Fitness Seller

Dilemma met afvallen

JoeyC

Competitive Bodybuilder
Waardering
537
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hee guys even hulp gevraagd mbt afvallen, voor mn vriendin, 175cm, momenteel wisselend maar wel blijven hangen rond de 75 kg (al bijna 3 weken nu), qua voeding is het imo niet teveel, zie hieronder even de informatie voor voeding en sport, als iemand tips heeft graag!

Voeding:
kcal totaal gemiddelde dag: +/-1450
Eiwit: 102 gram (29%)
KH: 131 (37%) (variërend tussen 37% en 45% op de meeste dagen, max 170 gram per dag)
Vet: 54 (34%)

07:00
1 smart protein shake (300 ml halfvolle melk + 1 scoop)
1 pepermuntje (20kcal)

10:10
Granenbiscuit (135kcal)
2 glazen water (400ml)

12:30
1 bruine boterham (AH tijgerbrood) met 48+ kaas
1 peer
1 kiwi
2 glazen water (400ml)

15:00
2 glazen water

17:30
avondeten
vlees +/- 120 gram (kip/gehakt/saucijsjes/schnitzel/visstick)
Groenten (220 gram potgroenten zoals sperziebonen, rode kool, erwten, wortel etc)
aardappelen alleen op maandag, andere dagen niet
1x toetje (kant en klaar van lidl, wisselend tussen yoghurt fruit en af en toe chocotoetje)

20:00
1 glas water
1 glas cola zero

1x per week naturel chips
1x per week gezouten pinda's

Sport:
6x per week tabata workout van 4 minuten http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabata
4x per week 15-20 minuten extra oefeningen thuis met dumbells (squats, leg extension, curls, floor press, bench dips enz enz)

Harris-Benedict:
Volgens de harris benedict formule zit ze op BMR van 1595 en een onderhoud van 2193 (activiteit factor van 1,375 gepakt voor lichte training 1-3 dagen)

zou je aanhouden en 500kcal onder onderhoudt zou ze daar zelfs nog onder zitten nu, iemand een clue hoe het kan?

bij voorbaat dank :)

Kut reageren op telefoon, maar gebruik eerst de katch mcardle formule
Ipv harris benedict

als ze al 3 weken hetzelfde weegt eet ze blijkbaar op onderhoud

activiteit omhoog of kcal omlaag dus

• Topic Starter Topic Starter
Kut reageren op telefoon, maar gebruik eerst de katch mcardle formule
Ipv harris benedict

Vet% is me nog onbekend, kan je dat bij vrouwen op dezelfde manier meten als bij mannen met een tang? want dan doe ik dat aankomende week

maar als ik daar 30% neem en een VVM van 52,4 zou nemen komt er een onderhoud van 2064 uit, dan zit ze nog steeds laag vindt ik,

energieverbruik theoretisch benaderen is overrated, alleen nuttig als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen en zelfs dan is een schatting al accuraat zat.

along the way aanpassingen maken op basis van hoe je gewicht/lichaam verandert is de sleutel tot succes.

als ze al 3 weken hetzelfde weegt eet ze blijkbaar op onderhoud

activiteit omhoog of kcal omlaag dus

energieverbruik theoretisch benaderen is overrated, alleen nuttig als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen en zelfs dan is een schatting al accuraat zat.

along the way aanpassingen maken op basis van hoe je gewicht/lichaam verandert is de sleutel tot succes.

dat zou kunnen maar het lijkt een beetje alsof ze vrijwel niks kan eten, heb nu geadviseerd om er 1 of 2x bij te gaan rennen (opbouwend), wellicht dat dat net het beetje extra is.

Tevens even theoretisch met een omtrekmeting en formule van internet vetpercentage berekend en dat kwam op 29,8 ofzo. maar goed dat is ook maar een formule ofc, meettang niet hier.

Hoelang is ze al bezig met afvallen ?

Ik heb dit zelf ook meegemaakt het is zo dat als je te lang je lichaam "uithongert" op een kcal tekort dan gaat je lichaam op den duur hier ook aan wennen. Handig is om de 6 weken van eet patroon te veranderen, sowieso 1x in de twee weken een refeed dag (naar onderhoud eten op een gezonde manier)dit zodat je lichaam wakker wordt geschut, of te wel geprikkeld wordt. Daarnaast je workouts intensiever maken, i.v.m. je lichaam uitdagen tot nieuwe hoogtes die het niet gewend is (denk hierbij aan nieuwe oefeningen, meer reps, zwaardere, snellere reps een soort van crossfit etc.). Dan pikt je lichaam dit signaal op en anders zal het blijven doen wat het al doet op basis van wat het kent "de gewoonte".
ohja cardio zal toch echt wel helpen idd dit veranderde ik ook om de twee maanden.

Dit heeft iig bij mij gewerkt.

Succes!

Hoelang is ze al bezig met afvallen ?

Ik heb dit zelf ook meegemaakt het is zo dat als je te lang je lichaam "uithongert" op een kcal tekort dan gaat je lichaam op den duur hier ook aan wennen. Handig is om de 6 weken van eet patroon te veranderen, sowieso 1x in de twee weken een refeed dag (naar onderhoud eten op een gezonde manier)dit zodat je lichaam wakker wordt geschut, of te wel geprikkeld wordt. Daarnaast je workouts intensiever maken, i.v.m. je lichaam uitdagen tot nieuwe hoogtes die het niet gewend is (denk hierbij aan nieuwe oefeningen, meer reps, zwaardere, snellere reps een soort van crossfit etc.). Dan pikt je lichaam dit signaal op en anders zal het blijven doen wat het al doet op basis van wat het kent "de gewoonte".
ohja cardio zal toch echt wel helpen idd dit veranderde ik ook om de twee maanden.

Dit heeft iig bij mij gewerkt.

Succes!

bedankt voor je tips! eind 2014 heeft is ze een paar maanden bezig geweest, toen ging het goed, aantal kilos afgevallen, eind december iets minder actief gedaan en niet afgevallen, daarna in januari weer opgepakt, deze week ging het weer goed, begint weer iets omlaag te gaan, mede ook door het toevoegen van de cardio vermoed ik.

toevoegen van cardio, kcal verder verlagen lijkt me niet heel verstandig op dit moment.

en verder gewoon de basic dingen die evt. de verbranding en het afvoeren van afvalstoffen bevorderen

Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom ze niet afvalt.

Ik heb zelf veel baat bij de cardio die ik heb toegevoegd. Daarnaast doe ik aan carbcycling wat me ook helpt.
Ik ben nu 6 weken aan het cutten, en heb nog niet stil gestaan.

Als ik haar voedingsschema zo bekijk is dit nou niet echt berekend op afvallen. No offense hoor. Misschien lukt het haar op basis van die voeding wel (maar blijkbaar niet?)

1 smart protein shake (300 ml halfvolle melk + 1 scoop) (Zal ws veel meer KH, suiker, en minder E, bevatten dan het label zegt ^^)
1 pepermuntje (20kcal)

10:10
Granenbiscuit (135kcal) (weer allemaal kh, suiker)
2 glazen water (400ml)

12:30
1 bruine boterham (AH tijgerbrood) met 48+ kaas
1 peer suikers
1 kiwi suikers
2 glazen water (400ml)

15:00
2 glazen water

17:30
avondeten
vlees +/- 120 gram (kip/gehakt/saucijsjes/schnitzel/visstick) veel kh in schnitzel/visstick)
Groenten (220 gram potgroenten zoals sperziebonen, rode kool, erwten, wortel etc) (veel meer kh/suikers dan in verse groenten)
aardappelen alleen op maandag, andere dagen niet
1x toetje (kant en klaar van lidl, wisselend tussen yoghurt fruit en af en toe chocotoetje) suikers all over the place

20:00
1 glas water
1 glas cola zero

1x per week naturel chips
1x per week gezouten pinda's

Ik zou haar eens op een schema proberen te zetten met goede voeding. Want de goede voeding is ver te zoeken. Misschien dat dat werkt. Dan kan ze ook veel meer eten dan wat ze nu binnenkrijgt. Ze kan haar waterinname ook wel iets verhogen.

