Dan train ik om 18.45
Daarna neem ik dextrose en 5 min erna een whey shake(isolaat)
Dan 1 uur later neem ik 300 gram kwark voordat ik ga slapen:)

Je moet het timen adhv de verwachte piek.

Whey geeft een piek na 60 tot 120 minuten ergens (afhankelijk van de soort, isolaat/instant). En die piek wil je na de training. Dus neem je de whey VOOR de training. (Of Whey Hydrosilaat of Amino's direct erna, die pieken in ongeveer 15-30 minuten dacht ik)

Dextrose geeft een isulinepiek binnen 15 minuten (dacht ik). Dus die neem je direct na de training.

30-60 minuten hierna eet je een volledige maaltijd.
En tijdje voor de training neem je ook een goede maaltijd, dan heb je namelijk gedurende de training voldoende energie.
 
oke , zo zie je maar , je leert elke dag nog bij;)
want dat van die pieken wist ik niet...
 
Back
Naar boven