MuscleMeat

Doe ik het zo goed?

nadeem1231

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
89kg
Vetpercentage
21%
Hallo mensen, ik ben al 2 maanden aan het sporten in de sportschool mijn doel is eerst om 20 kilo af te vallen en een beetje spiermassa aan te maken ik val per dag iets van 300 gram af als ik op die dag ook heb gesport. Ik sport 4 a 5 keer in de week. Mijn programma ziet zo eruit:

5 min fietsen om warm te worden ter verkoming van blessures
25 minuten kracht training
20 minuten fietsen
40 minuten cross trainer
25 minuten op de loop band

Daarnaast eet ik ook niet zoveel meer per dag voedingschema
ochtend: 4 boterhammen 2 met kaas en 2 met pindakaas
middag: witte rijst met vlees (kip, rund, schaap)
Avond: 2 a 3 boterhammen met kaas en pindakaas.

Doe ik het zo goed of moet ik iets veranderden?

Laatst bewerkt:
Je eet veels te weinig. En wat is 25 kracht training?

• Topic Starter Topic Starter
25 minuten kracht. ik ben vaak pas 12 uur wakker dan eet ik gelijk en dan 6 uur later alweer avond eten dan heb ik genoeg op voor die dag.

25 minuten kracht. ik ben vaak pas 12 uur wakker dan eet ik gelijk en dan 6 uur later alweer avond eten dan heb ik genoeg op voor die dag.
Wordt om 7 uur wakker ipv 12 uur. Serieus hoe kan je zolang slapen?
En doe gewoon 60-90 minuten krachttraining en doe wat minder cardio. Als je intensief genoeg traint val je vanzelf af.

.

Laatst bewerkt:
Ik zou meer eten.

Waarom ? Als je meer eet, moet je lichaam meer gebruik maken van energie voor dit te kunnen afbreken. Dus dan val je vlugger af. Vergelijk het met een auto, hoe meer benzine je erin kapt, hoe harder en hoe langer je toch ook kunt rijden ?

Zo deed ik het vroeger, en ik woog 142 ....

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga pas heel laat slapen dus beter hou je gewoon je mond. Kracht training red ik nooit 60 90 minuten ik train 30 min per dag nu op kracht en dat vind ik wel genoeg heb trouwens in die tijd al mijn apparaten gedaan die ik wil doen.

Ik ga pas heel laat slapen dus beter hou je gewoon je mond. Kracht training red ik nooit 60 90 minuten ik train 30 min per dag nu op kracht en dat vind ik wel genoeg heb trouwens in die tijd al mijn apparaten gedaan die ik wil doen.
Hou je mond? Hij geeft je het beste advies waarvan je heel je leven profijt van zal hebben als je het volgt. Behalve als je tot 6 uur 's ochtends werkt, dan snap ik het, maar dat lijkt mij sterk.

En als je het goed genoeg vind wat je doet, waarom kom je dan hier vragen of je het wel goed doet en dan jezelf verdedigen tegen mensen die JOUW willen verbeteren?

Ipv zoveel low intensity cardio te doen (minder effectief - meer tijdverlies) zou ik HIIT doen.

Antwoord op topictitel

Nee, je doet het zo niet goed.

Je instelling is in ieder geval goed in orde, ofzo..

meer eten, nu ga je met hele lange trainingen en veel te weinig eten binnen no time kapot
je gaat heel moe en lusteloos worden etc, te weinig bouwstoffen om je spieren te bouwen
te korte krachttrainingen ook

qua training; 45min kracht, 30 min hiit cardio en dat 4x per week

zie eigenlijk eerst sticky's op het forum, lees je daar eerst in, kost je een uurtje
als je dan vragen hebt kom terug naar hier

en een extra en gratis advies: als je hulp vraagt, accepteer die dan ipv dat je het afketst
dan hou je het hier iig het langste vol en heb je er nog wat aan ook ;)

edit: 'dan heb ik alle apparaten gedaan..'
probeer, indien mogelijk, losse gewichten te pakken en compound oefeningen te doen
ga je veel meer mee bereiken dan (alleen) apparaten

Laatst bewerkt:
Ach, ik slaap rond 4:00 uur tegenwoordig en om 10:00 uur eruit, moet kunnen toch ;) alleen nu toch maar aan slaapmeds gegaan -.-' helaas, maar dan misschien beter uitgerust aan training beginnen.

Is het trouwens niet beter om 1 cardio 'oefening' per keer te kiezen en deze tot je niet meer kan uit te voeren? (Dat is wat ik doe :p) maar ligt denk ik een beetje aan je trainings doel.

Een tip: 'beter' lees je wat deze ervaren mannen en vrouwen te vertellen hebben, ik zit hier pas 1 dag en heb al enormmmm veel geleerd.

Ach, ik slaap rond 4:00 uur tegenwoordig en om 10:00 uur eruit, moet kunnen toch ;) alleen nu toch maar aan slaapmeds gegaan -.-' helaas, maar dan misschien beter uitgerust aan training beginnen.

Is het trouwens niet beter om 1 cardio 'oefening' per keer te kiezen en deze tot je niet meer kan uit te voeren? (Dat is wat ik doe :p) maar ligt denk ik een beetje aan je trainings doel.

Een tip: 'beter' lees je wat deze ervaren mannen en vrouwen te vertellen hebben, ik zit hier pas 1 dag en heb al enormmmm veel geleerd.
Vroeg slapen en vroeg eruit is gewoon een goede levenstip, maar of het je training zal verbeteren? Dat durf ik niet te zeggen.
En verschillende cardio oefeningen is niet erg, cardio is cardio, de truc is om intensief te trainen en langer dan dan een half uur cardio zodat je juist vet gaat verbranden. Maar cardio is overschat... Krachttraining -> cardio.

Maar ben er blij dat er nog iemand luistert naar de adviezen die hier worden gegeven... Het heeft mijzelf enorm geholpen!

Ja precies, het is gewoon beter om een lekker ritme te houden, zodat je ook weet waar je aan toe bent op je dag.
Met cardio bedoelde ik omdat het wel om vetverbranding gaat maar hoe langer hoe beter (tot 50 minuten of zo?) dus 20/25 minuten cardio doen en dan pauze en dan de ander, lijkt me zonde.

Maar ja, ik ben een beginnertje dus ik weet het niet haha.
Het lijkt me logisch dat als je om advies vraagt hier, je toch wel het advies kan aannemen. En optijd naar bed is een top advies ;)

Laat slapen en laat opstaan of vroeg slapen en vroeg opstaan zit echt geen verschil in hahaha is maar net welk patroon je leeft. Als je in beide net zoveel rust hebt, wat is het probleem dan? :D

Als je het goed genoeg vind waarom vraag je dan om hulp? Gewoon eerder slapen, eerder opstaan, meer eten en meer trainen.

Tenzij je een goede reden hebt om pas laat te gaan slapen i.v.m. werk o.i.d. sorry. Als je gewoon zit te gamen of w/e kan je net zo goed stoppen.

Haha ik zit wel vaak te gamen :') savonds, maar ik slaap gewoon bar slecht maar dat weerhoud me niet van trainen. Al besef ik heel goed dat ikn slaapschema ook moet omgooien, net zoals mn eetschema (2000 ipv 1000 kcal)

Als je hier om hulp vraagt en je krijgt deze, moet je dit ook wel toe willen passen, dat doe ik ook wel: ik ben immers degene zonder ervaring en met vet.

Terug
Naar boven