XXL Nutrition

dit ben ik

Bezoekers in dit topic

Kcal in vs Kcal out blijft de gouden regel. Een sleeve zorgt er alleen voor dat het makkelijker wordt om de kcal in te beperken.

Voor de rest is het niet zo ingewikkeld. Eet voedsel met lage kcal dichtheid en zorg voor voldoende eiwit. Drink geen kcal, etc.
 
Medische oorzaak is tot op zekere hoogte wel aan te pakken maar zal niet totaal opgelost kunnen worden. Dit was het enige voor mijn specifieke aandoening wat nog verlichting brengt. En dan hopelijk brengt het het resultaat wat we verwachten. Maar als je echt alles geprobeerd hebt tot zelfs in het buitenland aan toe en ze geven dit dan nog als een soort van 'het is het proberen waard' dan grijp je dat toch wel aan ook al betekent dit dat het niet direct het idee was wat je zelf voor ogen had. Ik zal pas over een tijd weten of het werkelijk gaat opleveren wat ze denken.
 
Toch vraag ik me wel af wat die speciale medische oorzaak is wat het nodig maakt om deze ingreep te laten doen.
Je doet er heel vaag over en licht niet toe wat er speelt. Dat maakt het ook lastiger begrijpbaar.
Mogelijk zou je wat toe kunnen lichten over je situatie. Dan is het mogelijk ook eenvoudiger tips te geven en steun te krijgen hier.
 
dat hou ik liever prive. En mocht het wel van belang zijn dan kan ik altijd nog besluiten om het te delen. Niemand hoeft het ook te begrijpen het valt me alleen zo tegen dat mensen dus al een oordeel over deze ingreep hebben die niet strookt met de realiteit. En dat vind ik persoonlijk erg jammer. Opmerkingen als het is de makkelijkste weg en die mensen zijn te lui om het zelf te doen zijn uitlatingen die getuigen van weinig tot geen kennis. Want ook mensen met een gbp of een sleeve moeten keihard werken om resultaat te krijgen, het gaat zeker niet vanzelf. Je kan besluiten om lekker door te blijven gaan met vet eten bijvoorbeeld dan is het zonde van alles geweest want dan zul je zeker geen resultaat hebben. Je kan ook besluiten om aan het werk te gaan en dit hulpmiddel ( wat het voor de meeste mensen gewoon is ) ten goede te gebruiken.
Ik heb dit nu eenmaal en ga er het beste van maken, mn gezondheid staat boven alles dus dat is mijn grootste motivatie ( altijd al geweest ook ). En dat ik tegen dingen aan ga lopen dat is wel zeker daarom heb ik me hier ook aangemeld.
 
dat hou ik liever prive. En mocht het wel van belang zijn dan kan ik altijd nog besluiten om het te delen. Niemand hoeft het ook te begrijpen het valt me alleen zo tegen dat mensen dus al een oordeel over deze ingreep hebben die niet strookt met de realiteit. En dat vind ik persoonlijk erg jammer. Opmerkingen als het is de makkelijkste weg en die mensen zijn te lui om het zelf te doen zijn uitlatingen die getuigen van weinig tot geen kennis. Want ook mensen met een gbp of een sleeve moeten keihard werken om resultaat te krijgen, het gaat zeker niet vanzelf. Je kan besluiten om lekker door te blijven gaan met vet eten bijvoorbeeld dan is het zonde van alles geweest want dan zul je zeker geen resultaat hebben. Je kan ook besluiten om aan het werk te gaan en dit hulpmiddel ( wat het voor de meeste mensen gewoon is ) ten goede te gebruiken.
Ik heb dit nu eenmaal en ga er het beste van maken, mn gezondheid staat boven alles dus dat is mijn grootste motivatie ( altijd al geweest ook ). En dat ik tegen dingen aan ga lopen dat is wel zeker daarom heb ik me hier ook aangemeld.
Daar kan ik alleen maar 100% achterstaan!

