Fitness Seller

Discussie op het werk settlen

SaschaZ

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
82kg
Hallo iedereen,

Had graag jullie hulp gekregen in het settlen van een discussie die ik had op het werk ivm weightloss en vetverbranding.

extra info:

Ik ben 24
weeg +- 86 kg
sta op +- 12%
Eet dagelijks iets van 2600Kcals - 40/40/20 verdeling bijna perfect - dagelijks verbruik rond de 1950 Kcals.
Doe bijna dagelijks kracht voor max een uur en daarna 40 mins cardio.

Aangezien ik op het werk 4 maaltijden eet ontstond het volgende gesprek:

Ik had vandaag een zondig dag ingelast dus at gewoon een broodje op het werk en een stuk chocolade. Mijn collega die op vrij hoog niveau triathlon doet kwam met de volgende opmerking:

Waarom let jij elke dag op je eten als je dit nu eet.. wat heeft het dan voor nu. Ik zeg hem.. ik ben reeds 20 kg kwijt.. af en toe wat zondigen zal er niet voor zorgen dat ik 5kg bijkom. Ik ben momenteel niet te druk bezig met cut.. eerder even met wat kracht en behoud van gewicht.

Dan kwam hij met nog sterkere opmerkingen dat 45 mins cardio na krachttraining nutteloos is, ik zou volgens hem niets verbranden dan en niets van gewicht zou afvallen of vet zou kwijt spelen. Alleen als je 4000 Kcals verbrand zoals hij.. dan verliest je vetmassa of gewicht.

Ik ben er niet te hard op ingegaan om eerlijk te zijn maar als hij het argument begint boven te halen dat zijn broer cardioloog is.. wie heeft het dan bij het rechte eind?

Achja.. :) Reply er op los.

Thx

is geen beginnen aan, gewoon negeren. zo had ik eens een discussie met mijn broer; volgens hem zouden alle vetten slecht zijn...

Triathleten die fietsen, rennen en zwemmen met KT vergelijken moet je niet willen overtuigen.

Gewoon ja knikken en nee denken!
Is de moeite van de inspanning niet waard!

Hahaha! Wat een tjappie is dat dan. Iedereen weet toch dat een cardio van 40 min na een krachttraining echt wel voor vetverbranding zorgt.. Waar haal je anders je energie vandaan als je glycogeenvoorraaden uitgeput zijn door de krachttraining.. Zo'n gast weet vast niet eens wat vetvrije massa is en dat afvallen bedoeld is om vet te verliezen en geen spiermassa, iets waar zij geen waarde aan hechten. Gewoon je biceps aanspannen en zeggen: Talk to the biceps, cause the head ain't listening!

Zeg gewoon "het werkt voor mij, dus dat is voor mij bewijs genoeg"

Hallo iedereen,

Had graag jullie hulp gekregen in het settlen van een discussie die ik had op het werk ivm weightloss en vetverbranding.

extra info:

Ik ben 24
weeg +- 86 kg
sta op +- 12%
Eet dagelijks iets van 2600Kcals - 40/40/20 verdeling bijna perfect - dagelijks verbruik rond de 1950 Kcals.
Doe bijna dagelijks kracht voor max een uur en daarna 40 mins cardio.

Aangezien ik op het werk 4 maaltijden eet ontstond het volgende gesprek:

Ik had vandaag een zondig dag ingelast dus at gewoon een broodje op het werk en een stuk chocolade. Mijn collega die op vrij hoog niveau triathlon doet kwam met de volgende opmerking:

Hier ben ik gestopt met lezen en geef ik je automatisch gelijk.

Ik daag ze wel eens uit om hun shirt omhoog te doen en te vergelijken wie er uitziet alsof hij gelijk heeft :)

Eerlijk gezegd vind ik het wel beter om meer te eten en meer te verbranden dan om minder te eten en 45 min duurloop onzin te doen. Maar dat je dan niets zal verbranden en triathlons moet gaan lopen lijkt me ook weer niet juist.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven