MuscleMeat

Dip na me kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
10.705
Waardering
4.434
Hej mannen,

zit met een probleempje, heb gecut met test e 250mg en winstrol 50mg en ben van 85,5 kilo 16,7% naar 84 kilo gegaan op 10,1%. Ik zit nu in de 2e week van me nakuur dus ben in totaal nu zo 3,5 week klaar. Maar ik heb me dus gisteren gewogen en weeg nu maar 80,5 kilo? Ben wel op zelfde vetpercentage gebleven btw.
Ik wist wel dat je een dipje kreeg na de kuur ma zo erg? terwijl ik 3800 calorieen eet met een ''perfect'' eetschema. Snap er niks van.

Iemand enig idee wat te doen?

Grtzz
 
zit met soortgelijk probleem.
Heb je toch vaak na een kuur, valt volgens mij weinig aan te doen, op de tips in de sticky 'hoe behoud ik spieren na een kuur' na
 
maar zie je ook verschil? als je er nog evengoed uit ziet zou ik zeggen f*ck die 4 kilo.
 
Kan maar 1 ding betekenen, je hebt vocht vastgehouden tijdens je kuur.
 
van 250 mg lijkt me sterk...

Heb idd bijna geen vocht vastgehouden naar mijn mening, heb juist heel veel vocht kwijtgeraakt door al de cardio. Zal zeker wel wat vocht bijzitten maar geen 3,5 kilo. Ik heb de calorieen na mijn dieet op zitten bouwen dus na elke 2/3 dagen 200/300 calorieen extra en zit nu al een week op 3800 calorieen maar ik blijf maar afvallen, ben deze week rond de 1 tot 1,5 kilo weer kwijtgeraakt.

Ik zit nu na te kuren trouwens met nolvadex 20mg voor 4 weken.
 
Heb idd bijna geen vocht vastgehouden naar mijn mening, heb juist heel veel vocht kwijtgeraakt door al de cardio. Zal zeker wel wat vocht bijzitten maar geen 3,5 kilo. Ik heb de calorieen na mijn dieet op zitten bouwen dus na elke 2/3 dagen 200/300 calorieen extra en zit nu al een week op 3800 calorieen maar ik blijf maar afvallen, ben deze week rond de 1 tot 1,5 kilo weer kwijtgeraakt.

Ik zit nu na te kuren trouwens met nolvadex 20mg voor 4 weken.

Ja dat is dan toch vreemd, hoe is het met je krachttraining gesteld nu?
Zou de calorieën overigens ook niet verder opbouwen want dan ben je die 10% zo weer voorbij.
 
Ja dat is dan toch vreemd, hoe is het met je krachttraining gesteld nu?
Zou de calorieën overigens ook niet verder opbouwen want dan ben je die 10% zo weer voorbij.

Nee daarom dat was ik zelf ook aan het denken, ik was aan het denken om richting de 4000 calorieen te gaan om dan hopelijk niet meer gewicht te verliezen, maar heb geen zin dat me vetpercentage weer zo ver omhoog schiet. Wil namelijk niet meer hoger komen dan 12%. Ik had me voeding aangepast naar 3800 calorieen om zo te bulken vanuit 84 kilo, maarja ik wist natuurlijk niet dat ik op 80,5 kilo uit zou komen dus zit nu echt flink boven me onderhoud.

Over me krachttraining, die gaat opzich wel goed, nog steeds een stuk meer kracht dan voor me kuur. Dus ik weet ook niet waar het probleem ligt.
 
Laatst bewerkt:
1x wegen zegt niet veel. Er kan nogal wat in je spijsverteringskanaal, dus afhankelijk van hoe vol het daar zit, kun je zomaar 3kg meer wegen dan een dag erna. Je kunt beter een gemiddelde per week op hetzelfde tijdstip elke dag meten, en dan met de voorwaarde dat je gescheten hebt bijv.
 
1x wegen zegt niet veel. Er kan nogal wat in je spijsverteringskanaal, dus afhankelijk van hoe vol het daar zit, kun je zomaar 3kg meer wegen dan een dag erna. Je kunt beter een gemiddelde per week op hetzelfde tijdstip elke dag meten, en dan met de voorwaarde dat je gescheten hebt bijv.

Het is een geleidelijke afname in gewicht in de 4 weken na me kuur he, niet zomaar opeens in 1 dag 3 kilo kwijt.
 
de weegschaal kan je helemaal gek maken!!!
Ik zou minder wegen en meer voor de spiegel gaan staan!
Ook is het altijd goed foto's te maken...kun je het goed in de gaten houden!
Zou als je nu op 3800 zit iig niet verhogen!
 
de weegschaal kan je helemaal gek maken!!!
Ik zou minder wegen en meer voor de spiegel gaan staan!
Ook is het altijd goed foto's te maken...kun je het goed in de gaten houden!
Zou als je nu op 3800 zit iig niet verhogen!