Het is vaak zo dat er vooroordelen zijn. Op vele gebieden en ik heb er zelf dan ook erg veel ervaring mee... helaas....
Ik hoop echt voor je dat deze behandeling en je motivatie je gaan brengen waar je heen wil. In ieder geval heel veel succes!
En bij vragen gewoon posten! Er zijn altijd mensen die wel serieus reageren. :)
 
Daar kan ik alleen maar 100% achterstaan!

Het is vaak zo dat er vooroordelen zijn. Op vele gebieden en ik heb er zelf dan ook erg veel ervaring mee... helaas....
Ik hoop echt voor je dat deze behandeling en je motivatie je gaan brengen waar je heen wil. In ieder geval heel veel succes!
En bij vragen gewoon posten! Er zijn altijd mensen die wel serieus reageren. :)

Dank je wel, en zal ik zeker doen ;-) Over mensen die gespierder zijn dan de gemiddelde nederlander zijn ook genoeg vooroordelen en die zitten toch echt ook niet allemaal aan de anabolen...
 
Oh en nog 1 dingetje... niet er vanuit gaan dat te veel eten altijd de reden van obesiteit is want er zijn echt nog meer manieren om aan te komen.

tumblr_inline_obo6svRsgq1unmfg0_400.jpg

ohja want fuck elementaire natuurwetten
 
tumblr_inline_obo6svRsgq1unmfg0_400.jpg

ohja want fuck elementaire natuurwetten
Bij TS dus wel want gewoon toegeven dat ze zuch vol propt is te moeilijk en dan komen de excuses.
Ook was haar gezondheid altijd het belangerijkste voor haar zegt ze want obesitas is gezond toch?
99.9% kans dat ze binnen een paar maanden hervalt indien niet mag je na dat crashdiet waardoor je nu zosnel gaat afvallen wel wat huidoperaties verwachten.

Anyway dit is het bodybuilding forum niet het obesitas if plastische chirurgie forum.
 
Succes!! Ga ervoor!
 
Dank je wel, en zal ik zeker doen ;-) Over mensen die gespierder zijn dan de gemiddelde nederlander zijn ook genoeg vooroordelen en die zitten toch echt ook niet allemaal aan de anabolen...
Mwah.. hier zie je de jongste jongens en jongens die er totaal geen verstand van hebben een topic aanmaken en willen beginnen met een kuur. Het wordt steeds gekker op dat gebied. Dat betreur ik heel erg.

OT: Welkom, en succes met je doelen.
 
Begrijp nog altijd niet waarom mensen pas na hun operatie beginnen dieeten met begeleiding beetje nutteloos dat je wss hetzelfde resultaat had kunnen hebben zonder operatie,maar mensen zijn lui natuurlijk.
+1
 
Iedereen heeft zijn job en sociaal leven als je niet afviel at je gewoon teveel omdat je 2 paarden hebt kon je niet afvallen wat een excuses voor paarden heb je ook zelf gekozen.
Maar je lichaam verkloten door een operatie (die zeker en vast niet permanent tegenhoud dat je aankomt de meeste rebounden gewoon na 12 maanden)
Je zeurt dat je de complicaties die overgewicht meebrengt niet wil terwijl de operatie zelf minstens evenveel complicaties meebrengt.
Om af te vallen heb je geen tijd nodig minder eten dan je verbruikt en je valt gewoon af.
Een redelijke dieetist vinden is al moeilijk maar je kunt ook gewoon lullen tegen een dieetist zolang je betaald maakt het de meeste niet uit of je afvalt of niet.
Je word ook niet bijna obese op een paar weken.

Kom zelf van obese /extreem overgewicht en ook altijd gezegd toen ik eet niet veel tot je alles optelt en beseft dat je misschien niet veel eet maar wel dingen met veel calorieen.
Het is zielig dat er meer en meer mensen ook jongeren naar operaties grijpen omdat dat idd de "makkelijkste" weg is.

Ik ben het zo eens met je. Mensen kunnen zich wel volvreten en fucking lui voor de bank hangen met 5 zakken chips op een avond, maar mensen kunnen niet minder vreten en een uurtje een stukje gaan lopen / fietsen.

Je wordt idd niet obese in een aantal weken. Daar gaan jaren overheen. Zeker als je Morbide obesitas bent. Ik snap ook nooit hoe in godsnaam mensen het zo ver laten komen.

En dat eeuwige excuus; Ik heb het druk, geen tijd, geen dit, geen dat. Hoe heb je in die 24u op een dag, niet 1 uurtje de tijd?


Geef je daar graag antwoord op. Er zijn meerdere redenen dat mensen te dik worden. Het meest voorkomende is natuurlijk teveel eten -> te weinig bewegen. Maar dan zijn er ook nog aandoeningen aan de hypothalamus/hypofyse. Dat is zeldzaam maar komt wel degelijk voor. Dan is er nog een te traag werkende schildklier die niet wilt reageren op medicatie die wordt toegediend of waarvan de bijwerkingen van de medicatie voor nog meer problemen zorgen dan die de persoon in kwestie al had. Er is zoiets als hyperinsulinisme, familiaire vetziekten ( en dat is niet het aangeleerde eetgedrag van je moeder die altijd maar de vetpan aan zette ipv een gezonde hap ), je kan een slechte pompfunctie van het hart hebben waardoor je teveel vocht vasthoudt, suikerziekte en syndroom x, en natuurlijk medicatie die de boel ernstig kan ontregelen. Veel van deze oorzaken zijn zeldzaam en daarom ook niet voor de hand liggend. Zelf behoor ik ook tot 1 van deze categorieën en dat maakt het in praktijk niet altijd even makkelijk kan ik je vertellen. Al blijft het een feit dat teveel eten en te weinig of gewoon niet bewegen natuurlijk wel de grootste categorie is. Maar net als niet elke body builder met een sterke fysiek een anabolenspuiter is, is ook niet elke obese persoon een vreetzak. Lijkt zo simpel als je het zo leest
Ja goed verhaal, maar patiënten met leptineresistentie mogen dan een lager BMR hebben (ik geloof dat de literatuur rond de 500kcal minder zit), maar dan kunnen ze alsnog die 500 minder eten. Daarnaast is er medicatie beschikbaar die dat op kan vangen waardoor je uiteindelijk de boel kan reguleren.

Bij familiaire hypercholesterolemie kun je een dieet volgen die rijk is aan onverzadigde vetzuren en weinig verzadigde vetzuren heeft. Als dat niet werkt is er nog pravastatine en rosuvastatine. Naast het niet roken, minder eten, meer bewegen.

Ook bij insuline-resistente mensen telt wederom; Meer bewegen, minder eten en evt injecties zetten. Het meer bewegen heeft een positief effect op de gevoeligheid van het lichaam voor insuline.

Dus, ja, er zijn aandoeningen die het gewicht doen toenemen, maar het blijft toch echt kwestie van behandelen, minder eten meer bewegen.

Prednison heeft ook een grote kans op gewichtstoename. Los van het vocht vasthouden. Omdat prednison meer hongergevoel geeft. Dat betekend niet dat je daar aan toe moet geven natuurlijk.

Ik wil ze geen euro geven, al die mensen die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen met een GBP of een Sleeve. Waar men dan lekker doorvreet tot men een BMI heeft bereikt dat ze een operatie mogen, de boel faken bij de verplichte psycholoog, die paar verplichte kilo afvallen en dan die operatie nemen. Als je die paar verplichte kilo kan afvallen, kun je IMHO de rest ook afvallen.
 
Ik ben het zo eens met je. Mensen kunnen zich wel volvreten en fucking lui voor de bank hangen met 5 zakken chips op een avond, maar mensen kunnen niet minder vreten en een uurtje een stukje gaan lopen / fietsen.

