AndroidHealthClinic

Doe ik het zo goed?

Ik ben een beginner en zit zelf ook nog met vragen maar hetgeen wat mij goed heeft geholpen is mijn maaltijden spreiden over 6 tot soms zelfs 8 maaltijden per dag om je metabolisme omhoog te krijgen en gewoon alles maar dan ook alles dat slecht is te weren (including alcohol al is die soms iets moeilijker te weerstaan). Zelfs zonder training val je dan de eerste paar weken als een gek af.

Van training doe ik voorlopig enkel cardio maar wel lang en aan redelijk hoge intensiteit (hartslag 155-160). Geen idee wat daar het beste is eerlijk gezegd.

@TS: iets vaker eten (4-6xp.d) met kleine porsies, zodat jou metabolisme hoog blijft.

-Opwarmen 5-10 min cardio.
-Krachttraining: doe de basis oefeningen 3x per week(squat, deadlift, benchpress, barbelrow, schoulder press) dit zijn 6 top oefeningen waarbij je spieren flink worden aangesproken en tegelijkertijd heel wat kcal verbrandt.
-Gevolgd door 30-60 min cardio.

-Je overige dagen kan je alleen gaan cardio'n/spinnen+buik.

Voor een beginner zal dit wel werken.

Ps: wat je voedingsschema betreft, uit ervaring weet ik dat je veel meer eet dan die paar boterhammen die je opgeeft, snacks, junkfood,etc
Good luck!!

Laatst bewerkt:
Iets wat blijkbaar nog niemand opgemerkt heeft:
Je zegt elke trainingsdag ~300g af te vallen. 4-5 keer per week train je.
Dat is dus gemakkelijk 6kg per maand. Dat is veel te snel. Doe het wat langzamer aan, dan komt het er ook niet even snel gewoon terug bij. Nu ben je jezelf aan het uithongeren. Is niet goed.

Iets wat blijkbaar nog niemand opgemerkt heeft:
Je zegt elke trainingsdag ~300g af te vallen. 4-5 keer per week train je.
Dat is dus gemakkelijk 6kg per maand. Dat is veel te snel. Doe het wat langzamer aan, dan komt het er ook niet even snel gewoon terug bij. Nu ben je jezelf aan het uithongeren. Is niet goed.

Niet opgemerkt inderdaad, maar die 300 gr afvallen per trainingsdag lijkt mij meer vocht dan vet, sowieso meer drinken dus ;)
En juist niet uithongeren inderdaad. Ik ben ook bezig met afvallen en ik moet 1000 kcal meer eten dan ik nu doe :eek: :eating

Goed opgemerkt :thumb:

Niet opgemerkt inderdaad, maar die 300 gr afvallen per trainingsdag lijkt mij meer vocht dan vet, sowieso meer drinken dus ;)
En juist niet uithongeren inderdaad. Ik ben ook bezig met afvallen en ik moet 1000 kcal meer eten dan ik nu doe :eek: :eating

Goed opgemerkt :thumb:

Is dat dan echt zo erg? Zelf ben ik op een maand meer dan 15 kilo afgevallen en val ik nu nog steeds een kleine kilo per week af (al is het wel een klein beetje aan het minderen) en ik voel me nu beter dan ooit wat conditie enzo betreft.

Is dat dan echt zo erg? Zelf ben ik op een maand meer dan 15 kilo afgevallen en val ik nu nog steeds een kleine kilo per week af (al is het wel een klein beetje aan het minderen) en ik voel me nu beter dan ooit wat conditie enzo betreft.

Dat kan toch nooit allemaal vet zijn?..(of wel?)

Dat kan toch nooit allemaal vet zijn?..(of wel?)

Zal in het begin wel een hoop vocht zijn geweest ook maar toch deels wel vet lijkt me, anders is het nogal veel vocht.:p

Maar ik was echt enorm dik en leefde vreselijk ongezond en heb toen van dag om dag mijn levensstijl omgegooid, metabolisme de hoogte ingejaagd, intensief sporten,...

Denk wel dat ik heel wat te weinig calorieën inneem maar ik voel er voorlopig (2.5 maand later) nog geen nadelen aan.

Zal in het begin wel een hoop vocht zijn geweest ook maar toch deels wel vet lijkt me, anders is het nogal veel vocht.:p

Maar ik was echt enorm dik en leefde vreselijk ongezond en heb toen van dag om dag mijn levensstijl omgegooid, metabolisme de hoogte ingejaagd, intensief sporten,...

Denk wel dat ik heel wat te weinig calorieën inneem maar ik voel er voorlopig (2.5 maand later) nog geen nadelen aan.

Knap hoor!

Toch even kijken naar meer kcal (wel de goede natuurlijk), ookal voel je nog geen nadelen.

Sowieso ook veel spierverlies als je zo snel afvalt. Minder spiermassa = minder verbranding in rust. Zorgt ervoor dat je kcal behoefte ook steeds maar meer en meer daalt. Als je dan terug "normaal" eet ga je snel een te groot kcal overschot hebben en dus veel vet bijkomen.
Eindresultaat: evenveel vet, minder spier.

Leuk dat ik goede raad krijg:D

Dan ga ik toch eens kijken om een voedingsschema in detail uit te rekenen. Vanaf juli begin ik sowieso met KT maar nu heb ik daar jammer genoeg de mogelijkheid niet echt voor (examens).
(sorry voor je topic even te kapen man)

Het seizoen van de cardio-bunny's is aangebroken!

Terug
Naar boven