Mocht je een richtlijn nodig hebben, in mijn log, eerste post staat mijn voedingsschema. Gebaseerd op carbcycling. Mocht ze geen kip en rijst willen tussen de middag kan dat vervangen worden door brood met bijv. kipfilet oid.

Ik denk dat ze er veel meer baat bij heeft om haar voeding om te gooien dan kcal te verminderen/cardio toe te voegen.

Nu is iedereen anders, maar mijn vorige cut heb ik gedaan op basis van IIFYM. Heerlijk was het, maar mijn afvallen stagneerde na een maand.. en daarna raakte ik ongemotiveerd. Ik ben blijkbaar heel gevoelig voor suikers, dus die heb ik zoveel mogelijk geschrapt.

Nu ben ik zes weken bezig, minstens 4 kilo kwijt, en heel wat cm's. Daarnaast voel ik me fit en goed door de voedzame dingen die ik eet.

Hopelijk kan je er wat mee en lukt het je vriendin om af te vallen! Voor dames is er niets zo frustrerend dan goed je best te doen zonder resultaat. Soms moet je alleen een andere weg in slaan, en nog net iets beter je best doen.

Vet% is me nog onbekend, kan je dat bij vrouwen op dezelfde manier meten als bij mannen met een tang? want dan doe ik dat aankomende week maar als ik daar 30% neem en een VVM van 52,4 zou nemen komt er een onderhoud van 2064 uit, dan zit ze nog steeds laag vindt ik,
Je kan het bij vrouwen inderdaad meten met een tang, alleen dat doe je op andere plekken: triceps, taille en bovenbeen. Percentage mag ook hoger liggen. Voor vrouwen is ongeveer tussen de 20 en 25% normaal/gezond. Daaronder gaat richting atletisch.

---------- Toegevoegd om 08:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ----------

Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom ze niet afvalt. Ik heb zelf veel baat bij de cardio die ik heb toegevoegd. Daarnaast doe ik aan carbcycling wat me ook helpt. Ik ben nu 6 weken aan het cutten, en heb nog niet stil gestaan. Als ik haar voedingsschema zo bekijk is dit nou niet echt berekend op afvallen. No offense hoor. Misschien lukt het haar op basis van die voeding wel (maar blijkbaar niet?) 1 smart protein shake (300 ml halfvolle melk + 1 scoop) (Zal ws veel meer KH, suiker, en minder E, bevatten dan het label zegt ^^) 1 pepermuntje (20kcal) 10:10 Granenbiscuit (135kcal) (weer allemaal kh, suiker) 2 glazen water (400ml) 12:30 1 bruine boterham (AH tijgerbrood) met 48+ kaas 1 peer suikers 1 kiwi suikers 2 glazen water (400ml) 15:00 2 glazen water 17:30 avondeten vlees +/- 120 gram (kip/gehakt/saucijsjes/schnitzel/visstick) veel kh in schnitzel/visstick) Groenten (220 gram potgroenten zoals sperziebonen, rode kool, erwten, wortel etc) (veel meer kh/suikers dan in verse groenten) aardappelen alleen op maandag, andere dagen niet 1x toetje (kant en klaar van lidl, wisselend tussen yoghurt fruit en af en toe chocotoetje) suikers all over the place 20:00 1 glas water 1 glas cola zero 1 smart protein shake (300 ml halfvolle melk + 1 scoop) 1x per week naturel chips 1x per week gezouten pinda's Ik zou haar eens op een schema proberen te zetten met goede voeding. Want de goede voeding is ver te zoeken. Misschien dat dat werkt. Dan kan ze ook veel meer eten dan wat ze nu binnenkrijgt. Ze kan haar waterinname ook wel iets verhogen. Mocht je een richtlijn nodig hebben, in mijn log, eerste post staat mijn voedingsschema. Gebaseerd op carbcycling. Mocht ze geen kip en rijst willen tussen de middag kan dat vervangen worden door brood met bijv. kipfilet oid. Ik denk dat ze er veel meer baat bij heeft om haar voeding om te gooien dan kcal te verminderen/cardio toe te voegen. Nu is iedereen anders, maar mijn vorige cut heb ik gedaan op basis van IIFYM. Heerlijk was het, maar mijn afvallen stagneerde na een maand.. en daarna raakte ik ongemotiveerd. Ik ben blijkbaar heel gevoelig voor suikers, dus die heb ik zoveel mogelijk geschrapt. Nu ben ik zes weken bezig, minstens 4 kilo kwijt, en heel wat cm's. Daarnaast voel ik me fit en goed door de voedzame dingen die ik eet. Hopelijk kan je er wat mee en lukt het je vriendin om af te vallen! Voor dames is er niets zo frustrerend dan goed je best te doen zonder resultaat. Soms moet je alleen een andere weg in slaan, en nog net iets beter je best doen.

