Fitness Seller

Dikke knie na legday

Jason91

Dutch Bodybuilder
Waardering
58
Lengte
1m92
Massa
91kg
De laatste tijd heb ik steeds vaker een dikkere knie na legday. Lijkt of er dan wat vocht in zit.
Als ik dan een week rust heb gehouden en daarna weer ga trainen gaat het de eerste trainingen goed maar na ongeveer 2 weken is het weer hetzelfde.

Ik vind het vrij vervelend omdat ik niet lekker een aantal weken achter elkaar kan trainen.
Ik train op dit moment push-pull-legs 2x per week en op zondag niks.

Ik vraag me af wat de oorzaak hiervan kan zijn zodat ik dat zou kunnen veranderen.
Iemand hier ervaring mee?

Even langs de huisarts gaan of direct naar de fysio. Wellicht een MRI laten maken. Had ik ook last van, bleek mijn kruisband afgescheurd en door het blijven sporten ook een meniscus en slijtage aan het kraakbeen.

• Topic Starter Topic Starter
Had je er verder last van als je niet aan het trainen was?

Ik heb precies hetzelfde. Probeerde de laatste tijd twee keer squat in de week te pakken. Maar na 2 weken merkte ik dat er vocht in mijn knie zat en hij voelde dik aan. Merk dat ik mijn knieën wel een week nodig hebben om te herstellen nu. Ik ben er niet mee langs de huisarts/fysio gegaan, maar overweeg het wel te doen als het aanblijft dat ik niet twee keer kan squatten in de week.

Wellicht dat knee wraps helpen.

Ik zal eens een afspraak maken met de huisarts. Kan geen kwaad om het zeker te weten. Vooral omdat het steeds blijft terugkomen.

Vrijdag afspraak met de huisarts. Standaard dingen als rust houden al paar keer gedaan, dus ben benieuwd naar de volgende stap.

Terug
Naar boven