AndroidHealthClinic

dieet op 14/15 jaar Slecht ?

beetle2907

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m67
Massa
80kg
hey
ik ben 14 bijna 15 en ik doe sinds maart fitness (er voor deed ik al thuis aan bodyweight training en cardio ) en ik zei tegen mijn ouders dat ik graag zou gaan willen dieet ( ik eet al redelijk gezond volkoren brood , bak het meesten in olijf olie enzo behalve in de avond is het wat de pot schaft) en maar mijn ouders zijn daar dus tegen ze zeggen dat ik overdrijf enzo en ze zeggen dat het niet goed is omdat ik nog zo jong ben bla bla bla .....
maar is het echt niet goed ?

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 20:34 ----------

ik gebruik ook proteine poeder :)

Gebruik het woord ''voedingsschema'' in plaats van ''dieet''. Voor de leek klinkt dit al een stuk minder extreem.

Dieet klinkt ook gewoon k*t. Mensen zeggen ook altijd als je iets ''lekkers'' afslaat van oh ben je op dieet? Nee ik let gewoon op mijn voeding. Een tip is om het geleidelijk op te bouwen. Steeds wat meer eten, bak kwark voor het slapen enz, ipv ineens je hele schema om te gooien. Ik weet nog dat mijn moeder eerst zat te zeuren over de kwark toen ik er net mee begon en later zat ze er zelf aan haha

Dieet klinkt ook gewoon k*t. Mensen zeggen ook altijd als je iets ''lekkers'' afslaat van oh ben je op dieet? Nee ik let gewoon op mijn voeding. Een tip is om het geleidelijk op te bouwen. Steeds wat meer eten, bak kwark voor het slapen enz, ipv ineens je hele schema om te gooien. Ik weet nog dat mijn moeder eerst zat te zeuren over de kwark toen ik er net mee begon en later zat ze er zelf aan haha
Dit! Eerst zat mijn moeder te zeuren over de whey die zo duur was. Nu zitten mn ouders er allebei aan. Free whey protein for me.:o
En ohja: Natuurlijk is een voedingsschemaniet slecht.

Oh lord, waarom zitten jou ouders aan de whey?

Omdat dat ''gezond'' is haha, heb je ze eindelijk overtuigd dat t goed voor jou is, willen ze t zelf ook. Ik ken t :p

• Topic Starter Topic Starter
lol mijn pa is tegen whey of andere supps,
Maar hij weet niet dat ik het heb :)
Maar is het slecht van op mijn leeftijd een voedingsschematoetepassen? en Ik train 5 a 6 dagen in de week ik zorg wel dat ik niet elke dag de zelfde spiertrain .

Maar is het slecht van op mijn leeftijd een voedingsschematoetepassen? en Ik train 5 a 6 dagen in de week ik zorg wel dat ik niet elke dag de zelfde spiertrain .

- je traint teveel. train max 3 x per week fullbody (rippetoe)?
- het is al gezegd.. bouw het langzaam op en laat je spieren wennen aan gewichten. Hier zal je later veel meer profijt van hebben dan nu als een wilde buffel alles pakken in 5-6 dagen..
- praat eens met je ouders man.. dat stiekeme gedoe is toch niet :p

Succes

Zeg hem dan eens dat whey (wei / melkwei) ook gewoon voor 20% in melk zit (daar word het namelijk uit gewonnen) en in kwark. En whey is vooral voor ouderen ook nog eens gezond. Eigenlijk gezonder dan halfvolle melk.

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt :)

Haha ouders aan de whey, netjes! Ik krijg 't bij m'n ouders niet naar binnen hoor!

Terug
Naar boven