MuscleMeat

Dieet voor ~7 euro per dag. (XLS)

• Topic Starter Topic Starter
Zit nog een klein foutje in: wanneer ik de appel bij het ontbijt op 0 zet worden de kosten lager, maar de voedingswaarden blijven hetzelfde.
Verder topinitiatief!
Is aanpassen van de producten ook mogelijk? Dat zou helemaal mooi zijn.

Dan zou ik alle producten er in moeten gaan zetten. Daar heb ik niet zo'n zin in. :)
Je kan de producten uiteraard wel zelf aanpassen, als je dat wilt. Maar het idee achter dit dieet blijft, dat het zo goedkoop mogelijk blijft met goede voeding en dan zal er weinig aan te passen zijn.

Als ik tijd heb, zal ik dat foutje met die appel aanpassen.

cheers.

Zeer mooie post ! Deze houd ik vast in mijn achterhoofd als ik weer ga bulken.

Nou ik ga het proberen.... THANKS!

snap het al, top schema!

Nice man, kan ik zeker gebruiken voor volgend jaar, maar tot dan kom ik gewoon bij jouw eten , deal? :')

2 vraagjes(ga hoogstwaarschijnlijk jou schema proberen :D)

1. de eerste maaltijd hoe bereid je die? doe je alles bij elkaar of alles apart?

2. zelfde vraag voor maaltijd 2 tm 5 want verdeel je dat hele lijstje daar over 4 bakjes of? is bijv in maaltijd 1x kipfilet ander weer koolvis ander weer zalm? of maak dat niet uit?

Mooi schema, netjes uitgewerkt. Maar eerlijk gezegt zou ik het niet trekken om elke dag 4 dezelde maaltijden te eten. Ik denk dat na een paar weken ik het echt niet meer kan zien als ik 28 keer per week dezelfde maaltijd eet.

Mooi schema, netjes uitgewerkt. Maar eerlijk gezegt zou ik het niet trekken om elke dag 4 dezelde maaltijden te eten. Ik denk dat na een paar weken ik het echt niet meer kan zien als ik 28 keer per week dezelfde maaltijd eet.

Helemaal mee eens! Ik vind een paar dagen per week hetzelfde op hetzelfde tijdstip al verschrikkelijk eentonig worden.

• Topic Starter Topic Starter
2 vraagjes(ga hoogstwaarschijnlijk jou schema proberen :D)

1. de eerste maaltijd hoe bereid je die? doe je alles bij elkaar of alles apart?

2. zelfde vraag voor maaltijd 2 tm 5 want verdeel je dat hele lijstje daar over 4 bakjes of? is bijv in maaltijd 1x kipfilet ander weer koolvis ander weer zalm? of maak dat niet uit?

Terwijl ik mn appeltje eet, zet ik de havermout met wat water even in de magnetron voor een minuutje ofzo zodat het zachter wordt. (havermout behoor je niet koud/droog te blenden.) De rest in de blender havermout ook, en blenden.

Alles in een grote pan. Als je dat niet smakelijk lijkt kan je ook kiezen om alleen kip er door te doen en zalm bij je kwark te eten 's avonds of de ene dag kip en de andere dag vis (zalm+koolvis).

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

Daarom wisselde ik ook veel af met dit schema. Elke dag andere groente. Andere kruiden en/of woksaus.

Soms maakte ik er ook wel eens pasta van. Volkoren penne van de AH met bassilicum sugo. Met spinazie of broccoli.

Maar waar het vooral om gaat bij dit schema is dat het heel weinig tijd kost om je eten voor de hele dag klaar te maken maar vooral ook heel weinig geld kost. Zelfs nog minder dan wat de gemiddelde student aan eten en drinken (excl. drank :P) uitgeeft.
Toen ik dit schema maakte was ik net terug uit het buitenland, dubbele huur moest ik een tijdje betalen etc, dus had ik heel weinig geld, maar ik wilde toch wel een dieet van aardige kwaliteit, vandaar toch de zalm enzo. Heb een keer blik zalm geprobeerd, maar bleh.

Toen ik dit schema maakte was ik net terug uit het buitenland, dubbele huur moest ik een tijdje betalen etc, dus had ik heel weinig geld, maar ik wilde toch wel een dieet van aardige kwaliteit, vandaar toch de zalm enzo. Heb een keer blik zalm geprobeerd, maar bleh.
De meeste vis is niet zo duur hoor, als je maar diepvries haalt.

Ik kom met mn eigen voeding uit op ongeveer 200 euro per maand. Had wel duurder verwacht eigenlijk. Zit zelf ook rond de 4000kcal

Als t écht moet zou ik nog wel 40 euro kunnen bezuinigen denk ik.

2,5kg whey: 40
5kg brinta: 15
30xkwark: 18
1x lijnzaadolie: 3
4kg pasta: 4
4kg rijst: 8
30x tonijn: 27
2x mayo: 3
Tomaten: 3
Augurk: 2
30 pakjes Kipfilet: 35
15x brood: 10
4kg Wokgroenten: 16
4kg Kipfilet: 20
90xEieren: 6
Noten: 12

Ff vlug berekend: Circa 215 euro

Nee oke, maar kip of gehakt ofzo blijft altijd het goedkoopst.

Niet helemaal waar, ik koop bij de toko regelmatig een kg diepvries panga voor 2 euro. Door goed te zoeken kun je met diepvriesvis vaak goedkoper uit zijn dan bij andere zooi. Maar toegegeven, kip/gehakt is wel een stuk makkelijker goedkoop te vinden :)

Reclames in de gaten houden kan ook al een hele hoop centjes schelen :)

dat rijst he, ik ga basmati rijst gebruiken 350gr maar ik heb geen voedselweegschaal dus hoe kan ik inschatten wat ongeveer 350 gram is?(zou je het aub in ongekookte staat kunnen aangeven? bijv 3 kopjes ongekookt rijst=350gr(bij wijze van spreke))

350gr ongekookt is 7/10e van een pak van 500gr
:)

is dit een goede ekv verhouding? 145/400/100(nogal ectomorph) 3050kcal

Hoger in de eiwitten gaan

Dus bijvoorbeeld

220/350/70

Kijk naar percentages van het aantal calorieën en probeer tussen de 30/50/20 en 30/60/10 te zitten

Terug
Naar boven