Ja k*t weegschaal. In de spiegel ziet het nog goed uit ma dat komt omdat ik op hetzelfde vetpercentage zit. Als ik kleren aan heb zie ik wel duidelijk verschil in die 3,5 kilo.
 
van 250 mg lijkt me sterk...
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, zelfs met 250mg/w. Houd er ook rekening mee dat vocht-retentie in combinatie met voeding wordt opgewekt. Heb jij een hoop zout in je dieet en/of eet je boven onderhoud, reken dan maar op retentie.
Heb idd bijna geen vocht vastgehouden naar mijn mening, heb juist heel veel vocht kwijtgeraakt door al de cardio. Zal zeker wel wat vocht bijzitten maar geen 3,5 kilo. Ik heb de calorieen na mijn dieet op zitten bouwen dus na elke 2/3 dagen 200/300 calorieen extra en zit nu al een week op 3800 calorieen maar ik blijf maar afvallen, ben deze week rond de 1 tot 1,5 kilo weer kwijtgeraakt.

Ik zit nu na te kuren trouwens met nolvadex 20mg voor 4 weken.

Wat is 3,5 kilo water nou?
Das 3,5 liter. Zoveel verliest een formule 1 coureur al na 1 race te rijden van anderhalf uur. En jij zou dat niet kunnen kwijtraken in 3,5 week?
Tuurlijk wel man!
Kijk, ik ga er niet van uit dat je spier bent kwijtgeraakt, neem aan dat je ze voedt en dat je ze traint.
Vet lijkt me ook heel erg stug als je al zover met je BF bent gezakt.
Dus ja, wat blijft er dan over?
Trouwens ben je nog helemaal niet klaar met kuren. De nakuur hoort daar ook bij, zelfs nog een tijd erna. Je zult altijd wat verliezen ook al denk je dat er geen vocht meer kwijt te raken valt.
Tijdens je kuur hebben de steroiden en je voeding voor vocht-retentie gezorgd. Zolang je aan de roids bent zal dit vastgehouden worden, tenminste voor een gedeelte.
Ga jij dan na je kuur een SERM inschakelen, nolva dus, dan wordt daarmee het oestrogeengehalte in je lichaam aangedaan en daardoor zal de vocht-retentie verdwijnen. En dat is wat je nu ervaart.

IK wil van jou dat 'perfekte' eetschema weleens zien.
En met welke intake ben je je kuur begonnen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, zelfs met 250mg/w. Houd er ook rekening mee dat vocht-retentie in combinatie met voeding wordt opgewekt. Heb jij een hoop zout in je dieet en/of eet je boven onderhoud, reken dan maar op retentie.


Wat is 3,5 kilo water nou?
Das 3,5 liter. Zoveel verliest een formule 1 coureur al na 1 race te rijden van anderhalf uur. En jij zou dat niet kunnen kwijtraken in 3,5 week?
Tuurlijk wel man!
Kijk, ik ga er niet van uit dat je spier bent kwijtgeraakt, neem aan dat je ze voedt en dat je ze traint.
Vet lijkt me ook heel erg stug als je al zover met je BF bent gezakt.
Dus ja, wat blijft er dan over?
Trouwens ben je nog helemaal niet klaar met kuren. De nakuur hoort daar ook bij, zelfs nog een tijd erna. Je zult altijd wat verliezen ook al denk je dat er geen vocht meer kwijt te raken valt.
Tijdens je kuur hebben de steroiden en je voeding voor vocht-retentie gezorgd. Zolang je aan de roids bent zal dit vastgehouden worden, tenminste voor een gedeelte.
Ga jij dan na je kuur een SERM inschakelen, nolva dus, dan wordt daarmee het oestrogeengehalte in je lichaam aangedaan en daardoor zal de vocht-retentie verdwijnen. En dat is wat je nu ervaart.

Oke goeie uitleg! Maar ik heb juist onder onderhoud gegeten en me dieet is zo goed als zoutloos. Maar ik zal nog ff afwachten en ga er idd ook van uit dat het geen 3,5 kilo spier is. Was namelijk me eerste kuur dus daarom schrok ik er wel een beetje van.
 
Mag ik je voedingsschema misschien eens bekijken, en met hoeveel calorieen ben je begonnen?
 
Lijkt me eerder dat je fout gewogen hebt.
Je bent begonnen met 85,5kg met 16,7 en dan naar 84 met 10,1%. Dat is wel een superresultaat moest het zo geweest zijn...
 