Je wordt idd niet obese in een aantal weken. Daar gaan jaren overheen. Zeker als je Morbide obesitas bent. Ik snap ook nooit hoe in godsnaam mensen het zo ver laten komen.

En dat eeuwige excuus; Ik heb het druk, geen tijd, geen dit, geen dat. Hoe heb je in die 24u op een dag, niet 1 uurtje de tijd?



Ja goed verhaal, maar patiënten met leptineresistentie mogen dan een lager BMR hebben (ik geloof dat de literatuur rond de 500kcal minder zit), maar dan kunnen ze alsnog die 500 minder eten. Daarnaast is er medicatie beschikbaar die dat op kan vangen waardoor je uiteindelijk de boel kan reguleren.

Bij familiaire hypercholesterolemie kun je een dieet volgen die rijk is aan onverzadigde vetzuren en weinig verzadigde vetzuren heeft. Als dat niet werkt is er nog pravastatine en rosuvastatine. Naast het niet roken, minder eten, meer bewegen.

Ook bij insuline-resistente mensen telt wederom; Meer bewegen, minder eten en evt injecties zetten. Het meer bewegen heeft een positief effect op de gevoeligheid van het lichaam voor insuline.

Dus, ja, er zijn aandoeningen die het gewicht doen toenemen, maar het blijft toch echt kwestie van behandelen, minder eten meer bewegen.

Prednison heeft ook een grote kans op gewichtstoename. Los van het vocht vasthouden. Omdat prednison meer hongergevoel geeft. Dat betekend niet dat je daar aan toe moet geven natuurlijk.

Ik wil ze geen euro geven, al die mensen die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen met een GBP of een Sleeve. Waar men dan lekker doorvreet tot men een BMI heeft bereikt dat ze een operatie mogen, de boel faken bij de verplichte psycholoog, die paar verplichte kilo afvallen en dan die operatie nemen. Als je die paar verplichte kilo kan afvallen, kun je IMHO de rest ook afvallen.
Idd
Ook heeft schildklier medicatie 0,0 bijwerking ,
Familie lid had diabetes type 2 dus hyperinsulinemie en ze was gewoon een skelet zijn ook genoeg bodybuilders met diabetes is in deze tijd niet echt een excuus meer op obese te zijn.
Dacht dat rond de 60% van bypass patienten ook na 2 jaar al terug op hun gewicht zaten van voor de operatie en de meesten komen ook gewoon terug het grootste deel bij.
Zoals ik zei was ik zelf altijd dik en obese als kind kwam ook deels door mijn ouders maar anyway. Uiteindelijk was ik degene die zakken chips en snoep in mijn mond propte en redbulls / monster tijdens het gamen.
Gelukkig dronk ik geen andere frisdrank had dan nog dikker geweest .
Als je echt wilt afvallen en moeite doet heb je geen operatie nodig .
Ook niet echt een diet waar je alles telt als je obese was stopt met rommel eten en drinken en gezondere keuzes maakt in combinatie met sport ga je al sneller afvallen.
Tip als ts een zou luisteren ga iets doen wat je graag doet bij mij was dat toen vechtsporten het is vooral belangerijk dat iemand je pusht in het begin om alles te geven zodat je dat achteraf zelf ook doet.
 
We wensen je natuurlijk her beste en hopen dat je hier door een gezonder leven kan hebben.

Maar je houdt jezelf wel extreem voor de gek.

De operatie zorgt er voor dat je minder kan eten.
Als jouw obesitas niet komt door veel eten maar door een ziekte zou je niks hebben aan de operatie.


Natuurlijk zijn er ziektes en medicatie die het moeilijker maken om op gezond gewicht te komen en blijven, maar ze maken je niet obees. Dat moet je toch echt zelf doen.
 
Back
Naar boven