Helemaal mee eens met HiLLR. Zitten nog genoeg punten waar winst te halen valt. Als je wilt afvallen staat suiker bovenaan op ingrediënten die je moet vermijden. Nu denk ik niet dat je vriendin naar een strak wasbordje wilt, dus een klein beetje suikers zou ze wel kunnen hebben, mits ze natuurlijk zijn. Ik zou zelf nog bruin brood vervangen door volkorenbrood. Shakes (volgens mij zijn ze van B&F-shop, daar moet je ze sowieso niet halen) zou je met water kunnen nemen. 48+ kaas vervangen door kipfilet of gekookte ei. In de ochtend misschien nog wat havermout of brinta. Als tussendoortje ipv granenbiscuits misschien een eiwitreep (low-carb) of in elk geval iets met minder suikers. Het eten van fruit vind ik minder ernstig (je hebt ook vitaminen nodig), maar wees je er wel bewust van dat er inderdaad veel fructose in zit. Dit is ook een suiker. Minder ernstig dan witte suiker, maar je moet er niet teveel van binnen krijgen. Cola (light of niet, is sowieso ongezond) vervangen door water of verse sap (andermaal veel fructose, dus met beleid). Eén keer per week chips zou niet zo erg moeten zijn (is het echt één keer?), maar vergeet niet dat er transvetten in zitten en dus ongelooflijk ongezond en dik makend zijn. Hou het dan bij de pinda's of andere noten. Als avondeten saucijsjes/schnitzel/vistick gewoon vervangen door zalm of tonijn (veel eiwitten, goede vetten en weinig carbs). Als toetje magere kwark of magere yoghurt. Die van Optimel heeft alleen natuurlijke suikers, en dat valt in hoeveelheid ook nog mee. Is een optie als je naturel kwark of yoghurt niet lekker vind.

Er zijn ook genoeg supplementen die de vetverbranding ff een extra zetje geven. Voeding is bepalend, maar dit zou kunnen helpen: vitamine b, groene thee, cafeïne, carnithine. Ze stimuleren allemaal de verbranding. Maar begin bij de voeding, dan heb je het belangrijkste gedeelte gehad.

Je kan het bij vrouwen inderdaad meten met een tang, alleen dat doe je op andere plekken: triceps, taille en bovenbeen. Percentage mag ook hoger liggen. Voor vrouwen is ongeveer tussen de 20 en 25% normaal/gezond. Daaronder gaat richting atletisch. ---------- Toegevoegd om 08:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ---------- Helemaal mee eens met HiLLR. Zitten nog genoeg punten waar winst te halen valt. Als je wilt afvallen staat suiker bovenaan op ingrediënten die je moet vermijden. Nu denk ik niet dat je vriendin naar een strak wasbordje wilt, dus een klein beetje suikers zou ze wel kunnen hebben, mits ze natuurlijk zijn. Ik zou zelf nog bruin brood vervangen door volkorenbrood. Shakes (volgens mij zijn ze van B&F-shop, daar moet je ze sowieso niet halen) zou je met water kunnen nemen. 48+ kaas vervangen door kipfilet of gekookte ei. In de ochtend misschien nog wat havermout of brinta. Als tussendoortje ipv granenbiscuits misschien een eiwitreep (low-carb) of in elk geval iets met minder suikers. Het eten van fruit vind ik minder ernstig (je hebt ook vitaminen nodig), maar wees je er wel bewust van dat er inderdaad veel fructose in zit. Dit is ook een suiker. Minder ernstig dan witte suiker, maar je moet er niet teveel van binnen krijgen. Cola (light of niet, is sowieso ongezond) vervangen door water of verse sap (andermaal veel fructose, dus met beleid). Eén keer per week chips zou niet zo erg moeten zijn (is het echt één keer?), maar vergeet niet dat er transvetten in zitten en dus ongelooflijk ongezond en dik makend zijn. Hou het dan bij de pinda's of andere noten. Als avondeten saucijsjes/schnitzel/vistick gewoon vervangen door zalm of tonijn (veel eiwitten, goede vetten en weinig carbs). Als toetje magere kwark of magere yoghurt. Die van Optimel heeft alleen natuurlijke suikers, en dat valt in hoeveelheid ook nog mee. Is een optie als je naturel kwark of yoghurt niet lekker vind. Er zijn ook genoeg supplementen die de vetverbranding ff een extra zetje geven. Voeding is bepalend, maar dit zou kunnen helpen: vitamine b, groene thee, cafeïne, carnithine. Ze stimuleren allemaal de verbranding. Maar begin bij de voeding, dan heb je het belangrijkste gedeelte gehad.

suikers of niet, uiteindelijk gaat het kcal deficit zorgen voor gewichtsverlies.. waar de carbs dan ook vandaan mogen komen.

suikers of niet, uiteindelijk gaat het kcal deficit zorgen voor gewichtsverlies.. waar de carbs dan ook vandaan mogen komen.

Disagree. In theorie zou je dan kunnen afvallen met alleen maar snoep en frisdrank, zolang je maar onder je caloriebehoefte zit. Overtollige suikers worden heel snel in lichaamsvet omgezet. Je moet echt wel goede voeding naar binnen werken.

Disagree. In theorie zou je dan kunnen afvallen met alleen maar snoep en frisdrank, zolang je maar onder je caloriebehoefte zit. Overtollige suikers worden heel snel in lichaamsvet omgezet. Je moet echt wel goede voeding naar binnen werken.
dit kan ook.... hierna zal je lichaam toch naar zijn opslag moeten grijpen omdat het te weinig brandstof binnenkrijgt..

of het een goede en gezonde manier is, is totaal wat anders maar een wat suikers in je dieet is totaal geen probleem.

dit kan ook.... hierna zal je lichaam toch naar zijn opslag moeten grijpen omdat het te weinig brandstof binnenkrijgt.. of het een goede en gezonde manier is, is totaal wat anders maar een wat suikers in je dieet is totaal geen probleem.
Uiteindelijk wel, alleen dat hoeft niet noodzakelijk vet te zijn. Dan ga je ook spieren verbranden. Lijkt me niet de bedoeling. Maar ik denk dat we het erover eens zijn dat je sneller resultaten boekt als je troep weglaat uit je schema. Is nog gezonder ook;)

Uiteindelijk wel, alleen dat hoeft niet noodzakelijk vet te zijn. Dan ga je ook spieren verbranden. Lijkt me niet de bedoeling. Maar ik denk dat we het erover eens zijn dat je sneller resultaten boekt als je troep weglaat uit je schema. Is nog gezonder ook;)

dat zeg ik dus, verder is er ook nergens vermeld dat het hier gaat om iemand die BB gericht traint en graag zoveel mogelijk spiermassa wil behouden.

dan zou ik idd aanraden om in ieder geval je eiwit name op 2/2.2Gr/KG te zetten en je vet op 1/1.2gr/KG ewaarna de rest opvullen met koolhydraten. welke zoveel mogelijk uit complexe kh''s bestaan. (vezels etc)

Bedankt voor jullie response!