Voor Snuffsan:

Heb afgebouwd van me bulk naar cut van 3700 calorieen naar 2560 calorieen op zijn laagst. Bij week 4 ofzo ben ik cardio gaan doen. Vanuit daar weer opgebouwd naar 3800 calorieen.

Hier mijn eetschema op zijn laatst in de cut:

08.15
Cardio 45 min
Direct voor de cardio:
Aminozuren 2 scheppen = 10 gram

09.30
Muesli onbewerkt 55 gram
Magere melk 200 ml
Gemengde noten 20 gram
Ei-eiwit 4 stuks
Ei 1 stuk
Kipfiletbeleg 4 plakjes

12.00
Rijst Basmati 150 gram
Tonijn 70 gram
Eiwitshake 30 gram
Gemengde noten 20 gram

15.00
Volkorenbrood 2 sneden
Pindakaas 1 snee
Tonijn 70 gram
Kipfiletbeleg 4 plakjes

18.00
Rijst Basmati 240 gram
Kipfilet 140 gram
Komkommer 150 gram

19.00
Krachttraining (+- 75 min) + Cardio (45 min)
Direct na de krachttraining:
Aminozuren 2 scheppen = 10 gram

Direct na de cardio:
Rice & Protein (4 scheppen)

23.00
Kwark 500 gram

Eiwit:259,1 Koolhydraten:238,8 Vet:56 Calorieen:2559,9


Bulkschema:
09.00
Muesli onbewerkt 90 gram
Magere melk 200 ml
Banaan
Kipfiletbeleg 8 plakjes
Gemengde noten 20 gram

12.00
Spaghetti volkoren 340 gram
Tomatenpuree 35 gram
Tonijn 70 gram
Gemengde noten 20 gram

15.00
Basic bulk oats 130 gram
Basic bulk whey 25 gram
Gemengde noten 10 gram

18.00
Spaghetti volkoren 340 gram
Tomatenpuree 35 gram
Kipfilet 100 gram
Groentes 150 gram

Krachttraining

20.30
Complex Carb Gainer 100 gram
Basic bulk oats 25 gram
Banaan

22.30
Kwark 500 gram
Gemengde noten 20 gram

Eiwitten:256,5 Koolhydraten:511,3 Vetten:80,4 Calorieen:3701,8

Zoals je ziet bij me cutschema een klein beetje zout uit het brood, pindakaas en kipbeleg. Zuivel door de kwark en melk.
Nu in me bulkschema alleen nog maar zout uit de kipbeleg. Zuivel hetzelfde.

Heb er geen waardes bij gezet want dan werd het een beetje on-overzichtelijk maar alle eiwitten, koolhydraten en vetten zijn goed verdeelt.

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Lijkt me eerder dat je fout gewogen hebt.
Je bent begonnen met 85,5kg met 16,7 en dan naar 84 met 10,1%. Dat is wel een superresultaat moest het zo geweest zijn...

Daarom kuur ik ook:o
Is me eerste kuur dus heb ook vvm gewonnen dus daarom op fatsoenlijk gewicht gebleven
 
Lijkt me eerder dat je fout gewogen hebt.
Je bent begonnen met 85,5kg met 16,7 en dan naar 84 met 10,1%. Dat is wel een superresultaat moest het zo geweest zijn...

Precies, had ik dat maar zeg, dat ik 5,6% aan vet verlies tegen maar 1,5 kilo lichaamsgewicht.:D
 
Daarom kuur ik ook:o
Is me eerste kuur dus heb ook vvm gewonnen dus daarom op fatsoenlijk gewicht gebleven

Dan nog... denk echt dat er iets fout is gebeurt bij het wegen. Je was aan het cutten wat dus betekent dat je onder onderhoud eet. En is dus voor spieren te kweken alles behalve ideaal is wat dus wil zeggen dat je waarschijnlijk niet echt spiermassa hebt bijgekregen. Zeker niet op die dosis.
 
Voeding is in orde.

Je had alleen wat meer met je voeding moeten zakken.

Ik reken altijd op deze manier:

Gewicht: 85,5kg x 2 x 16 = 2736 - 400 = 2336 kcal voor het cutten.

Maar goed, je hebt nog altijd ietsjes onder onderhoud gegeten.

Mijn mening is en blijft dat je je vet voor vocht hebt ingerolen en dat je dat nu aan het kwijtraken bent.

Gewicht: 81kg x 2 x 16 = 2592 + 400 = 2992 kcal voor de bulk.

Je bent nu veels te veel aan het eten bro.
Zou hier maar snel mee stoppen want je zult enkel maar vet worden.
 
Back
Naar boven