Het biscuitje is ondertussen vervangen voor meergranen cracotte met plakje kaas, het probleem is dat ze veel van de genoemde voedingsproducten niet lekker vindt, bv kipfilet op brood, vis en gekookt ei lust ze al niet. Hoe staan jullie er tegenover om kaas af te gaan wisselen met boterhamworst? dat is wellicht minder goed dan kipfilet maar wel beter dan kaas?

Afgelopen week heeft ze ook al een paar HIIT trainingen gedaan met rennen. kunnen nog niet met zekerheid zeggen na deze korte periode of er al iets af is maar de laatste weging gaf wel 0.5kg minder aan

Ik volg zelf het IIFYM, maar kan begrijpen dat elk lichaam anders reageert en dat niet altijd de meest efficiënte manier is om bv af te vallen.

Bedankt voor jullie response! Het biscuitje is ondertussen vervangen voor meergranen cracotte met plakje kaas, het probleem is dat ze veel van de genoemde voedingsproducten niet lekker vindt, bv kipfilet op brood, vis en gekookt ei lust ze al niet. Hoe staan jullie er tegenover om kaas af te gaan wisselen met boterhamworst? dat is wellicht minder goed dan kipfilet maar wel beter dan kaas? Afgelopen week heeft ze ook al een paar HIIT trainingen gedaan met rennen. kunnen nog niet met zekerheid zeggen na deze korte periode of er al iets af is maar de laatste weging gaf wel 0.5kg minder aan Ik volg zelf het IIFYM, maar kan begrijpen dat elk lichaam anders reageert en dat niet altijd de meest efficiënte manier is om bv af te vallen.

Ik eet zelf nooit boterham worst, maar als ik deze link mag geloven zit het met de voedingswaarden bijna goed. Veel eiwitten, weinig kh's, wel veel vetten. Het tabel geeft een gezondheidswaarde van 5,1. Waarom weet ik niet, misschien zitten er verkeerde vetten (transvetten) in of vanwege de cholesterolwaardes (ligt nog steeds lager dan kaas of een simpel eitje). Het lijkt me een twijfelgeval. Probeer een beter alternatief. Kipfilet lust ze niet, hoe zit het met kalkoen?

Hebben jullie wel eens gedacht aan pure notenpasta als beleg? En dan niet die normale pindakaas van de supermarkt, maar die voor 100% uit gepureerde noten bestaan. Is veel gezonder en nog lekkerder ook. Mijn vrouw is ook overstag gegaan en wilt geen normale pindakaas meer, terwijl ze niet eens een dieet volgt.

Ik zag trouwens nog iets in het schema van je vriendin: tussen 12:00 en 17:30 drinkt ze alleen water. Je zou er een tussendoortje aan toe kunnen voegen. Dat houdt je stofwisseling een beetje op gang. Ik drink zelf heel vaak een eiwitshake of neem een eiwitreep. Oh, en 0,5 kg minder is prima hoor ! Het is niet gezond als er direct kilo's van af vliegen, want die komen dan net zo hard weer terug. (Meestal heb je dit bij een crash-dieet, maar daar is hier geen sprake van). Zolang er maar iets af gaat. Bij mij gaat het ook op dat tempo, soms maar 0,1 kg per week, maar ik ben na 5 maanden cutten nu wel meer dan 10kg kwijt ;). Je lichaam is geen machine, dat gaat met horten en storen. Gewoon stug blijven volharden, dan komt het wel goed!

Laatst bewerkt:
Qua beleg is er genoeg. Denk ook aan ham (best eiwitrijk), rosbief (wel wat duurder), Zelf kipfilet bakken en snijden (smaakt heel anders dan vleeswaren kipfilet). Houdt ze van pittig.. probeer een kipfilet met sambal. Mocht ze wel vetten via pindakaas noten pasta hebben leg daar eens een plakje kipfilet op. Dus gebruik de pindakaas als "boter". Broodje kipsateh :p
Ipv kaas kan je denken aan Huttenkase/mozzarella met plakken tomaat en wat kruiden. Of zwitserse kaas. Pittig van smaak en behoorlijk wat eiwitten en weinig vetten. Er zijn zat opties als je even zoekt.

Ik eet zelf nooit boterham worst, maar als ik deze link mag geloven zit het met de voedingswaarden bijna goed. Veel eiwitten, weinig kh's, wel veel vetten. Het tabel geeft een gezondheidswaarde van 5,1. Waarom weet ik niet, misschien zitten er verkeerde vetten (transvetten) in of vanwege de cholesterolwaardes (ligt nog steeds lager dan kaas of een simpel eitje). Het lijkt me een twijfelgeval. Probeer een beter alternatief. Kipfilet lust ze niet, hoe zit het met kalkoen?

Hebben jullie wel eens gedacht aan pure notenpasta als beleg? En dan niet die normale pindakaas van de supermarkt, maar die voor 100% uit gepureerde noten bestaan. Is veel gezonder en nog lekkerder ook. Mijn vrouw is ook overstag gegaan en wilt geen normale pindakaas meer, terwijl ze niet eens een dieet volgt.

Ik zag trouwens nog iets in het schema van je vriendin: tussen 12:00 en 17:30 drinkt ze alleen water. Je zou er een tussendoortje aan toe kunnen voegen. Dat houdt je stofwisseling een beetje op gang. Ik drink zelf heel vaak een eiwitshake of neem een eiwitreep. Oh, en 0,5 kg minder is prima hoor ! Het is niet gezond als er direct kilo's van af vliegen, want die komen dan net zo hard weer terug. (Meestal heb je dit bij een crash-dieet, maar daar is hier geen sprake van). Zolang er maar iets af gaat. Bij mij gaat het ook op dat tempo, soms maar 0,1 kg per week, maar ik ben na 5 maanden cutten nu wel meer dan 10kg kwijt ;). Je lichaam is geen machine, dat gaat met horten en storen. Gewoon stug blijven volharden, dan komt het wel goed!

Qua beleg is er genoeg. Denk ook aan ham (best eiwitrijk), rosbief (wel wat duurder), Zelf kipfilet bakken en snijden (smaakt heel anders dan vleeswaren kipfilet). Houdt ze van pittig.. probeer een kipfilet met sambal. Mocht ze wel vetten via pindakaas noten pasta hebben leg daar eens een plakje kipfilet op. Dus gebruik de pindakaas als "boter". Broodje kipsateh :p
Ipv kaas kan je denken aan Huttenkase/mozzarella met plakken tomaat en wat kruiden. Of zwitserse kaas. Pittig van smaak en behoorlijk wat eiwitten en weinig vetten. Er zijn zat opties als je even zoekt.

ja meeste heb ik al voorgesteld maar ze is echt een moeilijke eter op dat gebied, zelf zou ik de meeste dingen gewoon doen. boterhamworst zal ik eens voorstellen zodat er op zn minst wat afwisseling is want ik weet dat ze dat wel lust. maar goed de 1 of 2 boterhammen die ze eet per dag zal dat beetje kaas nog niet het probleem zijn want ze is inderdaad niet op zoek naar een wasbordje. noten pasta is overigens ook nog een goede suggestie, ik weet dat ze die bij BF hebben maar daar ben ik zelf al van afgestapt dus moet even bron zoeken waar het ook cheap is en wel betrouwbaar

Terug
Naar boven